محدثه باشتنی
1 ماه پیش
الان اگر اطراف اوند ها فیبر قرار بگیره به فیبر نمی تونیم بگیم غلاف اوندی؟ فقط به پارانشیم هایی که یه لایه اطراف آوندها هست میتونیم بگیم غلاف اوندی؟ یا به فیبر هم میتونیم بگیم غلاف اوندی؟
خدا بزرگه :)
4 ماه پیش
سلام. اگر بگه هر جانداری که از co2 قند تولید میکند،لزوما تولید کننده است، درست میشه؟؟
زینب مقدم
4 ماه پیش
سلام بله درست میشد
کوثر حسومی
4 ماه پیش
چقدر گیاهی خوووبه
کوثر حسومی
4 ماه پیش
گیاها خیلی نرم و لطفن !
پوریا خیره کش
4 ماه پیش
گیاهی خوبه ؟😂🙃
فاطمه تفاخ
2 ماه پیش
🥲🥲🥲🥲
محمدحسین عامری
1 ماه پیش
از گیاه خوشم میاد ولی از گیاهی اصلااا😂💔
دینا بیراوند
11 ماه پیش
ببخشید یه سوال. توی یه قسمی از کتاب نوشته بود از فرمول های شیمیایی نباید سوال بیاد. حالا یعنی این واکنش های تولید قند و اکسیژن از آب و کربن دی اکسید و از این مثال از واکنش ها هم میاد یا خیر؟
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
این واکنش ها سوال میاد اون مولکول ها و فرمول های مولکولی خاصی که کنارش قید شده سوال نمیاد رو نیاز نیست حفظ کنید مثل این
دینا بیراوند
11 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممنون
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
سلام وقت به خیر وقتی کربن دی اکسید عدد اکسایشش کاهش میباید تا قند تولید شود در فصل ۵که از قند کربن دی اکسید ساخته میشود افزایش عدد اکسایش داریم ؟
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
سلام بله در تبدیل قند به کربن دی اکسید، افزایش عدد اکسایش کربن دی اکسید به قند، کاهش عدد اکسایش
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی لطف کردید ممنونم
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
@عطیه رحمانی 🌷
دانیال برخورداری
1 سال پیش
استاد تو نام نویسی ترکیب شیمی ضعیفی ها . اون هیدروژن سولفید(:
نرگس مهدوی
1 سال پیش
🤷♀️🤦♀️
کوثر نژادجواد
1 سال پیش
سلام میتونیم بگیم در برگ دولپه و تک لپه اوند چوبی بالاتراز اوند ابکشی هست ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله
ابوالفضل زارعی
4 ماه پیش
اره چون اول لایه چوبی تشکیل میشه بعد ابکشی
کوثر نژادجواد
1 سال پیش
سلام وقت بخیر رنگیزه اسم دیگه ای هم داره؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام کتاب درسی همین اسم رو براش استفاده کرده. اسم دیگه ای فکر نمیکنم داشته باشیم🤔
محمدرضا .
1 سال پیش
ببخشید من گیاهی های پارسال رو خوب نخوندم الان این فصل رو بخونم متوجه میشم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام در حد بافت شناسی گیاهی بدونین بله متوجه میشین
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
هیچکدوم از گیاهانی که فتوسنتز نمیکنن برگ ندارن؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
گیاهانی که تو کتاب درسی مثال زده که فتوسنتز نمی کنن، برگ ندارن
علی سلیمانی
1 سال پیش
این جمله غلطه؟ در ریشه و ساقه فیبر در کنار دستجات اوندی قرار میگیرد
شکوفا عسگرپور
1 سال پیش
اره فک کنم غلط باشه چون فیبر و اوند ها باهم دسته جات اوندی میسازن. فیبر بخشی از دسته جات اوندیه نباید بگیم اطرافشه. اطرافش یعنی جز اون نیست. دقیقا مثل مثال استاد که اگه بگیم اطراف انسان پوست است غلطه.
محمدرضا شیرینی
1 سال پیش
ساقه فقط جوان باشه یا غیر جوان؟
Sara . R
1 سال پیش
سلام ، دقیقه چند فیلم ؟
محمدرضا شیرینی
1 سال پیش
@Sara . R میگم ساقه باید جوان باشه یا تاکیدی نیس
Sara . R
1 سال پیش
@محمدرضا شیرینی بیشتر برگ رو انجام فتوسنتز نقش داره اما ساقه اگه جوان نباشه میتونه عمل فتوسنتز رو کم کنه . یعنی اگه ساقه جوان نباشه به طور کامل مانع فتوسنتز نمیشه فقط میزانش رو کم میکنه پس جوان بودن رو میتونیم تاکیدی برای این نکته در نظر بگیریم
مهلا درستکار
1 سال پیش
سلام وقت بخیر. چرا کتاب رنگ اوند چوبی رو ابی و رنگ اوند ابکشی و نارنجی کشیده؟ چون طبق نکته اوند چوبی بالا تر از اوند ابکشی قرار داره رنگ اوند ها هم درست رنگ امیزی می شد!
. .
1 سال پیش
چرا کتاب گفته تیلاکوئید ها ساختار غشایی هستند؟
Sara . R
1 سال پیش
سلام ، وقتت بخیر باشه ما میگیم تیلاکوئیدها ساختار غشایی دارن چون خودشون یه کیسهی کوچیک و بسته هستن که از یه غشای نازک تشکیل شدن. این غشا مثل یه دیواره عمل میکنه و داخل تیلاکوئید رو از فضای اطرافش جدا میکنه. این جداسازی خیلی مهمه، چون مولکولهای خاصی که برای فتوسنتز لازم هستن، درون این غشا و داخل تیلاکوئید قرار دارن. به عبارت دیگه، این غشا محیط مناسبی رو برای انجام واکنشهای فتوسنتزی فراهم میکنه. مثل یه کارخونهی کوچیکه که همه چیز توش مرتب و سر جای خودش قرار داره! پس گفتن "ساختار غشایی" به این معنیه که تیلاکوئیدها یه غشای خاص و مهم دارن که نقش کلیدی در فتوسنتز ایفا میکنه.
آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی دوازدهم دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷