ا ا
4 هفته پیش
سلام استاد میگه که تمام وقایع فتونستتر ور پروکاریوت ها در ستوپلاسم مایع سیتوپلاسم رخ مبوه مگه زنجیره انتقال الکترون ور غشا باکتری نبود؟
سودا وسیعی
4 ماه پیش
تجزیه 6p-c6-p متوجه نشدم یکی میتونه واضح توضیح بده
حیدر مالداری
3 ماه پیش
اون ۶ اول یعنی شش دونه از اون ترکیب بقیه شم مشخصه دوتا فسفات و ۶ تا کربن تو ساختار هرکدوم هست که سریع میشکنه و میشه ۱۲ تا ترکیب سه کربنه تک فسفاته یا همون ۱۲C3P
Maedeh karami
4 ماه پیش
تو کشور ما ام خیلی چیزا توجیح نداره مث خوردن مال مردم مث کشتن جوونامون مث فقیر بودن مردممون تو غنی ترین خاک دنیا مث خیلی چیزای دیگه... این که دیگه چیزی نیست استاد...
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
کشور ما بهترین و مقتدر ترینه ، کسانی هم مث رادیکال های آزاد هستند واسه تنفس یاخته ای ضرر دارن و باعث آسیب میشن که باید حذف بشن
Maedeh karami
4 ماه پیش
@فاطمه عسگری اتفاقا این تنفس یاخته ای بی هوازی ترین نوع ممکنه هم ATP کمتری تولید میکنه و بازدهی نداره هم باعث تجمع لاکتیک اسید تو ماهیچه ها میشه اون وقته که تو رو میخندی ولی از تو درد داری. همه چیز اون طور که در ظاهر به نظر میرسه نس
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
@Maedeh karami اشکال نداره اسید لاکتیک تجزیه میشه ، تو نگران رادیکالهای آزاد که یکی یکی باید حذف بشن نباش ، ببین اینجا پر از کارتنوئید هست فرصت ایجاد رادیکال آزاد رو نمیدن ی جورایی توازن بین تشکیل و سرکوب این تک الکترن های جفت نشده وجود داره ،،اینه اقتدار ی کشور سالم و بزرگ☺️
Maedeh karami
4 ماه پیش
@فاطمه عسگری جدی تا الان که تجزیه نشده این لاکتیک اسید تازه داره تبدیل به زخم بستر میشه اون کسایی که شما بهشون میگی رادیکال آزاد جگر گوشه یه خانواده است به علاوه اونی که خودش رادیکاله فکر میکنه برقیه ام شبیه خودشن آخه نه که از قدیم گفتن کافر همه را به کیش خود پندارد به اون جهت گفتم اقتدار هم که....
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
@Maedeh karami کم آوردی بچه جون برو درست رو بخون دوباره فیلم استاد قسمت واکنش بی هوازی تخمیر لاکتیکی مطالعه کن زخم بستر ربطی به اسید لاکتیک نداره فصل مهمی هست برو دوباره پلی کن با دقت بخون میخوای کنکور بدی جانم
اسرا عبدی
4 ماه پیش
@Maedeh karami دقیقاً:) ولی ای کاش همه بفهمند البته اونم خودش میدونه ولی نمیخواهد قبول کنه....
Maedeh karami
4 ماه پیش
@فاطمه عسگری تو این مورد حق با توعه لاکتیک اسید مستقیما نه ولی غیر مستقیم باعث زخم بستر میشه همونطوری که امثال شما ها در ظاهر میگن کشور مقتدره ولی در باطن هیچی نیست . و غیر مستقیم روح و روان مردمو نشونه میرن
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
@Maedeh karami بازم اشتباه کردی غیر مستقیم هم لاکتیک اسید ربطی به زخم بستر نداره زخم بستر از کم تحرکی هست و لاکتیک اسید از انقباض سریع ماهیچه در شرایط کمبود اکسیژن ،در ضمن تو ی خود تحقیر بیش نیستی اقتدار کشور افتخار ماست چطور حاضری بگی کشورم هیچی نیست ، تو ی یاخته آلوده به ویروسی سریع برو تو کار مرگ یاخته ای تا بقیه رو هم آلوده نکردی تا بگم ماکروفاژا بیان جمعت کنن
Maedeh karami
4 ماه پیش
@فاطمه عسگری نه من اشتباه نکردم میتونی از هوش مصنوعی گوشیت بپرسی تا بهت بگه که غیر مستقیم باعث زخم بستر میشه در ضمن این خود تحقیری نیست صرفا چشم باز کردن و به خواب نزدن خودمه.بهش میگن واقع بینی .راجع به ماکروفاژ ها هم باید بگم بهتره مراقب خودت باشی که یه وقت تو رم از رو ظاهر با یاخته های آلوده به ویروش اشتباه نگیرن آخه نه که این ماکروفاژ ها جنسشون ایرانیه اشتباه بگیرشون خیلی خوب کار میکنه
Maedeh karami
4 ماه پیش
یعنی قند تبدیل میشه به آمینواسید؟!!
محمد چاوش سلطانی
4 ماه پیش
سلام ممکنه که تبدیل بشه! ولی توجه داشته باشید که فقط به پروتئین تبدیل نمیشه!
علی سلیمانی
1 سال پیش
سلام اگه سوالی بگه اغلب قندها برای بازسازی ریبولوز بیس فسفات می مانند غلطه؟
علی سلیمانی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی واضح بود ممنون
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
نه طبق جزوه درسته...
ریحانه خسروی
1 سال پیش
سلام . روبیسکو کربن دی اکسید و ریبولوزبیس فسفات رو ترکیب میکنه ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
بله
صحرا راستین
1 سال پیش
ADP وقتی تولید میشه قاعدتا جزو خروجی هاست ولی فسفات های گام 4 نه؛ بخاطر همین تعداد ADP ها و فسفات های خروجی برابر نیست. ولی اینجا که استاد میگن دلیلش بخاطر فسفات های اختلاسیه رو متوجه نشدم.
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
کتاب خواسته باد روده ازاد کنه ولی مدفوع ازاد کرده.... اشتباهات کتاب عه...
ا ا
4 هفته پیش
دلیلش واضح است بیبین برای تبدیل ریبولوز فسفات به به ریبولوز بیس فسفات باید یه فسفات بهش اضافه کنیم خب حالا چرا در این چرخه تعداد فسفات ها کم شده که حالا مجبوریم از ATP فسفات بگیرم بخاطر اون دوتا قند و اون قسمت گامچهارم است که فسفات ها کم شده
مریم هوت
1 سال پیش
سلام بچهها کسی جزوه استاد رو کامل نوشته اگه میشه برام بفرستین
نرگس مهدوی
1 سال پیش
موفق باشید♥️
ام البنین دیناروند
1 سال پیش
سلام ببخشید در این فصل و فصل قبل استاد گفتن هرجا ATP تولید بشه آب هم تولید میشه اما دبیر ما گفتن توی امتحان نهایی این مورد رو اشتباه گرفتن و فقط توی زنجیره انتقال الکترون در تنفس هوازی آب تولید میشه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام به هر حال برای تولید ATP ، یه فسفات باید با ADP ترکیب بشه که پیوند اشتراکی تشکیل میشه و با تشکیل آب همراهه نمیدونم چرا دبیرتون گفتن این مورد رو غلط بگیرید... محض اطمینان،قبل از امتحانتون، حتما نمونه سوالات امتحان نهایی رو چک کنید 🌷
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
معلمت چرت گفته....
نازنین جمشیدی
1 سال پیش
ببخشید چرا اون ۱۲ فسفات در ابتدا وارد چرخه شدن که بعدش بخوان باز خارج بشن؟؟ استفاده ازشون که نشد.
محمد راوندی
1 سال پیش
نه دیگه ببین شکلو 2تاش از چرخه کلا رفت طبق حرف استاد 4تاش که گم شد به ما ربطی نداره بقیه ش میره برای تشکیل دوباره ی ریبولوزیس فسفات
اوا اسدی
1 سال پیش
ببخشید جزوه های یادبگیریم هایی که داخل ویدیو ها تدریس میشه رو از کدوم بخش باید دانلود کنیم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام در قسمت دانلود جزوات موجوده از پشتیبانی انلاین هم میتونین کمک بگیرین
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
جای اون برو تست بزن و تحلیل کن
Maedeh karami
4 ماه پیش
@امیررضا عباسی ملایی خب شاید بعدا بخواد جزوه رو مرور کنه اون موقع چی؟!
آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی دوازدهم دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
عسل پور کرمی
2 ماه پیش
در کالوین اکسیژن مصرف نمیشه اگر اشتباه نکنم اکسیژن تنها جایی که مصرف میشه در تنفس هوازی یاخته است اونم به عنوان اخرین پذیرنده ی الکترون در زنجیره ی انتقال الکترون است