یادبگیریم4: واکنش های مستقل از نور (واکنش های تثبیت کربن یا چرخه کالوین)
سودا وسیعی
4 ماه پیش
تجزیه 6p-c6-p متوجه نشدم یکی میتونه واضح توضیح بده
حیدر مالداری
3 ماه پیش
اون ۶ اول یعنی شش دونه از اون ترکیب بقیه شم مشخصه دوتا فسفات و ۶ تا کربن تو ساختار هرکدوم هست که سریع میشکنه و میشه ۱۲ تا ترکیب سه کربنه تک فسفاته یا همون ۱۲C3P
(2)
Maedeh karami
4 ماه پیش
تو کشور ما ام خیلی چیزا توجیح نداره مث خوردن مال مردم مث کشتن جوونامون مث فقیر بودن مردممون تو غنی ترین خاک دنیا مث خیلی چیزای دیگه... این که دیگه چیزی نیست استاد...
(8)
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
کشور ما بهترین و مقتدر ترینه ، کسانی هم مث رادیکال های آزاد هستند واسه تنفس یاخته ای ضرر دارن و باعث آسیب میشن که باید حذف بشن
(7)
Maedeh karami
4 ماه پیش
@فاطمه عسگری اتفاقا این تنفس یاخته ای بی هوازی ترین نوع ممکنه هم ATP کمتری تولید میکنه و بازدهی نداره هم باعث تجمع لاکتیک اسید تو ماهیچه ها میشه اون وقته که تو رو میخندی ولی از تو درد داری. همه چیز اون طور که در ظاهر به نظر میرسه نس
(2)
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
@Maedeh karami اشکال نداره اسید لاکتیک تجزیه میشه ، تو نگران رادیکالهای آزاد که یکی یکی باید حذف بشن نباش ، ببین اینجا پر از کارتنوئید هست فرصت ایجاد رادیکال آزاد رو نمیدن ی جورایی توازن بین تشکیل و سرکوب این تک الکترن های جفت نشده وجود داره ،،اینه اقتدار ی کشور سالم و بزرگ☺️
(4)
Maedeh karami
4 ماه پیش
@فاطمه عسگری جدی تا الان که تجزیه نشده این لاکتیک اسید تازه داره تبدیل به زخم بستر میشه اون کسایی که شما بهشون میگی رادیکال آزاد جگر گوشه یه خانواده است به علاوه اونی که خودش رادیکاله فکر میکنه برقیه ام شبیه خودشن آخه نه که از قدیم گفتن کافر همه را به کیش خود پندارد به اون جهت گفتم اقتدار هم که....
(2)
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
@Maedeh karami کم آوردی بچه جون برو درست رو بخون دوباره فیلم استاد قسمت واکنش بی هوازی تخمیر لاکتیکی مطالعه کن زخم بستر ربطی به اسید لاکتیک نداره فصل مهمی هست برو دوباره پلی کن با دقت بخون میخوای کنکور بدی جانم
(4)
اسرا عبدی
4 ماه پیش
@Maedeh karami دقیقاً:) ولی ای کاش همه بفهمند البته اونم خودش میدونه ولی نمیخواهد قبول کنه....
(3)
Maedeh karami
4 ماه پیش
@فاطمه عسگری تو این مورد حق با توعه لاکتیک اسید مستقیما نه ولی غیر مستقیم باعث زخم بستر میشه همونطوری که امثال شما ها در ظاهر میگن کشور مقتدره ولی در باطن هیچی نیست . و غیر مستقیم روح و روان مردمو نشونه میرن
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
@Maedeh karami بازم اشتباه کردی غیر مستقیم هم لاکتیک اسید ربطی به زخم بستر نداره زخم بستر از کم تحرکی هست و لاکتیک اسید از انقباض سریع ماهیچه در شرایط کمبود اکسیژن ،در ضمن تو ی خود تحقیر بیش نیستی اقتدار کشور افتخار ماست چطور حاضری بگی کشورم هیچی نیست ، تو ی یاخته آلوده به ویروسی سریع برو تو کار مرگ یاخته ای تا بقیه رو هم آلوده نکردی تا بگم ماکروفاژا بیان جمعت کنن
(4)
Maedeh karami
4 ماه پیش
@فاطمه عسگری نه من اشتباه نکردم میتونی از هوش مصنوعی گوشیت بپرسی تا بهت بگه که غیر مستقیم باعث زخم بستر میشه در ضمن این خود تحقیری نیست صرفا چشم باز کردن و به خواب نزدن خودمه.بهش میگن واقع بینی .راجع به ماکروفاژ ها هم باید بگم بهتره مراقب خودت باشی که یه وقت تو رم از رو ظاهر با یاخته های آلوده به ویروش اشتباه نگیرن آخه نه که این ماکروفاژ ها جنسشون ایرانیه اشتباه بگیرشون خیلی خوب کار میکنه
(1)
Maedeh karami
4 ماه پیش
یعنی قند تبدیل میشه به آمینواسید؟!!
محمد چاوش سلطانی
4 ماه پیش
سلام ممکنه که تبدیل بشه! ولی توجه داشته باشید که فقط به پروتئین تبدیل نمیشه!
مریم هوت
1 سال پیش
سلام بچهها کسی جزوه استاد رو کامل نوشته اگه میشه برام بفرستین
نرگس مهدوی
1 سال پیش
موفق باشید♥️
نازنین جمشیدی
1 سال پیش
ببخشید چرا اون ۱۲ فسفات در ابتدا وارد چرخه شدن که بعدش بخوان باز خارج بشن؟؟ استفاده ازشون که نشد.
محمد راوندی
1 سال پیش
نه دیگه ببین شکلو 2تاش از چرخه کلا رفت طبق حرف استاد 4تاش که گم شد به ما ربطی نداره بقیه ش میره برای تشکیل دوباره ی ریبولوزیس فسفات
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
اینجا چاه نفت گم میشه گم شدن فسفات که عجیب نیس
(7)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
🤦♀️😂
BTMN
1 سال پیش
سوال داشتم؛ هر یاختهای که توانایی فتوسنتز داره توی گیاهان که میشه پارانشیم ها و نگهبانان روزنه دارای ژن تولید آنزیم روبیسکو هستش این جمله درسته؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله ژن این انزیم رو داره
دانیال اسماعیلی
1 سال پیش
۱۲ فسفاتی که قبل شکسته شده بودن چی میشن
ساینا ناصرامینی
1 سال پیش
ینی چی که چی میشن؟میشکنن دیگه
دانیال اسماعیلی
1 سال پیش
@ساینا ناصرامینی خب بعد از اینکه شکستن کجا میرن
نازنین جمشیدی
1 سال پیش
@دانیال اسماعیلی توی بستره ول میچرخن...؟!
Maedeh karami
4 ماه پیش
@دانیال اسماعیلی سلام وقت به خیر وقتی میشکنن به صورت آزاد وارد بستره میشن تا بعد ها زنجیره انتقال الکترون که در غشای تیلاکوئید انجام شد آنزیم ATP ساز از انرژی پروتون ها استفاده میکنه تا از اون فسفات هایی که آزاد شدن بعد از شکستن و از ADP هایی که وجود داره در نهایت ATP بسازه
Maedeh karami
4 ماه پیش
@نازنین جمشیدی .
عاطفه فلاح پور
1 سال پیش
سلام وقت بخیر یه سوالی... من خوب متوجه نشدم این قسمت رو، الان کدوم جمله درست میشه؟ اغلب گیاهان دو لپه c3 هستند یا اغلب c3 ها دو لپه هستند(اگه جمله دوم درست باشه یعنی تک لپه ها هم میتونندc3باشند؟)
(1)
سید ابراهیم نبوی موسوی
1 سال پیش
سلام هردو جمله درسته چون هم بعضی از دو لپه ها c4 هستند و هم بعضی تک لپه ها c3 هستند.
💙
1 سال پیش
@سید ابراهیم نبوی موسوی اولاً چرخه کالوین درسته نه چرخه کلوین. دوماً هیچ وقت هیچ کسو به خاطر اشتباه لفظی مسخره تکن.
(1)
سید ابراهیم نبوی موسوی
1 سال پیش
@💙 مسخره نکردم خانوم درستش کردم :) ممنون از تذکرت🌹
💙
1 سال پیش
@سید ابراهیم نبوی موسوی پس من اشتباه متوجه شده بودم و سو تفاهم پیش اومده بود:) خواهش میکنم
(1)
ریحانه باقری
1 سال پیش
خب استاد اینجا مسگه با اون 4 تا فسافات کار نداشته باشیم ولی تو تست دیدم یکی از گزینه هاش این بود که در طی هر چرخه کربس 16 مولکول فسفات به بستره اضافه می شود خب الان این درست یا غلط؟؟؟
(1)
سید ابراهیم نبوی موسوی
1 سال پیش
اولندش چرخه کلوین نه کربس :) گزینه غلطه چون 12تا مرحله دوم برای تولید قند اضافه میشه و 6تا هم مرحله چهار برای بازسازی مولکول پنج کربنه.
ریحانه باقری
1 سال پیش
@سید ابراهیم نبوی موسوی اخ خخخ منظورم همون بود مرسی اصلاح کردی :)
(1)
سما مهوار
1 سال پیش
سلام دوستان لطف کنید اگه کسی جزوه پر شده هر پایه ای چ ۱۰.۱۱.۱۲ رو داره برام بفرسته ایدی تلگرام Sarajafari830
نرگس مهدوی
1 سال پیش
موفق باشید ❤️
ابراهیم دهقانی
1 سال پیش
سلام چجوری با تجزیه NADPH پی اچ تغییر ی نمیکند
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام ممنون میشم تایم مشخص کنید 🌷 (لطفا ریپلای نکنید و کامنت جدید بذارید )
پوریا خیره کش
1 سال پیش
چون الکترون و پروتون وارد چرخه و قند شدن ، اگع وارد محیط میشدند اونوقت باعث تغییر ph میشدند
(1)
ابراهیم دهقانی
1 سال پیش
@پوریا خیره کش سلام ممنون
(1)
عسل پور کرمی
2 ماه پیش
در کالوین اکسیژن مصرف نمیشه اگر اشتباه نکنم اکسیژن تنها جایی که مصرف میشه در تنفس هوازی یاخته است اونم به عنوان اخرین پذیرنده ی الکترون در زنجیره ی انتقال الکترون است