دانیال تجددی
3 روز پیش
مگه داخل نوکلئیک اسید ها عنصر p یا همون فسفر وجود نداره پس چطور در ریبوزوم با وجود rRNA ما فقط C H O N رو داریم ؟
سید محمد مهدی حسینی
1 هفته پیش
پس فسفر توی آر آر ان ای چی میشه
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
بله فسفر هم داره بخاطر رنا ایتا احتمالا یادشون رفت
فاطمه حاجی شاه
1 ماه پیش
اگه تو سوال تستی هم بگه هر دو یک سانتریول را تشکیل میدهند و توی گزینه ی بعدی بگه دو تا سانتریول کدومو باید انتخاب کنیم
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
هر کدوم از اون استوانه ها یک سانتریوله دو تاش با هم میشه دو تا سانتریول جایی غیر از این بگه، غلطه
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
2 ماه پیش
استاد اینجا کتاب ما سانتریول نوشته ساختاری استوانه ای شکل است که در سلول به تعداد دو عدد عمود بر هم دیده می شود و نقش آنها تقسیم سلولی است.
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
بله درسته الان سوالتون چیه؟
نازنین زهرا مرسلو
3 ماه پیش
الان وقتی گلبول قرمز بالغ میتوکندری نداره پس تنفس بی هوازی داره؟ تخمیر میکنه؟ چون گلبول زنده نیاز به تنفس داره
atena karimi
3 ماه پیش
استاد ریبوزوم زبره؟
نازنین زهرا مرسلو
3 ماه پیش
خیر، میگن شبکه ی اندوپلاسمی زبر به خاطر وجود ریبوزوم های روی آن ولی درباره خوده ریبوزوم همچنین حرفی زده نشده
کوثر بیرانوند
4 ماه پیش
در اسپرم موقع لقاح و تشکیل تخم، موقعی که دنباله رو از دست میده میتوکندری ها و خیلی از اندامک های اون از دست میرن، میتونیم در اون لحظه به علاوه ی گلبول قرمز اون رو هم یکی از سلول های بدون میتوکندری در نظر بگیریم ؟!
فاطمه قجری
4 ماه پیش
ببخشید اندامکی ک همزمان هم پروتین داره هم نوکلیک اسید میشه ریبوزم ؟
کوثر بیرانوند
4 ماه پیش
میتوکندری هم دارای پروتئین هم دارای دنای حلقوی مختص به خودشه
هستی Hasti
4 ماه پیش
سلام میتونیم ب این DNA های حلقوی میتوکندری پلازمید هم بگیم؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
سلام خیر
کوثر بیرانوند
4 ماه پیش
خیر عزیزم پلازمید برای بعضی از پروکاریوتهاست نه اندامک یاخته های جانوری.
هستی کریمی
6 ماه پیش
بعد گلوبول قرمز بالغ شبکه آندوپلاسمی صاف دارد ؟
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
کتاب درسی گفته بسیاری از اندامک هاشو از دست داده ولی نمیدونیم دقیقا کدوما رو از دست داده و کدوما رو داره پس نمیشه به این سوال جواب قطعی داد
شیرین مهندس سامان
6 ماه پیش
ویسی که برای بنده فرستاددین مشخص نیست
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
عرض کردم گیاهان رو کلن در نظر بگیرید که سانتریول ندارن در حد کتاب درسی چون کتاب درسی سانتریول رو فقط برای جانوران ذکر کرده (به متن کتاب درسی زیست یازدهم فصل ۶ گفتار ۲ صفحه اول رجوع کنید )
شیرین مهندس سامان
6 ماه پیش
سلام الان مورد ۴ غ میشه پس توضیح که استاد دادن در گیاهان پیشرفته سانتریول نیست چی میشه ممنون میشیم پاسخگو باشید
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
.
مبینا عباسی
5 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی سلام خسته نباشید ویس ما واضحه الان برای همه گیاهان سانتریول در نظر نگیریم یا فقط برای بعضیا؟
مهدی ناجی
7 ماه پیش
بلاخره چی شد؟ ما تو امتحان میانک رو جفت در نظر بگیریم یا هر کدومش یک میانکه؟
نازنین زهرا مرسلو
3 ماه پیش
برای دهم هردو باهم یک سانتریول است
آموزش ویدیویی اندامک های سلول برنامه مطالعاتی دهم دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷