یادبگیریم5:اندامک های بدون غشای جانوری
دانیال تجددی
3 روز پیش
مگه داخل نوکلئیک اسید ها عنصر p یا همون فسفر وجود نداره پس چطور در ریبوزوم با وجود rRNA ما فقط C H O N رو داریم ؟
سید محمد مهدی حسینی
1 هفته پیش
پس فسفر توی آر آر ان ای چی میشه
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
بله فسفر هم داره بخاطر رنا ایتا احتمالا یادشون رفت
فاطمه حاجی شاه
1 ماه پیش
اگه تو سوال تستی هم بگه هر دو یک سانتریول را تشکیل میدهند و توی گزینه ی بعدی بگه دو تا سانتریول کدومو باید انتخاب کنیم
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
هر کدوم از اون استوانه ها یک سانتریوله دو تاش با هم میشه دو تا سانتریول جایی غیر از این بگه، غلطه
فاطمه قجری
4 ماه پیش
ببخشید اندامکی ک همزمان هم پروتین داره هم نوکلیک اسید میشه ریبوزم ؟
کوثر بیرانوند
4 ماه پیش
میتوکندری هم دارای پروتئین هم دارای دنای حلقوی مختص به خودشه
شیرین مهندس سامان
6 ماه پیش
ویسی که برای بنده فرستاددین مشخص نیست
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
عرض کردم گیاهان رو کلن در نظر بگیرید که سانتریول ندارن در حد کتاب درسی چون کتاب درسی سانتریول رو فقط برای جانوران ذکر کرده (به متن کتاب درسی زیست یازدهم فصل ۶ گفتار ۲ صفحه اول رجوع کنید )
(1)
شیرین مهندس سامان
6 ماه پیش
سلام الان مورد ۴ غ میشه پس توضیح که استاد دادن در گیاهان پیشرفته سانتریول نیست چی میشه ممنون میشیم پاسخگو باشید
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
.
مبینا عباسی
5 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی سلام خسته نباشید ویس ما واضحه الان برای همه گیاهان سانتریول در نظر نگیریم یا فقط برای بعضیا؟
آمنه طالبیان
8 ماه پیش
سلام در جایی استاد گفتن سانتریول در گیاهای وجود ندارد ولی در قسمت دیگه ایی گفتند فقط در دانه دار ها سانتریول وجود ندارد ولی در بقیه چرا
(1)
حسین بختیاری
8 ماه پیش
سلام چیزی که استاد در حینتدریس گفتن درسته چون طبق آخرین تغییرات کتاب درسی هیچ گیاهی سانتریول نداره و بخشی که لباس استاد عوض شد هم به همین خاطره چون این قسمت رو به دلیل تغییر کتاب درسی بعدا ضبط کردن اما چیزیکه استاد تو یادبگیریم گفت غلطه چون استاد این بخش رو قبل اینکهکتاب درسی تغییر بکنه تدریس کرده بود پس چیزی که الان ما باید بدونیم اینه که : سانتریول در هیچ گیاهی وجود نداره
(2)
شروین نظری
9 ماه پیش
الان استاد در پاسخ گزینه ۴ چی یادگرفتی میگه دانه داران سانتریول ندارند ولی توی بخش اموزش گفت کلا گیاهان سانتریول ندارند ، کدوم درسته ؟
(1)
شروین نظری
9 ماه پیش
ریبوزوم های روی غشا و شبکه اندوپلاسمی و درون میتوکندری هم به صورت جدا از هم هستن ؟ یعنی مثلا روی غشا هسته هر کدوم یه قسمتی از غشا هستن و وقتی میخوان پروتئین بسازن بهم وصل میشن ؟
(1)
زهرا محمد جعفری
9 ماه پیش
سلام و خسته نباشید بچه ها کسی جزوه پرشده برا قسمت های یادبگیریم 5 و 6 رو میشه از همین قسمت بفرسته خیلی ممنون میشم
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
سلام از دوستان هر کس میتونه به ایشون کمک کنه 👆
محمد گنجی
10 ماه پیش
سانتریول یه استوانش یدونه حساب کنیم؟ برا کنکور ۴۰۵
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
بله
محمد گنجی
10 ماه پیش
برا کنکور ۴۰۵ چجوریه الان قضیه سانتریول ها
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
در نظر بگیر که سانتریول رو فقط یاخته های جانوری دارن
فاطمه حسینی
10 ماه پیش
بچه ها وقتی میگه درگیاهان پیشرفته سانتریول وجود ندارد یعنی در بازدانگان و نهان دانگان نیست پس در بقیه گیاهان هستش دیگه مگه اینجوری نیست؟
زینب مقدم
10 ماه پیش
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷