تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای

4.7/5
(55 رای)

مرحله13

تست فصل2 (درس1)
تست فصل2 (درس1)

`00:52

تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی
تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

`00:58

1 تمرین

تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای
تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای

`00:59

1 تمرین

تست مفهوم فشار جامدات
تست مفهوم فشار جامدات

`01:06

1 تمرین

برای دریافت 50 ساعت تدریس زیست رایگان شماره موبایلت رو اینجا وارد کن
سوالات دیگران

ببخشید خب دلتا صفر شد پس یک ریشه داریم این Mمثبت 1 وM-7 مساوی 9 از کجا امد و اینکه 9 میبریم انور چه جوری میشه 16

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

10 ماه پیش

..

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

10 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@زهرا عتبی از اونجا که 9 رو میاریم بع این طرف معادله میشه توضیح بدید منفی 16 و منفی 6 چجوری شد ؟؟؟؟

@هادی ناموری سلام و درود منفی ۱۶ که مشخصه حاصل منفی ۷ و منفی ۹ هست اما اون منفی 7m رو اشتباه نوشتن از اول باید همون منفی 6m نوشته میشد

هلیا پولکی | آکادمی امروز

هلیا پولکی

7 ماه پیش

@سجاد اسماعیلی سلام میشه بگین اون منفی 9 از کجا اومده؟ مگ از اتحاد جمله مشترک حلش نکردن؟

@نرگس رحیمی سلام میشه قسمتی که اون جدولو میکشیم توضیحش بدید برام خیلی مشکل ندارم با ریشه پیدا کردنشون

@هلیا پولکی عدد 9 که اونور تساوی بود رو آوردن این سمت و با عدد ثابتی که از اتحاد جمله مشترک بدست اومده بود جمع کردن .

@سیما بهرامی کدوم قسمت جدول ؟

@هلیا پولکی سلام وقت بخیر مثل اینکه طرفین رو بر ۴ تقسیم کرده تا اون چهار از بین بره و ۳۶ هم تقسیم بر۴ ۹میشه وازاونجا اومده

@هلیا پولکی سلام همه شمایی که علامتارو اشتباه بدست اوردین بخاطر اینه که ۹ رو با ۷ جمع کردین وقتی عبارت مساوی صفر بوده اما باید بدونین که طبق قانون اولویت ها که سال هفتم خوندیم اولویت از چپ به راسته

اینجا جواب دلتا رو چجوری به دست اوردن

گفتن چون ریشه مضاعفه پس باید دلتا رو برابر صفر بزاریم بعد ازون اون دو تا پرانتز رو در هم ضرب کردن و منهای ۹ کردن شما میتونی از هر روشی که خودت راحتی هم حل کنی مثلا همون اول همه رو به ۴ تقسیم میکردی و حل میکردی

ببخشید حالت اول تعیین علامت رو نفهمیدم میشه ویوسی بگین

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 هفته پیش

پرانتز اولش رو؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

نمیشه راه ساده رو بگین احساس میکنم داریم لقمه دور دهن مون می چرخونیم و اینکه یک سوال توی نمودار خود نمودار تو بازه یک تا ۲ توی قسمت مثبت باز این همه ما پیچوندیم و به ۲ و ۴ رسیدیم من اصلا نفهمیدم

مهسا نوذری | آکادمی امروز

مهسا نوذری

1 هفته پیش

منظور ازریشه مضاعف ینی چی

وقتی توی یه عبارت،به تعداد زوج از یک ریشه داریم،اون ریشه مضاعفه مثلا عبارت ایکس منهای دو به توان چهار،چون چهار تا ریشه دو داره،پس مضاعفه

این ۹ ازکجا اومد؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 هفته پیش

چه زمانی؟

علی محبی راد | آکادمی امروز

علی محبی راد

2 هفته پیش

این سوال و نفهمیدم میشه کامل توضیح بدید

جواب به صورت صوتی می باشد:)

اینجا چرا ریشه x به توان دو شد صفر

خب اگر ما ایکس به توان دو را یه عبارت در نظر بگیریم،بجای ایکس چه عددی بهش بدیم میشه صفر؟ خب قاعدتاً صفر همون‌طور که مثلا به عبارت (x-1) اگر یک بدیم،میشه صفر

ملیکا محمدی | آکادمی امروز

ملیکا محمدی

4 هفته پیش

ریشه مضاعف یعنی چی؟

یعنی ریشه ای که به تعداد زوج(مثلا دوتا یا چهارتا یا ...) ازش داشته باشیم توی عبارت مثلا چون ایکس به توان دو ،در واقع دوتا ریشه صفر داره،پس صفر ریشه مضاعف محسوب میشه اوکی؟

سلام میشه تمرین سوم این یادبگیریم رو توضیح بدین که چجوری با تغییر متغیر حل میشه

سلام و وقت بخیر لطفا تصویرش رو در پاسخ به این پیام کامنت کنین

@سجاد اسماعیلی بعد اینکه تغییر متغیر دادیم چرا به جای f(t) خود f(x) رو تعیین علامت کردیم وقتی f(x) بین 5- تا 3- مثبت هست f(t) نباید بین 3- و 1- مثبت باشه ؟؟ پس چرا تو جدول اینطوری ننوشته

@سجاد اسماعیلی اینم پاسخنامه

از کجا بفهمیم چند جمله ای درجه چند هس؟ واینکه چجوری تجزیه کنیم چند جمله ای رووریشه هارو پیدا کنیم مرسی

باید نگاه کنید در بین جمله های یک چند جمله ای،بزرگترین توانی که برای ایکس دیده میشه،درجه اون چند جمله ای هست

تجزیه کردن چند جمله ای ها رو معمولا با استفاده از اتحاد هایی مانند مربع دو جمله ای یا جمله مشترک یا فاکتور گرفتن یا ... باید انجام بدید که اساتید در تدریسشون استفاده میکنند از این روش ها

رها مقدم | آکادمی امروز

رها مقدم

1 ماه پیش

تو حل مثال تعیین علامت که ریشه مضاعف داره،۹ از کجا اومد؟متوجه نشدم

تایمش رو بگید لطفا

چجوری (m+1) (m-7) =9 اونجوری شد؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 ماه پیش

سلام. لطفا زمتان مدنظرتون رو مشخص کنین

دقیقا 9از کجا اومده؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

من نفهمیدم چرا هر کدوم توان ۲ داشته باشه ریشه مضاعف میشه مگه ریشه مضاعف با دلتا مشخص نمیشد

تایم بگو محض اطمینان

آموزش ویدیویی تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای برنامه مطالعاتی دهم دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز