نرگس مهدوی
2 سال پیش
دوستان توجه کنن هورمون اریتروپویتین از کبد و کلیه ترشح میشه. در ویدیپ اشتباها چیز دیگه ای گفته شده
حسن الکثیر
2 سال پیش
سلام میگم کبد جز کدوم دستگاه تو بدن حساب میشه
فاطمه اکبری
2 سال پیش
@حسن الکثیر سلام هم جز دستگاه گوارش هست (با تولید صفرا) و هم دستگاه ایمنی (محل بازیافت گلبولهای قرمزی است که دیگر عملکردی ندارند و در تجزیه هموگلوبینها و جدا کردن آهن گروه هِم از آنها نیز نقش اساسی دارد)
سید محمد حسین کلانتری
2 سال پیش
نه درست گفته که گفت طحال و کبد کارشون تخریب یاخته های فرسوده ومرده و پیر هست و هورمون اریتروپویتین از کبد وکلیه ترشح میشه........
سید ابولفضل حق زن
2 سال پیش
@حسن الکثیر کبد یکی از مهمترین اندامهای بدنه که نقش اصلی آن در گوارش است ولی در فعالیت دستگاه های دیگر هم نقش بسیار دارد مثل ذخیره ویتامین،آهن،هم و.. و مواد گوناگون ترشح میکند مثل صفرا. و در نهایت کبد یه جورایی مرکز کنترل بدن به شمار می رود یاعلی.
علیرضا خزائی
2 سال پیش
آره دقیقه 14:42 گفتن براساس جزوه...
رضا لر زنگته
2 سال پیش
سلام خب داره میگه از کبد کلیه ترشح میشه
الهه صفری
2 سال پیش
@حسن الکثیر اجزاندام مرتبط با لوله گوارش
حسن مسجدی
1 سال پیش
@سید محمد حسین کلانتری نه عزیز اون قسمت که شما میگید رو بله استاد درست گفته ولی خانم مهدوی منظورشون این قسمته که عکسش رو گذاشتم
پارمیس اغزیرث
1 سال پیش
@حسن الکثیر جز دستگاه گوارش حساب میشه
مطهره اسدپور
9 ماه پیش
@حسن الکثیر سلام استاد گفتن بزرگترین غده ی بدن محسوب میشه و کارهای مختلفی انجام میده
جواد سرابی
6 ماه پیش
@سید محمد حسین کلانتری نه راست میگه تو دقیقه ۱۵ اشتباها نوشته طحال اریتروپویتین ترشح میگند
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
شکل کتاب ما فرق داره این کتاب برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ که امسال هست میشه و حالیش اینه من کتاب دبیرمون رو اون روز تو مدرسه نگاه میکردم شکل کتاب اون مثل جزوه استاد بود. لطفاً آپیدیت کنین.
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تایم مشخص کنید من شکل جزوه استاد رو ببینم یا عکس جزوه استاد رو بفرستید
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
دوستان مگه اینجا استاد درمورد گلبول قرمز تدریس نمیکنن پس این قسمت جزوه هم درسته دیگه که این گلبول ها توسط کبد و طحال تخریب میشن. بنظر من اشتباه تایپی و اینا نیست. بازم اگه میشه شما هم نظری بدید.ممنون
هستی پورمحمد
2 ماه پیش
وجود ویتامین اسید سولفیک و کوبالامین برای بروز تاثیر هورمونی که بر اثر کاهش اکسیزن رسانی بافت ها از کلیه و کبد ترشح میشود ضروری است ایا این یه جمله درست است ممنمون میشم بگید
ژوان ابراهیم زاده
3 ماه پیش
الان در یاد بگیرم سوال اول هم اشتباه بود
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
مورد شماره ۱ چی یاد بگیریم ، میشه غ
فاطمه کاظم نادی
3 ماه پیش
چرا تو جزوه گفته تنها گلبول سفید بیگانه خوار نوتروفیله؟؟ یعنی ماکروفاژ یا یاخته دندریتی گلبول سفید نیستن؟؟؟؟؟
فاطمه طیبی
2 ماه پیش
سلام ببین مونوسیت در بافت تمایز انجام میده و میشه ماکروفاژ . ماکروفاژ هم دیگه جز دستگاه ایمنی محسوب میشه چون تغییر کرده در نتیجه ماکروفاژ جز گلبول های سفید محسوب نمیشه درباره ی یاخته های دندریتی اطلاعی ندارم اما ماکروفاژ رو مطمئن هستم
مبینا زحمت کش
3 ماه پیش
کسی میدونه دمای بدن نوزاد چقدر باید باشه فرق داره با دمای بدن یه فرد بالغ که ۳۷درجه هست؟
سروش مظفری
3 ماه پیش
فرقی نداره با دمای بدن فرد بالغ یکی
ژوان ابراهیم زاده
3 ماه پیش
@سروش مظفری فرق داره ولی نه چندان زیاد
زینب سردهی
4 ماه پیش
ببخشید گفتار ۴ فصل ۴ توی لیست ویدئو های من نیست؟
زینب مقدم
4 ماه پیش
سلام زینب جان وقتت بخیر ❤️ به پشتیبانی( گفتگوی آنلاین) پیام بده پیگیری کنن
هستی کشاورزی
4 ماه پیش
منظور از تمایز اینجا چیه؟
سروش مظفری
3 ماه پیش
یعنی تشخیص پیدا کردن برای تبدیل به ی چیزی
خدا بزرگه :)
4 ماه پیش
این قسمتی که شماره گذاری شده و نوشته که 1.ساخت هموگلوبین 2.از دست دادن هسته و .. ؛ اینجا مراحل مهمه؟ میتونه به فرایند ساخت پروتئین توی دوازدهم ربطش بده و ترکیبی خاصی بیاد؟؟ چون وقتی هسته نباشه که نمیتونه هموگلوبین بسازه
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
یاخته های خونی شامل گرده ها هم میشه؟ یا منظور از یاخته های خونی فقط گلبول های سفید و قرمز هست؟
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر 🌼 آیا خون فقط در رگ های خونی جریان داره خب آخه درون قلب هم جریان داره ولی قلب که رگ نیست؟
خدا بزرگه :)
4 ماه پیش
سلام عزیزم وقتت بخیر. نمیدونم این جمله رو دقیقا کجا دیدی و دقیقا درمورد چی بوده ولی شاید بشه اینطوری گفت که خون داخل حفره های قلب جریان نداره،یعنی اینطوری میشه گفت که فقط واردش میشه و ازش خارج میشه و درحد چند صدم ثانیه توش میمونه ... بازهم شاید تحلیل درستی نباشه . اگر دقیق تر صحبتت رو بگی ممنون میشم.
حیدر مالداری
6 ماه پیش
بله متاسفانه علیرغم تدریس عالی اساتید این مشکل خیلی بزرگ رو باید مدنظر قرار بده پشتیبانی سایت. مثلا در مورد همین فیلم بعضی اساتید میگن ورود به خون هم دیاپدز نام داره ولی اینجا استاد میگن فقط خروج از خون. کتاب هم گفته عبور از غشا ( نه صرفا ورود یا خروج ) .
محدثه باشتنی
8 ماه پیش
سلام ببخشید کمبود اکسیژن چجوری باعث افزایش pHمیشه؟
H. M
5 ماه پیش
سلام و وقت بخیر کمبود o2 باعث میشه که تنفس سلولی کمتر بشه در نتیجه تولید co2 کمتر میشه و این موضوع چون باعث کاهش تولید اسید کربنیک میشه باعث میشه که اسیدیته خون کاهش یابد و خون قلیایی تر شود
آموزش ویدیویی خون و گلبولهای قرمز و سفید برنامه مطالعاتی دهم دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
کیمیا فتحی
2 سال پیش
مرسی