انواع سلول های بافت عصبی

4.9/5
(383 رای)
سوالات دیگران
سارا آسیایی | آکادمی امروز

سارا آسیایی

2 هفته پیش

علاقه خاص استاد به پیکاسو کاملا مشخصه

یه سوال پیکاسو کیه

یه هنرمند هست اگر خواستی میتونید تحقیق کنید در موردش 😊

منم

1-ببخشید چند نوع اعصاب داریم 2-یاخته عصبی حسی که در اعصاب حسی ومخطط وجود دارد یعنی چی 3-واینکه یاخته عصبی حرکتی در اعصاب حرکتی ومخطط وجود دارد یعنی چی

1-آیا نورون حرکتی فقط پیام را از بخش مرکزی به به یاخته های عمل کننده(غده، ماهیچه) میرساند یا میتواند به نورون دیگر هم برساند 2-آیا یاخته عصبی فقط حسی، حرکتی، رابط اند یا انواع دیگری هم داریم 3-آیا اکسون توانایی دریافت پیام رادارد 4-آیا یاخته های دیگر یاخته های غیر عصبی جسم یاخته ای دارند که محل اصلی سوخت ساز آنها آنجا باشد 5-آیا شکل یک ص دو یک یاخته حرکتی است

ببخشید من یه جا خواندم که پیام عصبی از هر قسمتی از نورون می تواند شروع شود حتی از میان یا پایانه آکسون حالا این جمله اشتباه است یا درست اگر درست بود لطفا توضیح بدین که آیابه این معنا است که که هر قسمت از یاخته نورون گیرنده حسی دارد

آیا شبکه آندوپلاسمی در جسم هست یا در هسته نورون

atp دقیقا چیه

سلام ببخشید چرا جزوه آپدیت هست ولی فیلم فصل ها به غیر فصل 7 آپدیت نیس ؟

سلام از پشتیبانی پیگیری کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام از پشتیبانی پیگیری کنید

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

3 ماه پیش

۱)غ ۲)غ ۳)غ ۴)غ ۵)غ ۶)غ ۷)غ ۸)ص

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

Dina  . | آکادمی امروز

Dina .

3 ماه پیش

سلام پایانه آکسون همیشه منشعب هستن یا می‌تونه منشعب هم نباشه؟!

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

3 ماه پیش

پایانه آکسون همیشه منشعبه ولی دندریت هم می‌تونه مثل پایانه آکسون منشعب باشه هم می‌تونه نباشه

دوستان نورون های هورمون ساز و غیرهورمون ساز رو یه توضیح دقیقی میتونید بدین!

ببین نورون هورمون ساز هورمون ترشح میکنند و نورون های غیر هورمون ساز ناقل عصبی ترشح میکنند

سحر انصاری | آکادمی امروز

سحر انصاری

4 ماه پیش

چرا توی آکسون هم DNAحلقوی و خطی هست؟

در آکسون فقط DNA حلقوی وجود دارد و خطی وجود ندارد

z z | آکادمی امروز

z z

5 ماه پیش

https://emrooz.ir/cbgstbc-33405?comment_id=728111#comment-728111 در پاسخ : منظورم اینه که ایا هورمون هم توانایی تولید پیام عصبی رو داره ؟

خیر هورمون یک پیک شیمیایی هست و توانایی تولید پیام عصبی را ندارد.

z z | آکادمی امروز

z z

5 ماه پیش

سلام ببخشید یعنی همه هورمون ها تولید پیام عصبی دارند ولی انتقالش رو ندارند ؟؟؟ ببخشید اینکه انتقال پیام عصبی همان انتقال ناقل عصبی است ؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام زینب جان هورمون ساز ها پیک شیمیایی دور برد هستند و انتقال پیام شیمیایی انجام می‌دهند وغیر هورمون ساز ها انتقال پیام عصبی انجام میدهند که پیک شیمیایی کوتاه برد هستند و نورون ها همشون انتقال پیام دارند و اما همه نورون ها انتقال پیام عصبی رو نمی تونن انجام بدن

آموزش ویدیویی انواع سلول های بافت عصبی برنامه مطالعاتی یازدهم یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز