یادبگیریم2:نورون ها

4.8/5
(270 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مرحله۱

 مقدمات بافت عصبی
مقدمات بافت عصبی

`00:27

 روند فلزی و نافلزی
روند فلزی و نافلزی

`00:28

 الکتروسکوپ + بار الکتریکی
الکتروسکوپ + بار الکتریکی

`01:15

 انواع سلول های بافت عصبی
انواع سلول های بافت عصبی

`01:15

سوالات دیگران
سارا آسیایی | آکادمی امروز

سارا آسیایی

2 هفته پیش

علاقه خاص استاد به پیکاسو کاملا مشخصه

یه سوال پیکاسو کیه

یه هنرمند هست اگر خواستی میتونید تحقیق کنید در موردش 😊

منم

1-ببخشید چند نوع اعصاب داریم 2-یاخته عصبی حسی که در اعصاب حسی ومخطط وجود دارد یعنی چی 3-واینکه یاخته عصبی حرکتی در اعصاب حرکتی ومخطط وجود دارد یعنی چی

1-آیا نورون حرکتی فقط پیام را از بخش مرکزی به به یاخته های عمل کننده(غده، ماهیچه) میرساند یا میتواند به نورون دیگر هم برساند 2-آیا یاخته عصبی فقط حسی، حرکتی، رابط اند یا انواع دیگری هم داریم 3-آیا اکسون توانایی دریافت پیام رادارد 4-آیا یاخته های دیگر یاخته های غیر عصبی جسم یاخته ای دارند که محل اصلی سوخت ساز آنها آنجا باشد 5-آیا شکل یک ص دو یک یاخته حرکتی است

ببخشید من یه جا خواندم که پیام عصبی از هر قسمتی از نورون می تواند شروع شود حتی از میان یا پایانه آکسون حالا این جمله اشتباه است یا درست اگر درست بود لطفا توضیح بدین که آیابه این معنا است که که هر قسمت از یاخته نورون گیرنده حسی دارد

آیا شبکه آندوپلاسمی در جسم هست یا در هسته نورون

atp دقیقا چیه

دوستان نورون های هورمون ساز و غیرهورمون ساز رو یه توضیح دقیقی میتونید بدین!

ببین نورون هورمون ساز هورمون ترشح میکنند و نورون های غیر هورمون ساز ناقل عصبی ترشح میکنند

(2)

سحر انصاری | آکادمی امروز

سحر انصاری

4 ماه پیش

چرا توی آکسون هم DNAحلقوی و خطی هست؟

در آکسون فقط DNA حلقوی وجود دارد و خطی وجود ندارد

(2)

z z | آکادمی امروز

z z

5 ماه پیش

https://emrooz.ir/cbgstbc-33405?comment_id=728111#comment-728111 در پاسخ : منظورم اینه که ایا هورمون هم توانایی تولید پیام عصبی رو داره ؟

خیر هورمون یک پیک شیمیایی هست و توانایی تولید پیام عصبی را ندارد.

(1)

z z | آکادمی امروز

z z

5 ماه پیش

سلام ببخشید یعنی همه هورمون ها تولید پیام عصبی دارند ولی انتقالش رو ندارند ؟؟؟ ببخشید اینکه انتقال پیام عصبی همان انتقال ناقل عصبی است ؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام زینب جان هورمون ساز ها پیک شیمیایی دور برد هستند و انتقال پیام شیمیایی انجام می‌دهند وغیر هورمون ساز ها انتقال پیام عصبی انجام میدهند که پیک شیمیایی کوتاه برد هستند و نورون ها همشون انتقال پیام دارند و اما همه نورون ها انتقال پیام عصبی رو نمی تونن انجام بدن

زینب حسینی | آکادمی امروز

زینب حسینی

8 ماه پیش

با سلام لطفا به سوالم جواب بدید خیلی برام مهمه ، طبق تعریف استاد الان یعنی نورون های هورمون ساز نمی تواند ناقل عصبی تولید کند چون من جایی خوندم که نورون های هورمون ساز همه ناقل عصبی تولید می کند و همه هورمون ترشح میکند؟

درود بنده کلا منظور این سوال اخر رو متوجه نشدم . جوابش چیشد؟

خب نوروگلیا سلول و هدایت و فعالیت عصبی میتواند تولید کند نه خب پس همش نیست

اینجا گفتن ک سلول انتقال دهنده به عیر نوردند میتونه چیزای دیگ باشه ک منتقل بده مگه هدایت نبود

مریم آشوری | آکادمی امروز

مریم آشوری

7 ماه پیش

نورون در طول خودش پیام رو هدایت میکنه هدایت با انتقال فرق داره هدایت تو طول نورون هست انتقال از نورون ب سلول دیگه یا یه غده دیگه هست نورون ب نورون میشه نورون ب میون میشه نورون ب غده هم میشه انتقال خارج از نورون هست فرق داره با هدایت