سلول سوختی منبعی برای تولید انرژی سبز

5/5
(6 رای)

روز 67

انجام پذیر بودن یا نبودن واکنش ها
انجام پذیر بودن یا نبودن واکنش ها

`00:37

نقاط بحرانی
نقاط بحرانی

`00:44

 مسائل حرکت نوسانی
مسائل حرکت نوسانی

`00:21

مسئله های سلول های گالوانی
مسئله های سلول های گالوانی

`00:31

اکسترمم مطلق
اکسترمم مطلق

`00:39

عوامل برهم زننده ی تعادل (جهش و رانش)
عوامل برهم زننده ی تعادل (جهش و رانش)

`00:43

سلول سوختی منبعی برای تولید انرژی سبز
سلول سوختی منبعی برای تولید انرژی سبز

`00:37

تست اکسترمم مطلق
تست اکسترمم مطلق

`00:07

سوالات دیگران

لطفا به سوالات ما جواب بدید به قول یاس میگه که خیلی واسه ات نوشتم دریغ از جواب حس میکنم که این روز ها غریبه ام برات اینقدر سوال پرسیدیم و بی جواب موند که نگو

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام اگه جواب بدید ممنون میشیم پروتون مگه همون کاتیون نیست

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر چرا جرم کاهش یافته o2 هست؟ مگه سلول سوختی نوعی سلول گالوانی نیست؟ می‌گفتیم نیم سلولی که اکسایش پیدا بکنه کاهش جرم داره؟

فاطمه متقی | آکادمی امروز

فاطمه متقی

5 ماه پیش

چون o2از صفر رسیده به منفی۲ رسیده بله سلول سوختی نوعی سلول گالوانی است کاهش در الکتروشیمی به معنای کسب الکترون است. تغییر جرم یک نیم‌سلول به نوع مواد شرکت‌کننده در واکنش، حالت فیزیکی محصول و این که آیا ماده از نیم‌سلول خارج یا به آن وارد می‌شود بستگی دارد، نه صرفاً به خود فرآیند کاهش.

گزینه3 رو بی زحمت توضیح بدین❤️

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام هر هیدروژن یک بار مثبت میده H2 دارای ۲ تا هیدروژن هست و ضریب موازنه‌ش هم ۲ هست که یعنی در کل ۴ بار مثلت جابجا میشه

اگه اتمی در سمت راست یک مولکول قرار بگیره مگه عدد اکسایشش نمیشه شماره گروه منهای ۱۸ پس چرا تو هیدروژن پر اکسید (H²O²) با اینکه اکسیژن در منتها علیه سمت راست هستش ولی عدد اکسایشش (۱-) هست؟؟ سوالم ربطی به این ویدئو نداره داشت عدد اکسایش تعیین میکرد یادم افتاد

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام باه اما این همیشه جواب نمیده مثلا همیشه عدد اکسایش اکسیژن قرار نیست ۲- باشه اینجا میبینیم که منفی ۱ شده

سلام، غشای مبادله کننده قون هیدرونیوم کاربردش چیه؟ هیدروژن هایی که واردش شدن کجا میرن ؟چرا روی غشا فلش زده شده به سمت اکسیژن؟

شیدا کریمی | آکادمی امروز

شیدا کریمی

1 سال پیش

سلام تو غشای مبادله کننده،یون هیدروژن از اند به سمت کاتد میره تا بعدش یون هیدروژن با اکسیژن روی الکترود کاتد واکنش بده و اب تولید کنه یه دیواره متخلخل که یون هیدروژن رو از خودش عبور میده

جرم مولی هیدروژن مگه ۱ نیست چرا ۲ نوشتن؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

مهدی  مومنی  | آکادمی امروز

مهدی مومنی

1 سال پیش

مگه واکنش پذیر ترین فلز سزیم نیست تو جدول تناوبی پس چرا لیتیم رو منفی ترین E در نظر گرفتین ؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

مهدی  مومنی  | آکادمی امروز

مهدی مومنی

1 سال پیش

@سید محمد متین رشادی Fr رو نگفتم چون پرتوزاست باش داش دمت گرم 🤍☘️

اون قسمتی که استاد کاهش جرم رو مشخص کرد و گفت میشه اکسیژن . مگه طبق رمزی که گذاشتیم هیدروژن نمیشه آند مون پس نازک میشه و کم میشه . چرا گفتیم اکسیژن

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

1 سال پیش

سوالو درست بخون جرم «گونه کاهش یافته» کدوم گونه کاهش یافته؟ کاتد که همون O2 هستش از کاهش جرم حرف نزده سوال گفته جرم گونه کاهش یافته میتونست بگه جرم گونه اکسایش یافته

تو جزوه A و B و C نوشته نشده روی شکل

حتما به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷

همه اکسیژن ورودی با hواکنش میده و اب تولید میکنه خروجیo2 نداریم؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

بستگی به بازده واکنش داره👀

@زینب مقدم 😄😄😄ممنون

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

@نازنین رصاف خواهش 😅

سلام ویس ❗

سحر محسنی | آکادمی امروز

سحر محسنی

2 سال پیش

سلام عزیزم این مورد رو استاد موقع تدریس نگفتن تو جزوه هم نوشته نشده ولی تو کتاب درسی نوشته که سوزاندن گاز هیدروژن در موتور درون سوز بازدهی نزدیک به 20 درصد داره در حالیکه اکسایش ان در سلول سوختی بازده را تا 3برابر افزایش میدهد. و اینکه مورد ج پلاتین کاتده و کاهش می یابد و منگنز آنده و اکسایش می یابد پس یعنی تو الکترود منگنز عمل اکسایش انجام میشه

چقدرم بهت توضیح دادن خخخخخخخخ

@سبحان پرهوده بخدا من دانشگاه هم میرم اما دریغ از جواب اساتید

سلام ویس ❗

در مثال قبلی دقیقا همین کارو کردن دیگه توی این مثلا چون توضیح داده بودن دیگه نگفتن وقتی میخایم ببینم تعداد الکترون مبادله شده چنده مثلا میگیم سمت واکنش دهنده میگیم عدد اکسایش اکسیژن صفره اون طرف 2- هر اتم o دوتا الکترون مبادله شده حالا ما o2 داریم پس دوتا اتم o میشه چهار الکترون ===> تعداد مول الکترون مبادله شده برابر 4 هستش اگر برای H هم حساب کینم همین هستش چون واکنش موازنه است

الکترونی ک از لامپ اومده بیرون بعدش کجا میره؟ چرا هیدروژن وارد شده بعضیش به صورت استفاده نشده خارج میشه؟

چون اضافه‌ست

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

اکسیژن الکترون ها رو میگیره و کاهش پیدا میکنه

میشه روش استوکیومتری این تمرین رو بصورت تشریحی توضیح بدید

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

1 سال پیش

احتمالا اینجوریه

آموزش ویدیویی سلول سوختی منبعی برای تولید انرژی سبز برنامه مطالعاتی کامبک (برنامه 90 روزه مطالعاتی دروس) هفته 10 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز