سبحان پرهوده
4 ماه پیش
لطفا به سوالات ما جواب بدید به قول یاس میگه که خیلی واسه ات نوشتم دریغ از جواب حس میکنم که این روز ها غریبه ام برات اینقدر سوال پرسیدیم و بی جواب موند که نگو
انیتا عباسی
5 ماه پیش
سلام وقت بخیر چرا جرم کاهش یافته o2 هست؟ مگه سلول سوختی نوعی سلول گالوانی نیست؟ میگفتیم نیم سلولی که اکسایش پیدا بکنه کاهش جرم داره؟
فاطمه متقی
5 ماه پیش
چون o2از صفر رسیده به منفی۲ رسیده بله سلول سوختی نوعی سلول گالوانی است کاهش در الکتروشیمی به معنای کسب الکترون است. تغییر جرم یک نیمسلول به نوع مواد شرکتکننده در واکنش، حالت فیزیکی محصول و این که آیا ماده از نیمسلول خارج یا به آن وارد میشود بستگی دارد، نه صرفاً به خود فرآیند کاهش.
دنیا قریبی راد
1 سال پیش
گزینه3 رو بی زحمت توضیح بدین❤️
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام هر هیدروژن یک بار مثبت میده H2 دارای ۲ تا هیدروژن هست و ضریب موازنهش هم ۲ هست که یعنی در کل ۴ بار مثلت جابجا میشه
ثمین نوروز زاده ثانی
1 سال پیش
اگه اتمی در سمت راست یک مولکول قرار بگیره مگه عدد اکسایشش نمیشه شماره گروه منهای ۱۸ پس چرا تو هیدروژن پر اکسید (H²O²) با اینکه اکسیژن در منتها علیه سمت راست هستش ولی عدد اکسایشش (۱-) هست؟؟ سوالم ربطی به این ویدئو نداره داشت عدد اکسایش تعیین میکرد یادم افتاد
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام باه اما این همیشه جواب نمیده مثلا همیشه عدد اکسایش اکسیژن قرار نیست ۲- باشه اینجا میبینیم که منفی ۱ شده
ستایش احمدی
1 سال پیش
سلام، غشای مبادله کننده قون هیدرونیوم کاربردش چیه؟ هیدروژن هایی که واردش شدن کجا میرن ؟چرا روی غشا فلش زده شده به سمت اکسیژن؟
شیدا کریمی
1 سال پیش
سلام تو غشای مبادله کننده،یون هیدروژن از اند به سمت کاتد میره تا بعدش یون هیدروژن با اکسیژن روی الکترود کاتد واکنش بده و اب تولید کنه یه دیواره متخلخل که یون هیدروژن رو از خودش عبور میده
مهدی مومنی
1 سال پیش
مگه واکنش پذیر ترین فلز سزیم نیست تو جدول تناوبی پس چرا لیتیم رو منفی ترین E در نظر گرفتین ؟
مهدی مومنی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی Fr رو نگفتم چون پرتوزاست باش داش دمت گرم 🤍☘️
کبری رمضانی
1 سال پیش
اون قسمتی که استاد کاهش جرم رو مشخص کرد و گفت میشه اکسیژن . مگه طبق رمزی که گذاشتیم هیدروژن نمیشه آند مون پس نازک میشه و کم میشه . چرا گفتیم اکسیژن
1 سال پیش
سوالو درست بخون جرم «گونه کاهش یافته» کدوم گونه کاهش یافته؟ کاتد که همون O2 هستش از کاهش جرم حرف نزده سوال گفته جرم گونه کاهش یافته میتونست بگه جرم گونه اکسایش یافته
فاطمه حسن زاده
1 سال پیش
تو جزوه A و B و C نوشته نشده روی شکل
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
حتما به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷
نازنین رصاف
2 سال پیش
همه اکسیژن ورودی با hواکنش میده و اب تولید میکنه خروجیo2 نداریم؟
زینب مقدم
2 سال پیش
بستگی به بازده واکنش داره👀
نازنین رصاف
2 سال پیش
@زینب مقدم 😄😄😄ممنون
زینب مقدم
2 سال پیش
@نازنین رصاف خواهش 😅
سحر محسنی
2 سال پیش
سلام عزیزم این مورد رو استاد موقع تدریس نگفتن تو جزوه هم نوشته نشده ولی تو کتاب درسی نوشته که سوزاندن گاز هیدروژن در موتور درون سوز بازدهی نزدیک به 20 درصد داره در حالیکه اکسایش ان در سلول سوختی بازده را تا 3برابر افزایش میدهد. و اینکه مورد ج پلاتین کاتده و کاهش می یابد و منگنز آنده و اکسایش می یابد پس یعنی تو الکترود منگنز عمل اکسایش انجام میشه
سبحان پرهوده
1 سال پیش
چقدرم بهت توضیح دادن خخخخخخخخ
نازنین راستگو
1 سال پیش
@سبحان پرهوده بخدا من دانشگاه هم میرم اما دریغ از جواب اساتید
سید ابوالفضل حسینی
2 سال پیش
در مثال قبلی دقیقا همین کارو کردن دیگه توی این مثلا چون توضیح داده بودن دیگه نگفتن وقتی میخایم ببینم تعداد الکترون مبادله شده چنده مثلا میگیم سمت واکنش دهنده میگیم عدد اکسایش اکسیژن صفره اون طرف 2- هر اتم o دوتا الکترون مبادله شده حالا ما o2 داریم پس دوتا اتم o میشه چهار الکترون ===> تعداد مول الکترون مبادله شده برابر 4 هستش اگر برای H هم حساب کینم همین هستش چون واکنش موازنه است
سعدا بدیعی
2 سال پیش
الکترونی ک از لامپ اومده بیرون بعدش کجا میره؟ چرا هیدروژن وارد شده بعضیش به صورت استفاده نشده خارج میشه؟
فاطمه منصوری
2 سال پیش
چون اضافهست
K .Sh
2 سال پیش
اکسیژن الکترون ها رو میگیره و کاهش پیدا میکنه
آموزش ویدیویی سلول سوختی منبعی برای تولید انرژی سبز برنامه مطالعاتی کامبک (برنامه 90 روزه مطالعاتی دروس) هفته 10 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷