= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
زهرا جعفری
6 روز پیش
در کدام یکی از دو حالت به تولید اب می انجامد؟
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اون حالتی که قسمت کانالی آنزیم atp ساز بیشتر پروتون ها رو از فضای بین دو غشا پمپ کنه
Par i
4 ماه پیش
سلام ...ایا حامل های الکترون همه الکترونهاشونو از دست میدهند یا نه و اینکه اگر در گزینه atp را لحاظ نمیکردیم درست میشد یا غلط
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
در گزینه سه atp باید لحاظ بشه
A A
4 ماه پیش
سلام گزینه 4 اگر اینجوری می گفت درست یا نادرست ؟ {............... که در سطح خارجی غشای چین خورده میتوکندری قرار دارد } چون در سطح غشا که نیست درون غشا است
مبینا عباسی
4 ماه پیش
بنظر من جواب این سوال باید گزینه چهار باشه چون توی گزینه سه خب قسمت اول آب تولید میشه و آب هم پیش ماده آنزیم ATP ساز هست چون ATP رو با اب ترکیب می کنه پس چرا ممکن نیست؟ ولی خب گزینه چهار بلافاصله بعد از آزاد شدن Co2 دوکرینه آزاد نمیشه اول NAD+ کاهش پیدا می کنه میشه NADH بعد دو کربنه ایجاد میشه در واقع ممنون میشم جواب بدین خیلی گیج کننده است🔴🔴🔴🔴
ZAHRA EZAZI
4 ماه پیش
اکادمی امروز متاسفانه دیگه تعطیل شده و هیچ کارشناسی دیگه پاسخگوی سوالات بچه ها نیست...حتی برای اپدیت مطالب کهنه و قدیمی هم تلاشی نمیکنن
1339 .
4 ماه پیش
سلام آنزیم atp ساز atp رو با آب ترکیب نمیکنه اگه بخوایم از انرژی atp استفاده کنیم اونو با آب ترکیب میکنیم نه برای تولیدش برای تولید فقط نیازمند adp و فسفاتیم.
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
سلام وقت به خیر درگزینه ۲اگر توسط پمپ گفته نمیشد میشد تحلیل رو اینطور درنظر بگیریم که کانالatpساز درحال ساخت انرژی هست وبه همین دلیل غلظت کم شده درست هست؟ ممنونم
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
سلام وقت به خیر atpدرساختارش الکترون دارد؟درحد کنکور اگر ممکن هست راهنماییم کنید ممنون
ابوالفضل رضایی
5 ماه پیش
سلام وقت بخیر ببینید الکترون پر انرژی برای دادن به زنجیره انتقال الکترون نداره ولی دقت کنید که ATP مولوکولی بزرگ است که حاوی باز آلی قند و مولوکول های فسفات میباشد دارای الکترون بسیاری در ساختارش است
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
سلام خداقوت منظور از سطح داخلی غشا چین خورده این نیست که از داخل مماس با غشای داخلی باشد؟چون به نظرم اگر منظور استاد نظر طراح بود باید لایه داخلی غشای داخلی گفته میشد اگر اشتباه میکنم راهنماییم کنید متشکرم
علی سلیمانی
1 سال پیش
سلام فضای درونی میتوکندری مگه شامل بخش داخلی و بخش بیرونی نبود ؟ خوب با این تعریف گزینه ۴ میتونه درست باشه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام اینجا منظورش از فضای داخلی،همون بخش داخلی هست(نه بخش بیرونی) اینو از متن خود سوال هم باید بتونیم حدس بزنیم (و همچنین سایر گزینه ها ) در کل اگر گفت فضای درون،یعنی هم بخش داخلی و هم بخش خارجی رو شامل میشه اگر گفت فضای داخلی یا بخش داخلی، دیگه اون بخش خارجی رو در نظر نگیرید 🌷 (ولی بازم به پس زمینه سوال و سایر گزینه ها و ... توجه کنید)
عطیه رحمانی
1 سال پیش
سلام وقت به خیر درگزینه اول میتوانیم به این علت غلط بگیریم که در زنجیره فقط مولکول های حامل الکترون نیستند وپمپ ها هم هستند ودراخر یون اکسید هم هست وبه این دلیل غلط بگیریم یا این دیدگاه اشتباه هست؟ ویک نکته ای یون اکسید جز زنجیره انتقال الکترون هست؟یا چون دراخر الکترون معمولی رو از پمپ ۳دریافت میکند حساب نمیشود البته چون سوال درگزینه ۳از یون اکسید سوال کرده احتمالا باید جز زنجیره باشه ممنون میشم راهنماییم کنید
عطیه رحمانی
1 سال پیش
خداقوت درگزینه سوم تنها راه ورود یون پروتون به بخش داخلی فضای درونی میتوکندری را کانال درنظر گرفته اما اگر یون پروتون را درترکیب درنظر بگیریم مثلFADH2,NADHدراین صورت باانتقال فعال وارد میتوکندری شده اند البته نمیدانم باچه روشی از غشای درونی هم عبور میکنند اما نمیتوان در نظر گرفت فقط یون پروتون از راهی که درگزینه سوم گفته نیست واز ترکیباتی هم هست یا منظور سوال یون پروتون که درترکیبی نباشد هست ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
نه دیگه وقتی میگه پروتون،یعنی H مثبت به تنهایی نه اینکه داخل ترکیبی باشه و اینکه قبل از کلمه پروتون،نیاز نیست از کلمه (یون) استفاده کنید 🌷
آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی کامبک (برنامه 90 روزه مطالعاتی دروس) هفته 11 توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷