تست ها (قسمت دوم)

5/5
(3 رای)

مرحله 49

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`01:08

سؤالات مرتبط به شمارش
سؤالات مرتبط به شمارش

`00:54

1 تمرین

 مسائل سینتیک
مسائل سینتیک

`00:36

سؤالات انتخاب (کیسه و مهره، گوی‌ها، کارت‌ها و...)
سؤالات انتخاب (کیسه و مهره، گوی‌ها، کارت‌ها و...)

`00:58

2 تمرین

سوالات دیگران

با تحلیل من همه ی موارد غلطه و جواب تست گزینه سه میشه الف و جیم همین که استاد گفتن تحلیلشه اما برای ب و د میتونیم یاخته های فولیکولی اطراف اووسیت ثانویه رو در نظر بگیریم که تحت اثر هیچ هورمون محرک جنسی و هورمون جنسی ای نیستش درست میگم ایا

و صورت تست قبل تغییر توسط استاد درسته

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی منظورم یاخته های فولیکولی اطراف تخمکیه که دیگه وارد لوله ی رحمی شده اونجا دیگه تحت اثر هورمون محرک جنسی و جنسی نیست

لیلا زارعی | آکادمی امروز

لیلا زارعی

4 هفته پیش

ایا تست های این بخش بر اساس کتاب درسی جدید هست و قابل استناد برای کنکور 1406 ؟ چون تدریس اپدیت شده هست ایا تست ها هم اپدیت شده

از پشتیبانی سوال کنید 🌷

زهرا طایفی | آکادمی امروز

زهرا طایفی

1 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر باشه تو روز ۱۴ یعنی تخمک گذاری استروژن خیلی زیاد ترشح میشه پس چرا تو روز ۱۴ رشد ضخامت دیواره رحم تقریبا کاهش پیدا می کنه؟ مگه نباید افزایش پیدا بکنه ؟

سلام وقت بخیر نه اتفاقا روز ۱۴ دیواره رحم با قدرت در حال رشده اگر هنوز سوالتون حل نشده، مجدد بپرسید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

..  . | آکادمی امروز

.. .

3 ماه پیش

آندومتر چیه؟ استاد کجا تدریس کردن؟

اینجا چون کتاب ما ۱۴۰۶تغییر کرده گزینه دو رو میشه گفت طبق اپدیت جزوه که بینابینی هاهم با اثر LH علاوه بر تولید تمایز هم اثر داره؟

گزینه اول هردو هورمون استروژن و پروژسترون میشه؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

3 ماه پیش

ببخشید در مورد گزینه ۲ نمیشه با حجیم شدن یاخته فولیکولی ردش کرد؟

..  . | آکادمی امروز

.. .

3 ماه پیش

حجیم که نمیشه فقط تعدادش زیاد میشه ابعادی که رشد نداره

..  . | آکادمی امروز

.. .

3 ماه پیش

طبق اپدیت جدید

کاهش شدید استروژن مگه نمیشه روز ۱۵؟؟ چون تخمگ گذاری هس؟ اینومیگه نمیشه گرفت؟

نمیشه تو گزینه ی ۴علاوه بر چیزی که استاد گفتن بگیم که یاخته های فولیکولی رو گفتیم تکثیر میشن با میتوز اما حجیم و ابعاد که ندارن.. پس اینم غلطه(حالا کلا دارم میگم وقتی تستی رو دیدیم گفته حجیم قاعدتا باید اشتباه بگیریم اره؟

شاید گزینه ۴ مهارکننده فوق کلیه رو هم حساب کرده. یعنی دوتا آزاد کننده یک مهار کننده که میشه دو نوع چون فوق کلیه هم یه مقدار خیلی کم هورمون جنسی دارن و روی LH و FSH تاثیر میذارن !!!!!!!!

هم محرک ها هم هورمون های جنسی هر ۵تا شون میتونن روی هیپوتالاموس و هیپوفیز تاثیر بذارن؟؟

تو بعضی منابع گفتن اولین میوز رو LH تکمیل میکنه توی روز چهاردهم درسته این جمله؟

به نطرم جواب گزینه ۱ میشه و استاد اشتباه کردن. گزینه ۲ و ۴ مثل هم هستن یا هر دو رو باید درست بگیریم یا هردو رو غلط بگیریم. ولی الف درسته چون گفته هریاخته فولیکولی داخل تخمدان به یاخته های خارج شده اشاره ای نکرده که استاد گفتن چندتاشون خارج میشه. تازه اول گزینه الف گفته بقایا یعنی اونایی که خارج نشدن!!!!

سلام آخر چرخه که جسم سفید تشکیل میشه استروژن کم و پروژسترون کم میشه حدودا روز ۲۵ یا ۲۶ بعد که استروژن کم میشه با بازخورد منفی باعث میشه که LH و FSH زیاد بشه و خود اینا با اثر به روی یاخته های فولیکولی باعث میشن استروژن زیاد بشه در صورتی که ما بعد از کاهش استروژن تو اواخر چرخه و اوایل چرخه بعدی تحلیل دیواره داخلی رحم یا همون قاعدگی رو داریم و اصلی ترین دلیلش هم کاهش استروژنه اما طبق این بازخورد منفی که هست باید استروژن زیاد بشه همون اوایل چرخه بعدی پس چطوری قاعدگی رخ میده

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

10 ماه پیش

سلام. وقت شما بخیر. ببخشید من واقعا نمیدونم الان باید این هورمون مهارکننده رو چطوری درنظر بگیرم... هم کتاب آی کیو، هم خود استاد در درسنامه ف4 و هم خود این تست کنکور، میگه هورمون مهار کننده برای هورون های محرک جنسی داریم. بالاخره ما چطور درنظر بگیریم طبق صحبت های استاد؟

آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی یازدهم یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز