محرک های رشد (اکسین ها، سیتوکینین ها)

5/5
(3 رای)

مرحله 57

اولین آزمایش مربوط به تنظیم کننده های رشد گیاهان + آزمایش هایی دگیر برای کشف علت نورگرایی
اولین آزمایش مربوط به تنظیم کننده های رشد گیاهان + آزمایش هایی دگیر برای کشف علت نورگرایی

`00:37

1 تمرین

 نیروی محرکه القایی
نیروی محرکه القایی

`01:27

محرک های رشد (اکسین ها، سیتوکینین ها)
محرک های رشد (اکسین ها، سیتوکینین ها)

`01:17

محرک های رشد (جیبرلین ها)
محرک های رشد (جیبرلین ها)

`00:43

1 تمرین

سوالات دیگران

استاد عالی هستی

یه سوال اکسین خودش یه هورمونه بعد خودش می‌تونه هنگام چیرگی رأسی باعث تولید یه هورمون دیگه(اتیلن)بشه؟؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

مهری جهانی | آکادمی امروز

مهری جهانی

1 سال پیش

میشه بگید

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام اینی که اینجا گفتن درسته

درستش اینجاست اونجا حواسش نبوده

توی ریشه زایی توسط اکسین استدلال مون این شد که نه تنها باعث رشد ابعادی میشه بلکه باعث رش تعدادی هم میشه . خب مسلمه داره ریشه زایی میکنه میبایست میتوز هم بکنه که ریشه بیشتر بشه حالا اینجا استدلال استاد عوض شد !!! در ساقه زایی گیاه توسط سیتوکینین میبایست هم رشد ابعادی اتفاق بیفته و هم رشد تعدادی . وگرنه ساقه زایی بدون میتوز ممکن هست آیا ؟؟؟ تو متن کتاب هم تلویحا به رشد تعدادی اشاره شده (( سبب ایجاد ساقه از یاخته های تمایز نیافته می شود )) ایجاد با میتوز نیست ؟؟؟

سلام

سلام رفیق محرک های رشد اغلب نقش محرک رشد دارند گاهی نقش بازدارنده هم دارند اما بازدارنده رشد فقط نقش بازدارنده دارد

ماده‌ای که به عنوان «عامل نارنجی» شناخته می‌شود، فقط ترکیبی از چندین اکسین نیست. ترکیباتی که در عامل نارنجی وجود دارند، ترکیبات دیوکسین هستند که برای انسان مضرند. لذا، مهم است که اکسین‌ها را با عامل نارنجی که ترکیبی سمی است اشتباه نگیریم.

یه زیست شناس واقعی از تمام زیست لذت میبره. گیاهی هم بخش جذابی است چرا باید بگیم به درک. به نظر من استاد باید با تدریسشون عشق به زیست رو بدن به بچه هایی که دارن میخونند نه اینکه بدتر سد دفاعی بسازن همین جوری هم خیلی ها بدشون میاد از گیاهی

حق با شماست 🌷

منظور استاد این بود که برای یه پزشک آینده،شاید زیاد کاربردی نباشند

استاد همیشه با عشق تدریس میکنن وقتی دهم بودم به قدری از زیست زده شده بودم که میخواستم تغییر رشته بدم برم ریاضی ولی تدريس فوق العاده ی استاد بام رفیع باعث شد عاشق زیست بشم منم از بخش گیاهی و همچنین همه ی بخش های زیست خوشم میاد ولی خب یه سری از بچه ها بخاطر اینکه بخش گیاهی زیادی حفظی و اذیت کننده اس خوشون نیاد و استاد به شوخی میگفت بگید( به درک) که فضای کلاس عوض بشه

استاد هیچ گاه سد دفاعی نساختن و مثل بعضی اساتید با حرفهای زرد سر بچه ها رو شیره نمی مالن استاد به کسایی که از بخش گیاهی بدشون میاد (که واقعا زیاد هم هستن) میگن الکی حرص نخورید و یه پلی ببینید برای اینکه به هدفتون برسید بعد کجای این حرف سد دفاعی هست 🤔🤔 اتفاقا استاد بام رفیع اینقدر با عشق و دلسوزانه تدریس میکنن منی که پایه دهم بودم اینقدر از از زیست بدم میومد ولی وقتی تدریس استاد بام رفیع رو دیدم عاشق درس زیست شدم و درسی که به نظرم بدترین درس بود شده بهترین و قشنگ ترین درس این نه فقط نظر من بلکه نظر خیلی از بچه هاست

هانیه موسوی | آکادمی امروز

هانیه موسوی

3 هفته پیش

اتفاقا برای کسایی مثل من که حالم از گیاهی بهم میخوره با این شوخی ها خیلی برام قابل تحمل تر شده که برای این فصول هم تست بزنم و وقت بزارم ولی به هرحال هرکس ینظری داره

شکل الف زیرش نوشته رشد کمه جوانه های جانبی مگه با حضور اکسین قرار نبود رشد جوانه های جانبی متوقف شه !!!!؟

مریم کریمی | آکادمی امروز

مریم کریمی

1 سال پیش

مگه جوانه های جانبی مریستم نیستن؟ خب مریستم که رشدش متوقف نمیشه نباید میگفتند رشد کمی دارن جوانه ها ؟

محض احتیاط تایم مشخص کنید ببینم چی گفتن 🌷

ریپلای نباشه 🌷

چون محرک رشد سیتوکینین کم میشه و بازدارنده رشد اتیلن افزایش پیدا می کنه طبق خط کتاب مانع از رشد می شوند و میشه گفت رشدشون به طور کامل متوقف می شود

استاد اینجارو اشتباهی گفت باید میگفت محرک های رشد نقش بازدارندگیم دارند گاهی تو قسمت قبل برعکسشم گفته بود الان کدومش درسته؟؟؟؟

تو تایم6.38دقیقه

سلام رفیق محرک های رشد اغلب نقش محرک رشد دارند گاهی نقش بازدارنده هم دارند اما بازدارنده رشد فقط نقش بازدارنده دارد

اگه استاد ی زحمت سرچ به خودش میداد متوجه میشد به خاطر وجود دیوکسین توی عامل نارنجی اون مشکلات بوجود اومده و اگه دوباره ی سرچ ساده بکنین متوجه مضرات دیوکسین برای بدن میشین

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

👍

کوثر نادری | آکادمی امروز

کوثر نادری

1 سال پیش

استاد پرفکت اند ولی جهت گیری های خاص خودشونم دارن

اینجوری راجب استاد حرف نزن خواهشا استاد انقد مطالعه داشته و رفرنس های مختلف رو مطالعه کرده و خیلی چیزا رو میدونه اون حرف کتاب هم مثل بیشتر حرفاش دروغه و فقط میخواد بگه آمریکا خیلی بده،نمیدونم چرا حتی تو زیست هم باید وارد بحث سیاست بشیم انقد گفتن که آمریکا بده که الان تو این شرایط گیر کردیم ، جنگ شده ،اقتصادمون داغون شده

قطعا تو اطلاعاتت از استاد بام رفیع که پزشکن ، کتاب‌های زیادی مطالعه کردن ، و اطلاعات بالایی دارن خیلی بیشتره آخه به ذهن استاد نرسیده بود تو گوگل سرچ کنه ممنون که گفتی حتما بهشون میگم🤣🤣🤣

ساغر وکیلی | آکادمی امروز

ساغر وکیلی

2 هفته پیش

عزیزم تو رفتی سرچ کردی واسه اینکه ثابت کنی کتاب درسی درست میگه و دمتم گرم ولی تو کتاب ما چیزی درمورد دیوکسین نخوندیم که بخواد از مضراتش بگه🫀🎀

اکسین ریشه زایی نمیکنه بلکه باعث تحریک ریشه زایی میشه !!!!!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

👍

آمریکای جنایت کار😂😂

سلام استاد میگن در چیرگی رأسی قطعا رشد جوانه های جانبی متوقف میشه ولی صفحه ۱۴۱ شکل الف گفته رشد کم جوانه های جانبی --- خب این یک نقضه کدوم درست تره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام اونجاییی که استاد میگن با کاش اکسیم و افزایش اتیلن از ریش برگ جلوگیری میشه رو من متوجه نمیشم . چرا اکسین باعث ریزش برگ میشه؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

آموزش ویدیویی برنامه مطالعاتی یازدهم یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز