= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
سبحان پرهوده
4 ماه پیش
10 ماه پیش یک سوالی پرسیدم که متاسفانه هنوز جواب داده نشده سوال پایینی من رو اگر کسی متوجه شده لطف کنه برام توضیح بده
سبحان پرهوده
3 ماه پیش
@آنا ملکی درود
(1)
سبحان پرهوده
1 سال پیش
پس رسانایی محلول های الکتریکی چیه که خود ارنیوس بدبخت اراعه داد و هرچی اون اسید یا باز قوی تر بود اون لامپ پر نور تر بود
(1)
امیرعلی میرشاه ولد
2 سال پیش
سلام خسته نباشید در گزینه الف طبق متن کتاب درست در میاد صفحه ۱۶ کتاب شیمی دوازدهم نوشته که : "اکنون" با اینکه میتوان اسیدو باز را بر اساس مدل آرنیوس تشخیص داد اما نمیتوان درباره میزان اسیدی یا بازی بودن یک محلول اظهار نظر کرد دقت کنید نوشته اکنون یعنی تا اینجا کتاب یا تا اینجای درس بعد از یک تیتر و خود را بیازمایید در صفحه ۱۸ کتاب شیمی دوازدهم میگه که : با این توصیف شیمی دان ها به کمک مدل آرنیوس ، هیدورکلریک اسید را یک "اسید قوی" و هیدروفلوئوریک اسید را یک "اسید ضعیف " مینامند پس خوده کتاب صفحه بعد گفته که میتوان میزان اسیدی یا بازی محلول ها را تشخیص داد نگفته مقایسه کرد که بگیم شرایط برابر و ... در حقیقت این تست هم مثل تست قبل (تست ۹) یه فاجعه آموزشی دیگه است اما در کنکور
(4)
آنا ملکی
3 ماه پیش
میزان یعنی عدد بتونی بگی. درسته که میتونیم بگیم مثلاً هیدرویدیکاسید قویتر از هیدروفلوئوریکاسیده اما میتونی بگی چقدر؟یا اصلا میتونی بین دوتا اسید قوی مثلاً هیدرویدیک اسید و هیدروبرومیکاسید بفهمی کدوم قویتره؟ یا بین دو تا اسید ضعیف مثل هیدروفلوئوریک اسید و نیترواسید کدوم ضعیف تره؟ در این دوتا مورد هر دو چراغ یا کامل پر نورن یا هردو کم نور و نمیتونیم تشخیص بدیم میزان اسیدی یا بازی بودن رو. در ضمن آیا شما مطمئن هستی که با توجه به اینکه ساختار اسید و باز رو نمیدونستند.حتما از غلظت یکسانی از دو اسید استفاده کرده؟؟؟؟؟شاید یه اسید ضعیف رو با غلظت بالا برداشته و اسید قوی رو با غلظت پایین.در این صورت غلظت یونهای تولیدی در اسید ضعیف بیشتره و رسانایی بیشتره پس لامپ پر نور تره.در حالیکه کم یونیده شده ولی اسید قوی با اینکه تقریبا کامل یونیده شده غلظت کمتری یون تولید کرده.