یادبگیریم4: مرحله گلیکولیز

4.3/5
(3 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

19 فروردین

 انرژی در حرکت هماهنگ ساده و مسائل آن
انرژی در حرکت هماهنگ ساده و مسائل آن

`00:43

تنفس یاخته ای هوازی، مرحله گلیکولیز
تنفس یاخته ای هوازی، مرحله گلیکولیز

`01:19

میتوکندری، مرحله اکسایش پیرووات
میتوکندری، مرحله اکسایش پیرووات

`00:53

فرآیند هال و برقکافت آب
فرآیند هال و برقکافت آب

`00:46

2 تمرین

بیضی
بیضی

`00:32

 آونگ ساده و تشدید و مسائل آن ها
آونگ ساده و تشدید و مسائل آن ها

`00:52

1 تمرین

تست بیضی
تست بیضی

`00:34

1 تمرین

سوالات دیگران

میشه مولکول های تولیدی و مصرفی در مرحله گلیکولیز رو بگین

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اینجا اسید دو فسفاته رو اضافه کنیم ؟ به جزوه؟

بله اونم فسفات داره

(1)

سلام وقت بخیر الان در نهایت چند ATP تولید می شود ۲تا خالص یا ۴تا استاد در قسمت بالا گفتن ۴تا الان میگن ۲تا منظورشون رو نفهمیدم میشه توضیح بدید و اینکه اگه در سوال یا تست ۲تا گفت درست بگیریم یا ۴تا

(1)

زهرا احمدی | آکادمی امروز

زهرا احمدی

4 ماه پیش

سلام بله دقیقا سوال بنده هم هست اگر میشه پاسخ بدید

چهار تا تولید کرده. منظور استاد اینه که برایندش میشه دوتا. چون اول کاری تو شروع سلول دوتا ای تی پی از خودش مصرف کرده و در اخر کار که چهار تا ساخته دوتاش جای خالی اون دوتایی که اول استفاده کرده رو پر میکنه. دوتای دیگش به سلول اضافه میشه. دقیقا مثل سرمایه گذاریه مثلا من اول دو تومن پول دارم میرم طلا میخرم فردا میشه چهار تومن از اون چهار تومن دوتومن جای خالی پولی که اول دادمو پر میکنه دوتومن دیگه اضافه میشه به پولام. درواقع من الان چهارتومن دارم که فقط دو تومن سود کردم. امیدوارم متوجه شده باشی

(2)

کلا چهارتا تولید میشه ولی چون اول دوتا مصرف کرده برایندش میشه دوتا خالص‌ -2 +4

parisan h | آکادمی امروز

parisan h

4 ماه پیش

استاد 48 دقیقه تدریس کرد 49 دقیقشو نفهمیدم ^^

(3)

آ اقبالی | آکادمی امروز

آ اقبالی

1 ماه پیش

کجاش رو نفهمیدی تدریس بهتر از این؟

منیر بلوچ | آکادمی امروز

منیر بلوچ

4 ماه پیش

ترکیبات سه فسفاته مگه NADH و NAD+ دوتاشون نوکلئیک اسید نیستن، نباید سه تا فسفات داشته باشن؟

تو ساختار دنا و رنا هر نوکلئوتید 3 گروه فسفات داره. توی دی نوکلئوتید ها مشخص نکرده چند تا فسفات داره

(1)

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

4 ماه پیش

چقدر تست های این بخش وحشتناکه :*) اصلا به طرز باور نکردنییییی خدایا کمک

(3)

هعییی هیچی رسما نفهمیدم

استاد Nadh توی تنفس بی‌هوازی بود؟

هم توی هوازی نقش داره هم بی هوازی اگر هنوز براتون مبهمه بگید بیشتر توضیح بدم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

NADH و NAD+ جزو ترکیبات تک فسفاته قرار نمیگیرند؟

اینجا استاد میگن ، فروکتوز فسفاته ناپایداره و سریعا می‌شکنه ، یعنی به آنزیم و عملکردش نیازی نیست و بدون حضور آنزیم و خود به خودی انجام می‌شه؟

بله منطقا

(1)

ادا بافقی | آکادمی امروز

ادا بافقی

5 ماه پیش

سلام ببخشید برای بخش قند های فسفات دار طی گلیکولیز چرا اسید دو فسفاته رو نگفت؟!

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ادا بافقی | آکادمی امروز

ادا بافقی

5 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی ممنونم،ببخشید چرا قند محسوب نمیشه

چی میشه که NADH تولید میشع از اکسایش قند؟

نرگس روایی | آکادمی امروز

نرگس روایی

5 ماه پیش

قسمت قبل رو نگاه کن دوست عزیز.

سلام ببخشیدNAD مثبت و NADH هر دوتا نوعی نوکلوتید اند؟ اگه هستند چه فرقی با هم دارن؟

نرگس روایی | آکادمی امروز

نرگس روایی

5 ماه پیش

فرقشون اینه که یکیشون یه بار مثبته اون یکی خنثی با یه هیدروژن.

(1)

وضعدان چونه

(2)

سلام این جمله درسته در مراحل قند کافت به ترکیبات واکنش فسفات اضافه میشود قطعاً از نوکلئوتیدی با سه حلقه الی استفاده میشود میتونیم گیرنده الکترون به خاطر داشتن آدنین به حساب بیاریم