یادبگیریم3: تنفس یاخته ای هوازی (مقدمه)

5/5
(3 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

19 فروردین

 انرژی در حرکت هماهنگ ساده و مسائل آن
انرژی در حرکت هماهنگ ساده و مسائل آن

`00:43

تنفس یاخته ای هوازی، مرحله گلیکولیز
تنفس یاخته ای هوازی، مرحله گلیکولیز

`01:19

میتوکندری، مرحله اکسایش پیرووات
میتوکندری، مرحله اکسایش پیرووات

`00:53

فرآیند هال و برقکافت آب
فرآیند هال و برقکافت آب

`00:46

2 تمرین

بیضی
بیضی

`00:32

 آونگ ساده و تشدید و مسائل آن ها
آونگ ساده و تشدید و مسائل آن ها

`00:52

1 تمرین

تست بیضی
تست بیضی

`00:34

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام وقت بخیر توی جمله آخر نمودار نوشته الکترون هارو به حامل های الکترون اضافه میکنیم مگه نباید به پذیرنده اضافه کنیم حامل که دیگه خودش داره الکترون ، توی جمله به جای حامل بنویسیم پذیرنده درست تر نیست؟

آ اقبالی | آکادمی امروز

آ اقبالی

1 ماه پیش

عالی هستین استاد خداروشکر که هستین 🙏

هستی Hasti | آکادمی امروز

هستی Hasti

4 ماه پیش

این قسمتو هرچی معلم توضیح می‌داد نمیفهمیدم ولی الان ی طوری یادش گرفتم ک دیگه هیچ وقت یادم نمیره استاد شما بی نظیرین🌷

(4)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

خوشحالیم راضی هستی 🥰

(1)

بهترین تمام دوران

(3)

واقعا آدم خسته نمیشه سر کلاس ایشون هم میخندم هم درس میخونم😂😂

(5)

این قسمت رو دبیرمون گفته بود هیچی نمی‌فهمیدم ولی با تدریس این استاد واقعا به صورت کامل متوجه شدم ... عالی بود🙏🤍

(1)

ساغر رضایی | آکادمی امروز

ساغر رضایی

4 ماه پیش

سلام ؛ در تست ها و سوالات تشریحی ، پس اگر بگه در کاهش +NAD ، یک یون هیدروژن تولید میشه درست باید بگیریم؟! من متوجه نمیشم.. میشه بیشتر توضیح بدید.. ممنونم

گلیکولیز در طی تنفس هوازی هم بدون مصرف اکسیژن عمل میکنه؟

ظرفیت NADH و FADH همیشه دوتاست؟

(1)

FADH2 و NADH بله ظرفیت تبادل دو تا الکترون رو دارن هر کدوم 🌷

سلام وقت بخیر NAD+ یک الکترون میگیره خنثی میشه یه دونه دیگه میگیره منفی میشه و وقتی به H+ ترکیب میشه خنثی میشه درسته؟

(2)

Shayan Por | آکادمی امروز

Shayan Por

1 سال پیش

سلام آره توی این واکنش NAD یه بار مثبت دوتا الکترون میگیره اولی باعث خنثی شدن و دومی باعث میشه یه بار منفی بشه و یه H باعث خنثی شدنش میشه و تبدیل به NADH میشه اون یکی H چون دیگه خنثی هست در محیط یعنی سیتوپلاسم رها میکنه باعث پایین اومدن PH یا اسیدی شدن محیط میشه

(1)

سلام وقتتون به خیر استاد فرمودند در چرخه کربس با یک مولکول شروع میشود ودراخر همان مولکول اغازگر تولید میشود درصورتی که من شنیدم مولکول ۴کربنی که چرخه کربس را شروع میکند همان مولکول ۴کربنی اخر چرخه نیست درست هست که ۴کربن هست ولی باهم فرق دارند درحال حاضر کدوم صحیح هست؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام طبق کتاب همون جمله اول درست هست.

@نرگس مهدوی سلام مجدد بنده کلیپ های بعدی استاد رو مشاهده کردم فرمودند که مولکول اغازگر ۴کربنی چرخه کربس همان مولکولی نیست که دراخر چرخه داریم وطی مراحلی که ما نمیخوانیم دوباره به همان مولکول تبدیل میشود ممنونم از پاسخگوییتون

سلام وقت بخیر تو متن کتاب گفته NAD وNADH به یکدیگر تبدیل میشن خوده استادم گفت اما تو تستا میگه مولکولNAD مصرف میشه نه تولید میشه یه توضیح بدید ؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام NAD+ تولید میشه و مصرف میشه

من متوجه نشدم ک بعد از گلیکولیز دقیقا چه اتفاقی می افته. یعنی یا انرژی خالص آزاد میشه و بعد با اتصال فسفات ATP تولید میشه و یا الکترون پر انرژی آزاد میشه و بعد از تبدیل به FADH2 و NADH می ره برای سه مرحله ی دیگه(اکسایش پیروات، چرخه کربس و زنجیره انتقال الکترون)؟ یعنی اگر همونجا بعد از گلیکولیز انرژی خالص آزاد بشه و نه الکترون، مستقیما ATP تولید میشه و بقیه مراحل انجام نمیشه؟ و اگر اینطور باشه توی کتاب چرا طی مراحل گلیکولیز، NADH و FADH2 تولید میشه؟ واقعا گیج شدم.

معنی تنفس هوازی یعنی چی و اصلا مفهمومی چیع

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام تنفس هوازی یعنی سلول ها در حضور مقدار اکسیژن کافی از گلوکز و ADP و فسفات، در نهایت کربن دی اکسید و اب و ATP (انرژی) تولید بشه

سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه سوال داشتم اینکه چرا توی بدن الکترون دارم؟و این اصلا به چه دردی میخوره؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام ما مواد غذایی مصرف میکنیم مواد غذایی هم از یک سلول ها و عناصری تشکیل شدن عناصر هم توی خودشون الکترون و پروتون و نوترون دارن

(1)