یادبگیریم3: مسائل الگوهای اتمی و طیف اتمی هیدروژن

5/5
(1 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

28 فروردین

مسائل الگوهای اتمی و طیف اتمی هیدروژن، تست ها (بخش اول)
مسائل الگوهای اتمی و طیف اتمی هیدروژن، تست ها (بخش اول)

`00:57

1 تمرین

سؤالات مرتبط به شمارش
سؤالات مرتبط به شمارش

`00:54

1 تمرین

تست ها (بخش دوم)
تست ها (بخش دوم)

`01:05

لیزر
لیزر

`00:24

1 تمرین

اثر دما
اثر دما

`00:37

سوالات دیگران

گستره طول موج رو بعد از اینکه اختلاف لاندای ماکس و مینیمم رو حساب کردیم چه جوری به صورت بازه بنویسم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام دوستان اینو باید از گجا بفهمیم که باید از 4 به 3 بریم استاد چه جوری نوشتن

سلام دقیقه ۱۵:۳۸ چرا استاد نمیگن چرا دارن این کارو میکنن من اصلا متوجه نشدم چطوری سوال رو باید حل کنیم !!

خودمون که حساب کردیم کوتاه ترین طول موج شد ۱۰۰ ولی توی جدول کتاب درسی کوتاه ترین طول موج لیمان ۹۱ نانومتر معرفی شده چرا؟

حدودیه

چرا n=3 رو هم حساب شد توی سوال ؟

چرا از معادله بالمر نمی تونیم بریم

زهرا کوهی | آکادمی امروز

زهرا کوهی

2 ماه پیش

در دقیقه ۵ هم توی سوال کلمه گسیل اومده پس چرا ااونجا استاد این نکته راجب کلمه گسیل رو نرفتن که گفته بودن اگر طول موج حداکثربخواد و کلمه گسیل اومده باشه باید یکی کمتر بگیم

به کلمه اتم برانگیخته توجه کن

ببخشید اون فرمولی که استاد در دقیقه ۲۲ و ۱۴ ثانیه گفتن میشه برا نهایی به کار برد؟؟؟

مهری جهانی | آکادمی امروز

مهری جهانی

3 ماه پیش

فکر نکنم

چرا فقط ۳ و ۴ از کجا بفهمیم این دوتا رو باید حساب کنیم

استاد در این دقیقه یک نکته راجع به گسیل گفت(14:15) اما در مثال دوم قسمت ب این کار رو انجام نداد(6:28) ممنون میشم توضیح بدین

4 از کجا اومد؟؟ یعنی چی اولین طول موج؟؟

Taha Rashidi | آکادمی امروز

Taha Rashidi

3 ماه پیش

منظورش اولین مقدار n هست؟؟ (جدول ص365 جزوه)

سلام وقت بخیر چون درباره رشته پاشن پرسیده پس مقدار 'n با توجه به جدول کتاب 3 هستش حالا چون از تراز بالا به تراز پایین میایم و مقصد 3 هست پس n =4 خواهد بود این 4 از اینجا اومده که میشه همون n'+1

(1)

سلام وقت بخیر، فوتونی که در تراز ۵ قرار داره، چجوری از ۲ به ۱ میره؟

اینجا هم توی سوال کلمه گسیل اومده پس چرا اینجا استاد اون نکته راجب کلمه گسیل رو نرفتن که گفته بودن اگر طول موج حداکثربخواد و کلمه گسیل اومده باشه باید یکی کمتر بگیم

توی دقیقه 13 نکته گسیلو استاد گفتن چرا توی دقیقه 5 از اون استفاده نکردن

سلام وقتتون بخیر عذرخواهی میکنیم بابت تاخیر در پاسخگویی🌷 لطفا اگر هنوز سوالی از این مبحث یا هر مبحث دیگه ای براتون هست که پاسخش رو پیدا نکردید، مجدد کامنت بذارید یا اسکرین شاتش رو کامنت کنید تا کارشناسان پاسخ بدهند 🌷 ترجیحا ریپلای نباشه 🌷

Er رو باید بر اساس لایه ای که توشه بگیم یعنی مثلا مقصد nبرابر یکه باید بگیم 13.6-؟ پس چرا اینجا استاد تو قسمت ب فرمول اولی که گفتن سخته تو اونجا نوشتن 13.6 لایمون که دوعه تو فرمول پایین بخوایم بنویسیم باید چند بزاریم Er رو ؟

سلام وقتتون بخیر عذرخواهی میکنیم بابت تاخیر در پاسخگویی🌷 لطفا اگر هنوز سوالی از این مبحث یا هر مبحث دیگه ای براتون هست که پاسخش رو پیدا نکردید، مجدد کامنت بذارید یا اسکرین شاتش رو کامنت کنید تا کارشناسان پاسخ بدهند 🌷 ترجیحا ریپلای نباشه 🌷

سلام چرا استاد یه بار گفتن از 4 به 2 یه بار گفتن از 3به 2 اگرم میخواستن بگن خب باید بگیم مقصدش 2عه از 4 به دو دیگه چرا 3به 2 ؟

سلام وقتتون بخیر عذرخواهی میکنیم بابت تاخیر در پاسخگویی🌷 لطفا اگر هنوز سوالی از این مبحث یا هر مبحث دیگه ای براتون هست که پاسخش رو پیدا نکردید، مجدد کامنت بذارید یا اسکرین شاتش رو کامنت کنید تا کارشناسان پاسخ بدهند 🌷 ترجیحا ریپلای نباشه 🌷