زهرا سلیمانی
3 سال پیش
سلام اینکه اصطکاک رو کی در نظر نگیرم برام میشه توضیح صوتی بدید ؟؟مثلا اگ این بسته روی شیشه یا داخل کشتی رو آب بود چی؟؟بازم درنظر میگرفتیم یا نه
(16)
مبینا نجاتی
3 سال پیش
@فاطمه رحیمی نسب اصطکاک یعنی چی
مبینا نجاتی
3 سال پیش
@فاطمه رحیمی نسب چرا اصطکاک رو یخ ناچیزه؟
(7)
(2)
غزل رحمانی
2 سال پیش
@مبینا نجاتی اصطکاک نیروی مقاومتی است که در برابر حرکت اجسام از سطح به وجود میآید. این نیرو فقط در خلاف جهت حرکت است و با حرکت اجسام مخالفت میکند. برای ایجاد مالش در اجسام باید نیرویی بزرگتر از نیروی اصطکاک در جهت حرکت اعمال کرد. اگر نیروی اصطکاک نباشد ماشین نمیتواند ترمز کند و راه رفتن روی زمین-حرکت دوچرخه و… غیرممکن است
(2)
محدثه زمانی
2 سال پیش
مثلا وقتی که سطح زبره باید نظر بگیری اما وقتی که سطح شیشه، سرامیکه میتونی در نظر نگیری
(1)
سا را گلپایگانی
2 سال پیش
@مبینا نجاتی اصطکاک نیروی مقاومتی است که در برابر حرکت اجسام از سطح به وجود میآید. این نیرو فقط در خلاف جهت حرکت است و با حرکت اجسام مخالفت میکند. برای ایجاد مالش در اجسام باید نیرویی بزرگتر از نیروی اصطکاک در جهت حرکت اعمال کرد. اگر نیروی اصطکاک نباشد ماشین نمیتواند ترمز کند و راه رفتن روی زمین-حرکت دوچرخه و… غیرممکن است
جاوید تجلی
1 سال پیش
@مبینا نجاتی به نیرویی که بین دو جسم که روی هم در حال حرکت هستند نیرو وارد می شود که بر خلاف جهت حرکت جسم است و به آن اصطکاک می گویند.
طهورا عیوضی
1 سال پیش
@مبینا نجاتی سلام به این علت که یخ لغزنده است و جسم سریع روی اون لیز میخوره و به سمت پایین میاد.
امیررضا قاسمی راد
1 سال پیش
@مبینا نجاتی یعنی نیروی که در خلاف جهت نیروی ما و حرکت وارد میشود و مانع حرکت اجسام یا کند شدن ان می شود
یگانه محمودزاده
1 سال پیش
@مبینا نجاتی چون یخ سطحش صافه و نیروی مقاومت سطحی وجود ندارد
(1)
آیدا رستمی
1 سال پیش
@مبینا نجاتی اصطکاک نیروی مقاومتی است که در برابر حرکت اجسام از سطح به وجود میآید. این نیرو فقط در خلاف جهت حرکت است و با حرکت اجسام مخالفت میکند✨
غزل غضنفری
1 سال پیش
در نظر میگیرم چونکه اصطکاک خیلی مهم در رابطه با حمل کردن یا حول دادن به جلو
سید اشکان موسوی
10 ماه پیش
@مبینا نجاتی سلام مبینا خانم خسته نباشید استحکاک روی یخ ناچیزه ولی استحکاک وجود داره به علت اینکه فقط سطح آن صاف و هیچ زبری و مانع روش وجود نداره و کاملاً صاف و قلیه برای همین و اکثر مواقع ناچیز است و رف نظر میشود از آن
هستی کهنسال
7 ماه پیش
@مبینا نجاتی نیرویی که خلاف حرکت جسم بر جسم وارد میشه و در حرکت اون تاثیر میزاره مثلا دوتا از این بیسکوییت هایی که روی سطحشون شیار هایی دارن رو روی هم حرکت بدیم به کندی حرکت میکنن پس ی نیروی اصطکاکی ین این دو لایه بیسکوییت وجود داره
هستی کهنسال
7 ماه پیش
@مبینا نجاتی اصطکاک نیروی مقاومتی است که در برابر حرکت اجسام از سطح به وجود میآید. این نیرو فقط در خلاف جهت حرکت است و با حرکت اجسام مخالفت میکند. برای ایجاد مالش در اجسام باید نیرویی بزرگتر از نیروی اصطکاک در جهت حرکت اعمال کرد. اگر نیروی اصطکاک نباشد ماشین نمیتواند ترمز کند و راه رفتن روی زمین-حرکت دوچرخه و… غیرممکن است
فاطمه عباسی
3 هفته پیش
سلام. چرا ابعاد و اندازه مهم نیست و میتونیم کمد رو به ذره تبدیل کنیم ولی وزنِ بسته مهمه؟ خب اگر ما ابعاد رو لحاظ نکنیم و اون رو تبدیل به ذره کنیم پس ناچار از وزنش هم صرف نظر کردیم دیگه درسته؟ یعنی بالاخره وزن ذره با کمد یکسان نیست و ما چشم پوشی کردیم
فهیمه فلاحتی
1 ماه پیش
سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن . به صورت تکی یا همگانی میتونید خریداری کنید در صورت تمایل به این آیدی @Aidan090 در ایتا یا روبیکا پیام بزارید
امیر ارسلان پارسا
6 ماه پیش
گزینه 3 گزینه 1 اشتباهه چون نیرو خیلی مهم هست گزینه 2 نیروی استحکاک مهم هست یعنی اگه ما در سطحی که مثل شیشه یا یخ اونو به حرکت در بیاریم خیلی سریع تر و بدون اینکه نیروی زیادی به اون وارد کنیم حرکت میکند گزینه 3 چون جسم بزرگ هست نیروی هوا بران قلبع نمی کند گزینه 4 گفته که وزن جسم مهم نیست که کاملاً غلط هستش و در مورد اصتحکاک هم توضیح دادم که اشتباهه🙏🏻
شروین نظری
9 ماه پیش
در گزینه ۴ منظور از وزن کمد ، جرمش هست ؟؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
در یک ویس برات توضیح دادم توی یه سوال دیگه 🌷 جرم با وزن متفاوته
محمد گنجی
10 ماه پیش
تستا پاسخ نامه داره مثل چی یاد گرفتیما؟
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
فعلا خیر باید ویدیو هاش رو ببینید (با این هدف که فرایند آموزش کامل بشه 🌷)
Y A
11 ماه پیش
سلام،. چرا باید از ابعادش صرف نظر کنیم؟؟ لطفا جواب بدین!
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
فاطمه رحیمی نسب
3 سال پیش
پاسخ به صورت صوتی می باشد:)
(34)