امیتیس حسینی
1 ماه پیش
درود دقیقه ی 23 استاد گفتن دوتا حالت میتونه در محیط واکنش پیش بیاد: 1:تعداد انزیم های محیط مثلا دوبرابر شه که سرعت واکنش و مقدار واکنش به صورت خطی و یکنواخت زیاد میشه و دوبرابر میشه. 2:اما اگر پیش ماده اضاف شه تا یه جایی از نمودار سرعت بیشتر میشه ولی بعدش چون انزیم ها به حد اشباع میرسن سرعت یکنواخت میمونه. (سوال من اینه که در شرایط 1 مگه ممکن نیست پیش ماده کم بیاد؟اونموقع هرچقدر انزیم اضاف شه به محیط چه فایده؟؟) (چرا اولویت با تعداد انزیم هاست و انگار پیش ماده همیشه هست ؟و ایا همیشه اینجوریه؟)
طناز طهماسبی
9 ماه پیش
سلام این فضای خالی جلوی تالاموس ها بطن سومه ؟
طناز طهماسبی
9 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی چی هست ؟
علیرضا خزائی
11 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر ببخشید توی این نمودار منظور از آنزیم یک مولکول آنزیم هست یا مجموع آنزیم های یه محل مورد نظر؟ اگر یک آنزیم هست یعنی ممکنه ساختارش می تغییر کنه ولی بازم واکنش انجام بده به میزان کمتر؟
محمد طاها کوشکی
11 ماه پیش
سلام اگر طراح سوال به جای بدن انسان بگوید بدن یک خانم اونوقت همه انزیم ها دمای بهینه37 درجه دارند
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
👍
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
سلام
علیرضا خزائی
11 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی سلام وقتتون بخیر ببخشید تفاوتش رو متوجه نشدم...؟
علیرضا خزائی
11 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی حل شد
عرشیا امینی
1 سال پیش
مگه چقدر طول میکشه که آنزیم پیش ماده رو تبدیل به فرآورده کنه که نمودار صاف صاف میشه؟
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
تو انزیم های مختلف این مقدارمتفاوت هست
عرشیا امینی
1 سال پیش
آقا مگه نمیگفتیم که انزیم ها مصرف نمیشن خب با این مثال آمیلازی ک زدید وقتی امیلاز بره تو معده به با ph اسیدی تخریب میشه و نیاز داریم همیشه امیلاز بسازیم
سجاد اسماعیلی
1 سال پیش
سلام انزیم ها تولید میشن و بعد از مدتی از کاراییشون کم میشه و از بین میرن و تجزیه میشن و مجدد باید ساخته بشن
حامد عزیزی
1 سال پیش
سلام آنزیم سم زدا در کجا کتاب گفته شده؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام تایم مشخص کنید ببینم استاد دقیقا چی گفتن 🌷(ریپلای نباشه 🌷)
آیدا نعمتی
1 سال پیش
سلام در رابطه با نمودار افزایش غلظت آنزیم هم خب ممکنه که مقدار پیش ماده محدود باشه ، من این نمودار رو توی یکی از منابع دیدم که مثل نمودار غلظت پیش ماده پس از مدتی ثابت بود ، اینطور هم میشه در نظر گرفت ، آیا ؟
آیناز لطفی
1 سال پیش
میشه گفت انزیم هلیکاز و DNAبسپاراز در اکثر دما ها فعالیت دارن چون سلول ها در اکثر جاهای بدن تکثیر میشن ؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
اکثر جاهای بدن هم تقریبا هم دما هستن اینطوری نیست که یجا ۲۰ درجه باشه و یجا ۳۷
آیناز لطفی
1 سال پیش
اختلال در هیپو تالاموس منجر به اختلال در واکنش عای فیزیکی بدنم میشه ؟ اگه میشه چرا ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
واکنش فیزیکی رو چی تعریف میکنی؟
آیناز لطفی
1 سال پیش
اختلال در هیپو تالاموس منجر به اختلال در واکنش عای فیزیکی بدنم میشه ؟ اگه میشه چرا ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
منظورت از واکنش های فیزیکی بدن چیه؟
هیوا عاشوری
1 سال پیش
پیش ماده انزیم سم زدا سم هست ،سم زدا یعنی چی ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام یه انزیمی داریم که وقتی سم وارد بدن میشه اون انزیم میاد سم رو میگیره و اون رو سم زدایی میکنه یعنی خاصیت سمیش رو از بین میبره و دیگه اون ماده برای گیاه سمی نیست
(2)
حسین قرخلو
1 سال پیش
سلام چرا پیش ماده کم میکنیم سرعت کم میشه ؟ پیشماده که کم بشه جایگاه فعال کمتر اشغال میشه بنابرین سرعت بیشتر میشه
(1)
Mandana Moradi
2 سال پیش
در امتحان نهایی باید طبق کتاب همه رو در نظر بگیریم یا طبق کتاب یازدهم اغلب رو در نظر بگیریم ؟؟؟ واسه نهایی کدوم درسته؟!
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
این کلمه اغلب رو خودمون استنباط میکنیم و جایی از کتاب هم از قید (همه) استفاده نکرده فقط بطور کلی گفته در دمای فلان،آنزیم های بدن بهترین فعالیت رو دارن کلمه اغلب رو خودمون استنباط میکنیم
Mandana Moradi
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی آهان پس در نهایی صرفاً این جمله (در دمای ۳۷ آنزیم های بدن بهترین فعالیت رو دارن) رو در نظر میگیریم ؟
(1)
Mandana Moradi
2 سال پیش
@زینب مقدم آهان مرسییی 🧡
آیدا ارس
2 سال پیش
سلام ببخشید بخش کاربرد آنزیم ها در صنعت فیلمش آپلود نشده و جزوه مربوط بهش هم داخل جزوه ها نیست
(2)
(2)
سحر محسنی
2 سال پیش
@آیدا ارس سلام کتاب من چاپ 1401 هستش و این مطلب تو کتاب نیست کتاب شما چاپ 1402 هستش؟
آیدا ارس
2 سال پیش
@سحر محسنی سلام بله چاپ ۱۴۰۲ هست
کیمیا فتحی
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
سلام خیر