یادبگیریم2: اثر فوتوالکتریک

برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مرحله 69

اثر انتخاب طبیعی بر رفتارها، رفتارهای زادآوری
اثر انتخاب طبیعی بر رفتارها، رفتارهای زادآوری

`00:43

اثر فشار
اثر فشار

`00:24

اثر فوتوالکتریک
اثر فوتوالکتریک

`01:00

تشابه
تشابه

`01:05

1 تمرین

سوالات دیگران

تو این قسمت آخر صحبت استاد، یعنی با تابش نور عادی که بسامد مناسبی نداره هم میشه الکترون هارو بلند کرد ولی سرعتش کمه؟ اخه استاد میگن وقتی شدت نور زیاد میشه تعداد الکترون های کنده شده بیشتر میشه ولی سرعت کنده شدنشون زیاد نمیشه....

فصل3و فصل4 با هم ارتباط دارند مثلاً اگر فصل 3رو نخونیم نمی‌تونیم فصل 4رو یاد بگیریم ؟

اینطور نیست فقط چندتا فرموله از فصل3بلد باشی راحت تر فرمول فصل4متوجه میشی

(1)

سلام وقت بخیر در اینجا اگر بار الکتروسکوپ منفی بود با تابیدن نور با بسامد مناسب ورقه ها به هم نزدیکتر میشدم و در نتیجه زاویه ی بین ورقه ها کم میشد درسته؟؟

سلام بله درسته

(1)

سلام لطفا جزوه ها رو هم اپدیت کنید دیروز جزوه زیست رو پرینت گرفتم بخونم دیدم با فیلم یکی دو جملش فرق داره

(1)

عالی بود استاااااااد

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

خوشحالیم راضی بودی 🥰

نرگس بدری | آکادمی امروز

نرگس بدری

1 سال پیش

چرا انرژی با I به توان 2 متناسبه???????

چرا انقد سایت کنده واسه یه فیلم سی دقیقه ای دو ساعته معطلم

این موارد رو به پشتیبانی سایت بگید،راهنماییتون میکنن که چکار کنید 🌷

وقتی بار کلاهک مثبت میشه مگه نباید ورقه ها به هم نزدیک بشن

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام وقتی بار هر‌دو ورقه مثبته، یعنی هر دو بار هم نام دارن و از هم دور میشن وقتی نور بهشون میخوره باعث میشه باز تر بشن

اونجایی که استاد مثال حل میکنن از بار کلاهک مثبت پاسخ میشه افزایش رو نفهمیدم ، کلا اگر کلاهک منفی باشه یا مثبت فاصله صفحات کم یا زیاد شدنش به چی بستگی داره؟ با توجه به چه معیاری باید بسنجیم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

شدت با مربع دامنه متناسبه نه برعکس

خب اگه شدت با انرژی متناسب باشه طبق روابط قبل انرژی هم با مربع بسامد متناسبه دیگه پس باید تاثیر داشته باشه متوجه نمیشم این روابط و اثبات های اینکه شدت تاثیر نداره

چرا با مجذورش؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام میدان با توان دو جریان رابطه داره

(1)

@نرگس مهدوی اره ولی چرا از کدوم رابطه

(1)

یعنی میتونیم بگیم که برای اثر فتو الکتریک انرژی مطرح‌ نیست فقط بسامد مطرحه؟

برای انرژی هر فوتون،بله فقط بسامد مهمه اما انرژی کلی که مصرف میکنیم،(در بسامد ثابت)،هرچی بیشتر باشه،تعداد فوتون ها بیشتر میشه

@سید محمد متین رشادی نه منظورم اینکه برای خارج کرد e فقط بسامد مطرحه دیگه ؟

استاد هم دیگه همون استاد قبل نیست قبلاً قشنگ توضیح میداد بعد می‌رفت تو تخته ما هم کلا می‌فهمیدیم الان اصلا توضیح نمیده تو تخته میزنه فقط با دکمه میاد میرع هیچی هم نمیفهمیم

(2)

سلام عزیزم هرجا نفهمیدی سوال کن ما توضیح میدیم 🌷

(1)

چرا این جواب به ذهنشون نرسید که F-f=0 (پس یه اصطکاکی مثل دینامیک وجود داره)و قوانین نیوتن رو شبیه سازی نکردن؟

منظورتون رو متوجه نمیشم اینجا اصلا بحث اصطکاک مطرح نیست آخه موضوع اینه که انتظار داشتن با افزایش شدت نور،انرژی الکترون ها بیشتر بشه که این اتفاق نیفتاد و اون شدت نور بالا،بین الکترون های بیشتری تقسیم شد

Z.Zruqv .Ln | آکادمی امروز

Z.Zruqv .Ln

1 سال پیش

@سید محمد متین رشادی خواستم فیزیک اتمیو با دینامیک ربط بدم یعنی بگم مثلا ما به یه جسمی که نیرو وارد میکنیم و حرکت نمیکنه اینم یه چیزی مثل همونه یه سوال دیگه اگه چند روز بیان به سطح فلز همون نور عادیو بتابونن فوتوالکتریک رخ میده؟ چون سطح انرژی الکترون بیشتر میشه به هرحال؟