مبحث 1 : قسمت اول تا سوم

4.7/5
(67 رای)
سوالات دیگران
فاطمه ثانی | آکادمی امروز

فاطمه ثانی

3 ماه پیش

منظورم دوره دایگانه

فاطمه ثانی | آکادمی امروز

فاطمه ثانی

3 ماه پیش

چجوری از فصل اول فیلمارو ببینم هرچی میگردم فقط فصل چهار فیزیکه؟

مورد ج رو میشه بیشتر توضیح بدین ؟ ممنون میشم

سلام استاد اینجا میگن فاصله بین شعاع مدار ها کمتر میشه ولی داخل جزوه نوشتن فاصله دو مدار بیشتر میشه ؟؟؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام درستش اینه که تو لایه های بالا، فاصله بین مدارها کمتر میشه

ببخشید قسمت ب این سوال رو نفهمیدم یعنی چی؟

سارا هنرور | آکادمی امروز

سارا هنرور

1 سال پیش

سلام رفیق امیدوارم حالت خوب باشه من اینطوری حل کردم از کتاب کمک اموزشی دیگه هم نگاه کردم همین طوری نوشته بود

ببخشی این قسمتی که میگن طول موج چهارمین خط بالمر رو میشه توضیح بدین یعنی چی

بببخشید من این قسمت که نوشته اولین طول موج رو نمیفهمم تو توضیحاتم متوجه نشدم ممنون میشم توضیح بدین

سلام ببخشید مگه استاد نگفتن برای رخ دادن پدیده فوتو الکتریک باید دو شرط لازم رو داشته باشه؟ پس چرا گفتن وقتی بسامد نور تابیده شده با بسامد استانه برابر میشه با اینکه فقط یک شرط رو داره بازم پدیده فوتوالکترونیک رخ میده؟

ااصیه / | آکادمی امروز

ااصیه /

1 سال پیش

ببخشید استاد داره میگه فاصله مدارها کمترو کمتر میشه ولی اخر این تصویر گفته شده بیشتر میشه. ما کدوم رو در نظر بگیریم؟

. . | آکادمی امروز

. .

1 سال پیش

ببین ما تو شیمی دهمم خوندیم که هرچی از هسته دورتر میشیم انرژی لایه ها بیشتر و درکنارش اختلاف انرژی بین لایه ها و فاصله بینشون کمتر میشه پس به حرف استاد گوش کن😉

ااصیه / | آکادمی امروز

ااصیه /

1 سال پیش

سلام ببخشید فقط میخام مظمین شم این قسمت درسته؟ یعنی وقتی برابر باشند بسامد ها فتوالکتریک رخ میده؟

. . | آکادمی امروز

. .

1 سال پیش

آره

H .. | آکادمی امروز

H ..

1 سال پیش

چرا موقع اثبات سوال که از Er فاکتور گرفت از منفیشم فاکتور نگرفت من فاکتور میگیرم بینش جمع میشه :/

مهلا اسدی | آکادمی امروز

مهلا اسدی

1 سال پیش

سلام بنظرتون اختلاف انرژی بین فوتون ها در قسمتی که الکترون این انرژی دریافت میکنه برا اینکه یه لایه بالاتر بره یا این انرژی و گسیل میکنه که یه لایه پایین تر بیاد این اختلاف انرژیه این فوتونه ممکن منفی باشه؟؟

سلام متوجه منظور سوالتون نشدم که میگید اختلاف انرژی فوتون منفی باشه ... لطفا بیشتر منظورتون رو بهم توضیح بدید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اونجایی که استاد میگه چون گفته اولین طول موج پس مبدا رو میگیریم 4 متوجه نشدم. میشه توضیح بدید چرا؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

جدا چرا استاد این فصل و انقد خلاصه میگن؟ الان چطور اثبات شد که این همون ۴ به ۲ هست؟😐

ببین،ما اومدیم این دو حالت رو با هم جمع کردیم و یه عبارتی بدست اومد حالا شما بیا جداگانه،برای ۴ به ۲ اعداد رو توی فرمول جای‌گذاری کن ببین به چه عددی میرسی، دقیقا همون چیزی میشه که ما بدست آوردیم از جمع اون دوتا

در واقع یبار رابطه بور رو برای چهار به دو بنویسی میبینی که به همین میرسیم

واقعا نمیفهمم چطور به این فرمول رسیدن

آموزش ویدیویی قسمت اول تا سوم فیزیک - امتحان نهایی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز