نرگس مهدوی
2 سال پیش
دوستان توجه کنن هورمون اریتروپویتین از کبد و کلیه ترشح میشه. در ویدیپ اشتباها چیز دیگه ای گفته شده
حسن الکثیر
2 سال پیش
سلام میگم کبد جز کدوم دستگاه تو بدن حساب میشه
فاطمه اکبری
2 سال پیش
@حسن الکثیر سلام هم جز دستگاه گوارش هست (با تولید صفرا) و هم دستگاه ایمنی (محل بازیافت گلبولهای قرمزی است که دیگر عملکردی ندارند و در تجزیه هموگلوبینها و جدا کردن آهن گروه هِم از آنها نیز نقش اساسی دارد)
سید محمد حسین کلانتری
2 سال پیش
نه درست گفته که گفت طحال و کبد کارشون تخریب یاخته های فرسوده ومرده و پیر هست و هورمون اریتروپویتین از کبد وکلیه ترشح میشه........
سید ابولفضل حق زن
2 سال پیش
@حسن الکثیر کبد یکی از مهمترین اندامهای بدنه که نقش اصلی آن در گوارش است ولی در فعالیت دستگاه های دیگر هم نقش بسیار دارد مثل ذخیره ویتامین،آهن،هم و.. و مواد گوناگون ترشح میکند مثل صفرا. و در نهایت کبد یه جورایی مرکز کنترل بدن به شمار می رود یاعلی.
علیرضا خزائی
2 سال پیش
آره دقیقه 14:42 گفتن براساس جزوه...
رضا لر زنگته
2 سال پیش
سلام خب داره میگه از کبد کلیه ترشح میشه
الهه صفری
2 سال پیش
@حسن الکثیر اجزاندام مرتبط با لوله گوارش
حسن مسجدی
1 سال پیش
@سید محمد حسین کلانتری نه عزیز اون قسمت که شما میگید رو بله استاد درست گفته ولی خانم مهدوی منظورشون این قسمته که عکسش رو گذاشتم
پارمیس اغزیرث
1 سال پیش
@حسن الکثیر جز دستگاه گوارش حساب میشه
مطهره اسدپور
9 ماه پیش
@حسن الکثیر سلام استاد گفتن بزرگترین غده ی بدن محسوب میشه و کارهای مختلفی انجام میده
جواد سرابی
6 ماه پیش
@سید محمد حسین کلانتری نه راست میگه تو دقیقه ۱۵ اشتباها نوشته طحال اریتروپویتین ترشح میگند
فاطمه عسگری
2 هفته پیش
سلام به نظر من هم گزینه 4 درسته گفته برای تولید آنها در مغز قرمز استخوان به فولیک اسید احتیاج است اگر ی یاخته ای استثنا داشت و کلا در مغز استخوان ساخته نمیشد اونوقت چون گفته همه غلط میشد حالا اگر جای دیگه بعضی جور دیگه ساخته شن ، منافاتی نداره با این جمله
شیرین مهندس سامان
1 ماه پیش
سلام میشه این سوال را برام. توضیح بدین اصلا از چه فرمولی رفته وچرا آخرش ۲۷شده
شیرین مهندس سامان
1 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممنونم فکر کنم برای شیمی بود ولی مچکرم
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
شکل کتاب ما فرق داره این کتاب برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ که امسال هست میشه و حالیش اینه من کتاب دبیرمون رو اون روز تو مدرسه نگاه میکردم شکل کتاب اون مثل جزوه استاد بود. لطفاً آپیدیت کنین.
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تایم مشخص کنید من شکل جزوه استاد رو ببینم یا عکس جزوه استاد رو بفرستید
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
دوستان مگه اینجا استاد درمورد گلبول قرمز تدریس نمیکنن پس این قسمت جزوه هم درسته دیگه که این گلبول ها توسط کبد و طحال تخریب میشن. بنظر من اشتباه تایپی و اینا نیست. بازم اگه میشه شما هم نظری بدید.ممنون
کیانا کریمی
2 ماه پیش
گزینه 4 مگر کاهش فولیک اسیدکلا باعث کاهش خون سازی نمیشه خب پلاسما هم جزئی ازخون هست
سید محمد متین رشادی
2 ماه پیش
فولیک اسید روی بخش یاخته ای خون اثر داره نه پلاسما
A M
2 ماه پیش
سلام استاد اینجا گفتن که هرسلولی که پروترمبیناز ترشح کند لزوما پلاکت نیست یعنی شاید پلاکت باشد که این جمله نادرسته چون پلاکت اصلا سلول محسوب نمیشود
هستی پورمحمد
2 ماه پیش
وجود ویتامین اسید سولفیک و کوبالامین برای بروز تاثیر هورمونی که بر اثر کاهش اکسیزن رسانی بافت ها از کلیه و کبد ترشح میشود ضروری است ایا این یه جمله درست است ممنمون میشم بگید
ژوان ابراهیم زاده
3 ماه پیش
الان در یاد بگیرم سوال اول هم اشتباه بود
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
مورد شماره ۱ چی یاد بگیریم ، میشه غ
فاطمه کاظم نادی
3 ماه پیش
چرا تو جزوه گفته تنها گلبول سفید بیگانه خوار نوتروفیله؟؟ یعنی ماکروفاژ یا یاخته دندریتی گلبول سفید نیستن؟؟؟؟؟
فاطمه طیبی
2 ماه پیش
سلام ببین مونوسیت در بافت تمایز انجام میده و میشه ماکروفاژ . ماکروفاژ هم دیگه جز دستگاه ایمنی محسوب میشه چون تغییر کرده در نتیجه ماکروفاژ جز گلبول های سفید محسوب نمیشه درباره ی یاخته های دندریتی اطلاعی ندارم اما ماکروفاژ رو مطمئن هستم
مهنا گودرزی
3 ماه پیش
ببخشید گفتار ۴ رو چرا نیس ؟؟؟؟
غزل اسماعیل زاده
3 ماه پیش
سلام داخل قسمت جانوری میتونی پیداش کنی فصل 8
Mobina z
2 ماه پیش
@غزل اسماعیل زاده بخش جانوری فصل8
مبینا زحمت کش
3 ماه پیش
کسی میدونه دمای بدن نوزاد چقدر باید باشه فرق داره با دمای بدن یه فرد بالغ که ۳۷درجه هست؟
سروش مظفری
3 ماه پیش
فرقی نداره با دمای بدن فرد بالغ یکی
ژوان ابراهیم زاده
3 ماه پیش
@سروش مظفری فرق داره ولی نه چندان زیاد
آموزش ویدیویی خون زیست شناسی دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
کیمیا فتحی
2 سال پیش
مرسی