مبحث 3 : گرما و تغییر حالت

4.8/5
(613 رای)
سوالات دیگران

سلام وقتتون بخیر:) فلز در مجاورت یخ بزرگ صفر درجه قرار میگیره. یعنی این فلز در کنار یخ تبادل گرما انجام میده تا به تعادل برسن. بزرگ بودن یخ هم نشان از این هست که یخ به طور کامل آب نمیشه یعنی دمای نهایی صفر درجه است.

@فاطمه رحیمی نسب سلام وقت بخیر بله دمای نهایی صفر درجه هست ، خب همین ثانویه رو بخوایم منهای اولیه که ۶۸ هست بکنیم ، منفی درمیاد.. ولی استاد مثبت درنظر گرفتن ، چرا؟

@فاطمه رحیمی نسب سلام خسته نباشید:) یعنی صرفا از اونجایی که سوال گفته یخ بزرگه نتیجه گرفتیم که دمای تعادل صفر درجه هست؟!

@................ ........................ سلام عزیزم:) بله چون اگر یخ کوچیک بود جرمش رو به ما میداد. اما در اینجا یخ به اندازه ای بزرگه که در نهایت از ما پرسیده کلا چند گرمش ذوب میشه.

@................ ........................ سلام آب و یخ صفر درجه هست سوالم گفته در آخر چند گرم از یخ ذوب میشه؟ پس نتیجه میگیریم مخلوط آب و یخ هست صفر درجه می گیریم.

زهرا قاسمی | آکادمی امروز

زهرا قاسمی

10 ساعت پیش

من چی یاد گرفتی ۲ رو واقعا نمی فهمم میشه یکی مثل استاد مرحله به مرحله توضیح بده؟ و نفهمیدم چرا جواب منفی نیست.

یک سوال دیگه اینکه از کجا در حل سوال یک کیلوگرم آب با دمای صفر درجه سلسیوس را آوردیم؟ آخه تو سوال از آب اسم نیاورده

سلام ببخشید هرجا یخ کاملا ذوب نشده بود دمای نهایی مخلوط آب و یخ بدون توجه به گرمای داده شده ،صفر درجه سلسیوس است؟

صداتون خیلی ناواضح هست لطفاً دوباره بگید

جواب به صورت صوتی می باشد:)

لطفا اینجا رو توضیح بدید

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر🌼 لطفا یه مثال برای این جمله بزنید .متوجه نمیشم چرا اینطوری میشه. با کاهش فشار تبخیر سطحی افزایش مییابد‌

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقتتون بخیر امکان داره این جمله رو با یه مثال توضیح بدید؟ (وجود ناخالصی در جسم جامد،باعث کاهش نقطا ی ذوب میشود.) و اینکه آیا برعکسش هم درسته؟ مثلا وجود ناخالصی ها در جسم مایع باعث کاهش نقطه ی انجماد میشود اگه درسته لطفا براش یه مثال بزنید تا متوجه بشم

ببخشین تو اینجا وقتی میخوایم به یک کیلوگرم گرما بدیم، اون یک کیلوگرمه مهمه کدوم بخش از کل پنج کیلوگرم باشه یا فرقی نداره؟

کدوم قسمت از فیلم؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

میشه این سوالو توضیح بدین اخر چرا اینطوری حساب شد متوجه نشدم.

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ببخشید چرا استاد اینجا منفی رو در نظر نگرفت؟

توضیح دادم

فیلم تست 7 برای من چرا نیستش؟

https://emrooz.ir/cbgstbc-60826 بفرمایید

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

1 ماه پیش

ببخشید چه فرقی بین این سوال و سوال ۵ تمرین یاد بگیریم هست ؟ من هر چی نگاه میکنم فرقی نبینم ولی روش حلشون با هم فرق می‌کنه چرا این جوریه؟

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

1 ماه پیش

سلام ببخشید برای سوال هفت که توی برگه توضیح دادید ۲۱۰۰رو ضرب در ۰/۸کردید ؟ توی عکس مشخص کردم که کجا رو مشکل دارم میشه توضیح بدید ؟

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

1 ماه پیش

منظورم اینه که چرا ضرب کردید؟ (توی کامنت بالایی «چرا» رو ننوشتم)

سلام میشه توضیح بدید که چرا این جا علامت Qمثبت شد؟

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

1 ماه پیش

آخه خب گرما از دست میده دیگه مگه نباید منفی باشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آموزش ویدیویی گرما و تغییر حالت فیزیک دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز