مبحث 3 : مشتق پذیری و تابع مشتق

4.8/5
(349 رای)
سوالات دیگران

سلام. مگه نگفتیم از عامل صفر شونده مشتق میگیریم بقیه عبارت حدشو میزاریم پس چرا استاد گفت کاری بهش نداریم؟؟ مگه نباید لیمیت میذاشت؟

خیلی شبیه به فیزیکه سوالاش نمودار مکان زمان تو فیزیکه

dina basereh | آکادمی امروز

dina basereh

1 ماه پیش

چرا سوال اول چی یاد گرفتی میشه گزینه 1 ؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

dina basereh | آکادمی امروز

dina basereh

1 ماه پیش

میشه یکی جواب پی یاد گرفتی هارو بگه؟؟پی دی افش ناقصه من بع ترتیب از اول همه رو گزینه 1 در اوردم

اولی میشه گزینه ۲ دوتای بعدی میشه گزینه یک

میشه این سوال رو در مشتق تابع در همسایگی چپ توضیح بدید که جوابش چی میشه؟

سلام چطور شد منفی اخه من مثبت به دستش اوردم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 ماه پیش

یه راه هم اینکه عدد ۲ چون عامل صفر شونده هست رو توی عبارت پشت براکت جایگذاری کنیم و مساوی صفر بزاریم یه رابطه از a و b میاد و همچنین عدد ۲ علاوه بر عامل صفر شونده‌ست می‌تونه نقطه مینیمم‌ تابع باشه پس از فرمول راس سهمی میریم و اینجا a میشه ۸- و این a رو توی رابطه a و b بزاریم ، b میشه 8

محمد چکو | آکادمی امروز

محمد چکو

2 ماه پیش

سینوس بینهایت مگه ناپیوسته هست؟ سینوس همه جا عددی بین یک و منفی یک هست دیگه پس گزینه ۲ مشکل رو حل میکنه

اون نقطه قبل a (ابتدای تابع) حساب نیست؟ هم مماسش عمودیه هم پیوسته نیست هم حد چپ نداره

آیدا صالحی | آکادمی امروز

آیدا صالحی

4 ماه پیش

سلام در دقیقه ۳۳.۱۹. که مثال برای نمودار fپیریم کشید چه جوری از x-3مشتق گرفت شد ۱ ؟

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

4 ماه پیش

سلام. طبق فرمول های مشتق گیری مشتق x-3 میشه یک. چون مشتق x میشه ۱ و عدد ثابت هم مشتقش صفره.

سلام چرا استاد سریع عدد دو رو گذاشتن داخل براکت این بازه نگه منفی یک و سه هست یا یک و سه؟

من رشته ریاضیم

اگر مورد یا مشکلی وجود داره بهمون بگید ریپلای نباشه 🌷

در واقع اف رو بزارم رو g

متوجه منظورت نشدم اگر مشکلی هست واضح تر بگید ریپلای نباشه 🌷

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

4 ماه پیش

اگه منظورتو فهمیده باشم fog یعنی کل تابع g رو بزار جای ایکس های تابع f

همیشه مشتق یه تابع به صورت تابع ثابت رسم میشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 منظورم اینه که اون تابع اولیه بصورت خطی و با یک شیب ثابت باشه

آنا ملکی | آکادمی امروز

آنا ملکی

6 ماه پیش

چرا استاد به جای حد رادیکال خودش رو گذاشت؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 وقت کن بعد از اینکه مشتق گرفتیم، حالا میای ایکس که صفر باشه رو در رابطه مشتق جای‌گذاری میکنی که فقط رادیکال آ یا منفی رادیکال آ میاد بیرون

وقت کن = دقت کن. اشتباه تایپی بود

آموزش ویدیویی مشتق پذیری و تابع مشتق ریاضی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز