مبحث 2 : نقاط اکسترمم

4.8/5
(339 رای)
سوالات دیگران

آسون بود

ما باید عرض نقطه ی صفر رو هم حساب میکردیم حتی اگه بحرانی نباشه و اول بازه باز باشه ولی اینحا محاسبه نشد!

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

dina basereh | آکادمی امروز

dina basereh

1 ماه پیش

سلام میشه یه نفر جواب چی یاد گرفتی هارو بگه و دوتای اخرو با راه حل توضیح بده؟؟

سلام به ترتیب گزینه ۱ گزینه ۱ گزینه ۱ اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چرا تو این سوال مینیمم داریم؟؟مگه چون تابع داره به سمت منفی بینهایت میره نباید بگیم مینیمم ندارد؟؟یا فقط این موضوع برای ماکزیممه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 اگر تا منفی بینهایت بره، در اون حالت دیگه مینیمم مطلق نداریم اینطور در نظر بگیر

dina basereh | آکادمی امروز

dina basereh

1 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی پس ببینید درست متوجه شدم اگر دامنش محدود شده باشه مینیمم و ماکس داریم ولی اگر محدودش نکنن و تا بینهایت ادامه داشته باشه نداریم درسته؟؟

@dina basereh اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

درسته تو گزینه نیست ولی از کجا بفهمیم ماکزیمم مطلق هم هست یا نه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

برای همه ی اکسترمم های تابع کسری رو میتونیم اینجوری حل کنیم

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

1 ماه پیش

برای اکسترمم های نسبی بله

اوه استاد دمتون گرم این یکی دیگه واقعا خفن بود🤌🏽🤌🏽

من نفهمیدم اصن خب نمیشد بگشیم صفر عامل صفر کننده است و چپ و راستش رو برسی کنیم؟ ولی برا من گذینه 4 شد...

سوال ۷ متوجه نشدم

سلام اوکیه؟

مگه قرار نبود برای پیدا کردن نقاط بحرانی مشتق برابر صفر بشه و فقط صورت مشتق رو برابر صفر قرار بدیم چرا اینجا ریشه مخرج رو هم پیدا کرد و توی جدول تغیرات گذاشت

سلام اوکیه؟

چقدر نکته داره و سنگین هس

هر جا ابهام بود سوال کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Parniya .maz | آکادمی امروز

Parniya .maz

2 ماه پیش

چرا مشتق دوم رو منفی باید میگرفتیم؟

سلام چون روی صورت سوال گفته که من ازت میخوام ماکزیمم نسبی داشته باشیم و زمانی ما ماکزیمم نسبی داریم که مشتق دوم منفی باشه تا گودی اش رو به پایین باشه چون در اون حالت که گودی رو به پایین میشه ما متوجه این میشیم که ماکزیمم نسبی داریم پس مشتث دوم باید منفی باشه و چون منفی نیومد نشون میده که ما کلا به ازای هیچ مقدارa ماکزیمم نسبی نداریم.. مینیمم نسبی داریم چون گودی رو به بالا و مستق دوم مثبته.

Parniya .maz | آکادمی امروز

Parniya .maz

2 ماه پیش

چرا جهت شکل عوض شد؟

سلام اوکیه؟

Taha Rashidi | آکادمی امروز

Taha Rashidi

2 ماه پیش

درود ادامه راه اولو اگه کسی بلده لطفا حلش رو بفرسته

چرا تو این سوال بازه از ۱منفی رو باز در نظر میگیریم ممنون

آموزش ویدیویی نقاط اکسترمم ریاضی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز