= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
dina basereh
1 ماه پیش
چرا تو این سوال مینیمم داریم؟؟مگه چون تابع داره به سمت منفی بینهایت میره نباید بگیم مینیمم ندارد؟؟یا فقط این موضوع برای ماکزیممه؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 اگر تا منفی بینهایت بره، در اون حالت دیگه مینیمم مطلق نداریم اینطور در نظر بگیر
dina basereh
1 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی پس ببینید درست متوجه شدم اگر دامنش محدود شده باشه مینیمم و ماکس داریم ولی اگر محدودش نکنن و تا بینهایت ادامه داشته باشه نداریم درسته؟؟
زهرا سلحشور افشار
4 ماه پیش
سلام وقت بخیر روش حل چی یادگرفتی اول چجوریه ؟
Amir Hossein J
4 ماه پیش
سلام. اول از تابع مشتق میگیریم و برابر صفر میگذاریم تا نقطه بحرانی رو به دست بیاریم که میشه ۱. حالا چون ابتدا و انتهای بازه هم جز نقاط بحرانی هستن پس کلا ۳ تا نقطه بحرانی داریم. هر کدوم رو در تابع اصلی جاگذاری می کنیم تا ببینیم ماکزیمم مطلق و مینیمم مطلق چند میشه. هرجا متوجه نشدید بگید دوباره توضیح بدم.
Amir Hossein J
3 ماه پیش
سلام. خیلی سوال متفاوت و قشنگی پرسیدید. اگر عدد ۱ بازه باز باشه یعنی تو دامنه نیست پس نقطه بحرانی هم نیست پس نمیتونه اکسترمم باشه اما اگر طراح تو گزینه ها بازه باز قرار میداد باید بازهم ۱ رو حساب میکردیم
𝖭 𝖯
1 سال پیش
سلام برای min مطلق بین ۰ و ۱ اعداد زیادی هستن، آیا در این صورت هم ۰ min مطلق محسوب میشه؟ اگر میشه توضیح بدید
ستاره امیری
1 سال پیش
مگه استاد نگفتن وقتی قدرمطلق با عبارتی جمع و منها نشده بود میتونیم دوضابطه ای نکنیم تو اینجا صدق نمیکنه؟
BTMN
1 سال پیش
نه استاد منظورش توی مشتق گرفتن بود؛ اگه توی مشتق گرفتن قدر مطلقی ها، ضابطه با عددی جمع یا منها نشده بود میتونستیم دو ضابطهای نکنیم ولی اینجا ما با مشتق کاری نداریم که صرفا برای رسم شکل دو ضابطهای کردیم
مهدیہ قومَنجانی
2 سال پیش
اینجا شکل سمت چی اون قسمت max مطلق افتاده اول بازه مگه استاد نگفتن اول و آخر نباید باشه و تنها هم نباید باشه!! پس چرا استاد در نظر گرفتن اون نقطه رو!!
مهدیہ قومَنجانی
2 سال پیش
اوه عذر میخوام این تعریف برای اکسترمم نسبیه😅
نرگس مهدوی
2 سال پیش
😅 :)
محدثه قربانی
2 سال پیش
اینکه توابع هموگرافیک نقطه بحرانی نداره رو میشه توضیح بدین ؟ دلیلش منظورمه .
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
چون شما هر نقطه ای بگی که روی دامنش باشه،مشتق داره از دو طرف و مشتق هیچ نقطه ای هم صفر نمیشه در دامنش قبول داری؟
زهرا ارامی
2 سال پیش
سلام چرا استاد دامنه رو حساب نکردن؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
سلام نیازی هم به حساب کردنش نبود چون اون اعتادی که از مشتق بدست اوردیم رو اگر چک کنین در دامنه تابع قرار دارن دامنه چنین تابعی بدست اوردنش هم خیلی سخته شما صرفا چک کنین ببینین اون اعدادی که بدست اومد از متق گرفتن توی دامنه هست، اگه بود دیگه خیالتون راحته
نسا سیف
2 سال پیش
سلام. ببخشید من به پاسخنامه کلیدی پایه دوازدهم دسترسی ندارم. داخل قسمت جزوات چیزی به اسم چی یادگرفتی دوازدهم نیست. ممنون میشم بگین به ترتیب گزینه ۱ و ۲ میش۶ پاسخ؟
نسا سیف
2 سال پیش
منظورم اینه که من پاسخنامه کلیدی چی یادگرفتی های پایه دوازدهم از درس ریاضی رو ندارم. داخل قسمت جزوه ها نیستش
فاطمه کاشف
2 سال پیش
سلام , دقیقه 18:05 چرا مخرج ریشه ندارد و دامنه اش میشه R ؟
کوثر چ
2 سال پیش
سلام به خاطر اینکه مخرج رو برار صفر قرار بدید ایکس به توان دو برابر با منفی 1 میشه و این غیر قابل قبوله پس هیچ عدد وجود نداره که به توان دو برسه وبا یک جمع بشه وحاصلش صفر بشه و دامنه ی تابع دربردارنده ی همه ی اعداد حقیقیه
آموزش ویدیویی اکسترمم مطلق ریاضی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
🌷