مبحث 1 : تامین انرژی

4.8/5
(2272 رای)
سوالات دیگران
نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام.وقت شما هم بخیر. این سوال مشکل داره . گزینه 2 درسته.

سلامم, ببخشیداا ولی خب گزینه 4 هم تو جزوه ما نمی تواند هست و اونم درستهه که, الان تست غلطه و دو تا جواب داره؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

@دنیا باستانی اگر گزینه چهارم می توان باشه دو جواب درست داره گزینه چهارم رو مطابق تصویر اصلاح کنین

میشه مولکول های تولیدی و مصرفی در مرحله گلیکولیز رو بگین

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

در گزینه2 نمیشه گفت که adp مصرف می شود؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

زهرا جعفری | آکادمی امروز

زهرا جعفری

6 روز پیش

تو گزینه اول نمیشه اسید دو فسفاته رو در نظر گرفت؟

نه ATP بعد از اون تولید میشه

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

استاد میگن درون میتوکندی تراکم پیروات ها بیشتره خب اون پیووات اولیا که زودتر وارد شدن و ترکم کمتر بود چی ؟ اونام با انتقال فعال؟؟؟ یا کلا قبل از شروع وارد شدن پیروات های حاصل از گلیکوزی که تازه اتفاق افتاده از قبل توی میتوکندری تراکم زیادی پیروات بوده

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

سلام اگزون و اینترون رو همه‌ی رناهای‌پیک که از دنای هسته ساخته میشن دارن؟ یا برخی از رناهای پیک که در هسته ساخته میشن؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

سلام برای این سوالم ویس گرفتین اصلا واضح و مشخص نیست ویستون حتی یکم سوالم رو دوباره میگم لطف میکنید اگر پاسخ بدین توی دقیقه ی ۲۳ تقریبا گفتن هرجا ATP سازی داریم نمیتونیم بگیم فسفات های آزاد یاخته کم میشن مثالشم کراتین فسفاته خب در تنفس یاخته ای چطور ؟ نمیتونیم بگیم همواره ATP سازی در تنفس یاخته ای فسفات های آزاد یاخته رو کم میکنه

سلام تنفس یاخته‌ای (چه هوازی و چه بی هوازی) گلیکولیز رو داره و گلیکولیز هم فسفات های آزاد یاخته رو کم می‌کنه

اینجا اسید دو فسفاته رو اضافه کنیم ؟ به جزوه؟

بله اونم فسفات داره

سلام وقت بخیر توی جمله آخر نمودار نوشته الکترون هارو به حامل های الکترون اضافه میکنیم مگه نباید به پذیرنده اضافه کنیم حامل که دیگه خودش داره الکترون ، توی جمله به جای حامل بنویسیم پذیرنده درست تر نیست؟

گفتن هرجا ATP سازی داریم نمیتونیم بگیم فسفات های آزاد یاخته کم میشن مثالشم کراتین فسفاته خب در تنفس یاخته ای چطور ؟ نمیتونیم بگیم همواره ATP سازی در تنفس یاخته ای فسفات های آزاد یاخته رو کم میکنه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

الان یعنی کراتین فسفات توی هر یاخته ماهیچه ای هست یا فقط اسکلتی

چون کتاب درسی فقط گفته ماهیچه، منطقا میشه هر سه نوع رو در نظر گرفت نه اینکه فقط بگیم ماهیچه اسکلتی ...

سلام دوستان وقتتون بخیر یه سوال دارم اگر ممکنه پاسخ بدین ممنون میشم تجزیه اسید های چرب چطور باعث کاهش پی‌اچ و اسیدی شدن خون میشه ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آ اقبالی | آکادمی امروز

آ اقبالی

1 ماه پیش

عالی هستین استاد خداروشکر که هستین 🙏

سلام میشه گزینه 1 رو توضیح بدین متوجه نمیشم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

استاد ATP رو گفتن مثل یه باطری هستش و قابل شارژ یاADP؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آموزش ویدیویی تامین انرژی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز