مبحث 3 : زیستن مستقل از اکسیژن

4.9/5
(1177 رای)
سوالات دیگران

سلام در این نمودار آیا میشه گفت در این ماهیچه های اسکلتی تنفس هوازی معمولا از گلوکزه ولی بی هوازی همواره از گلوکزه؟ کلا اینجوریه ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 بنده نظر خودم رو گفتم و اینکه بگیم برای تنفس هوازی، اغلب از گلوکز استفاده میشه،،، این قید اغلب رو بنده حضور ذهن ندارم که در کتاب درسی آمده باشه باز خودتون هم اگر خواستید میتونید چک کنید

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

4 هفته پیش

سلام اینجا استاد یاخته های تخمیر کننده در بدن انسان رو گفتن گلبول قرمز بالغ و ماهیچه (( اسکلتی )) اما توی درسنامه ی مربوط به مقدمات تخمیر فقط نوشتن ماهیچه های مهره داران کلا فقط برای ماهیچه اسکلتی باید در نظر بگیریم؟ تخمیر رو ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

4 هفته پیش

سلام توی یاد بگیرم قبل که استاد میگن یک نوع از یاخته های تخمیر کننده در کنکور ماهیچه ای ها در مهره داران هست و گاهی تخمیر انجام میدهند همه انواع ماهیچه ای ها یا فقط اسکلتی منظورشونه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Fatima S | آکادمی امروز

Fatima S

4 هفته پیش

سلام جواب این تست میشه گزینه 3 استاد راجب فصای درونی میتوکندری توضیحاتی دادن و گفتن فضای درونی شامل دو بخش درونی و بیرونی هستش الان توی این سوال فضای داخلی منظورش همون بخش درونی هستش یا فضای درونی که شامل دو بخشه؟

Fatima S | آکادمی امروز

Fatima S

4 هفته پیش

اون بخشی از انزیم ATP ساز که منبع رایج انرژی رها میکنه، در بخش درونی قرار داره... اینکه بستره همون بخش درونی هست یا فضای درونی؟ ممنوم میشم پاسخ بدید

ماهیچه منظورشون فقط اسکلتی هست اینجا ؟

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

1 ماه پیش

و اینکه منظور از ماهیچه توی این یادبگیریم فقط اسکلتی هست یا هر سه نوع؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ممکنه توی نهایی این جمله رو بدن؟ باید درست بگیریم؟ اگر آره پس بی هوازی چی؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

قید هر و همه و همواره و .... معنی رو تغییر می‌دهند

ا ا | آکادمی امروز

ا ا

1 ماه پیش

سلام استاداینجا میگه رادیکال آزاد به وجود می آید که اکسیژن دوبار منفی تشکیل نمی‌شود مگه خود اکسیژن دوبار منفی رادیکال آزاد نیست ؟ چون خود استاد قبل تر میفرمایید که دو نوع رادیکال اکسیژن وجود دارد که یکیش همان O دو منفی است

سلام میتونیم بگیم تخمیر الکلی چون co2 تولید میکنه پی اچ محیط رو کاهش میده؟ ولی چون طی این تخمیر الکل تولید میشه باید پی اچ بیشتر شه! یه ذره گیج شدم اگه میشه راهنمایی کنید..

سلام ببینید در تخمیر الکلی فقط یک مولکول co2تولید شده تعدادش زیاد نیست که بخوایم بگیم pHمحیط رو میتونه تغییر بده ولی توی چرخه کربس چون تعداد تولید co2زیاده میتونه PHمحیط رو کاهش بده و در رابطه با الکل، الکل یک ترکیب مولکولی است اسید یا قلیایی نیست که بخواد PHمحیط رو تغییر بده

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اینجا نوشته رادیکال های آزاد حاوی الکترون های جفت شده است اشتباه تایپی هست؟ جفت نشده مگه نیست؟

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

2 ماه پیش

جفت نشدس

سلام مگه محصول نهایی تخمیر لاکتیکی لاکتات نیست پس چرا گفتن پیرووات است؟

بله چیز خاصی نیست استاد حواسشان نبودمحصول نهایی تخمیر لاکتیکی لاکتات است

عاشقتم مرد 😂❤️

بخاطر همینِ که استاد از کتاب زیست³ بدش میاد 😮‍💨

پس استاد قسمت گیاهی رو کجا تدریس کردن؟

1339 . | آکادمی امروز

1339 .

4 ماه پیش

سلام. توگزینه چهار مگه اکسیژن و اتانال و پیرووات هم پیرنده الکترون نیستند؟

آموزش ویدیویی زیستن مستقل از اکسیژن زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز