حسین رضایی
4 هفته پیش
سلام در این نمودار آیا میشه گفت در این ماهیچه های اسکلتی تنفس هوازی معمولا از گلوکزه ولی بی هوازی همواره از گلوکزه؟ کلا اینجوریه ؟
حسین رضایی
4 هفته پیش
سلام توی یاد بگیرم قبل که استاد میگن یک نوع از یاخته های تخمیر کننده در کنکور ماهیچه ای ها در مهره داران هست و گاهی تخمیر انجام میدهند همه انواع ماهیچه ای ها یا فقط اسکلتی منظورشونه
Fatima S
4 هفته پیش
سلام جواب این تست میشه گزینه 3 استاد راجب فصای درونی میتوکندری توضیحاتی دادن و گفتن فضای درونی شامل دو بخش درونی و بیرونی هستش الان توی این سوال فضای داخلی منظورش همون بخش درونی هستش یا فضای درونی که شامل دو بخشه؟
Fatima S
4 هفته پیش
اون بخشی از انزیم ATP ساز که منبع رایج انرژی رها میکنه، در بخش درونی قرار داره... اینکه بستره همون بخش درونی هست یا فضای درونی؟ ممنوم میشم پاسخ بدید
حسین رضایی
1 ماه پیش
ممکنه توی نهایی این جمله رو بدن؟ باید درست بگیریم؟ اگر آره پس بی هوازی چی؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
قید هر و همه و همواره و .... معنی رو تغییر میدهند
رضوان امیر خانی
1 ماه پیش
سلام میتونیم بگیم تخمیر الکلی چون co2 تولید میکنه پی اچ محیط رو کاهش میده؟ ولی چون طی این تخمیر الکل تولید میشه باید پی اچ بیشتر شه! یه ذره گیج شدم اگه میشه راهنمایی کنید..
محدثه باشتنی
1 ماه پیش
سلام ببینید در تخمیر الکلی فقط یک مولکول co2تولید شده تعدادش زیاد نیست که بخوایم بگیم pHمحیط رو میتونه تغییر بده ولی توی چرخه کربس چون تعداد تولید co2زیاده میتونه PHمحیط رو کاهش بده و در رابطه با الکل، الکل یک ترکیب مولکولی است اسید یا قلیایی نیست که بخواد PHمحیط رو تغییر بده
محدثه خدامراد
4 ماه پیش
سلام مگه محصول نهایی تخمیر لاکتیکی لاکتات نیست پس چرا گفتن پیرووات است؟
محدثه باشتنی
1 ماه پیش
بله چیز خاصی نیست استاد حواسشان نبودمحصول نهایی تخمیر لاکتیکی لاکتات است
Maedeh karami
4 ماه پیش
سلام وقت به خیر یه سوال الکل خوراکی هم که باعث ایجاد مستی میشه با همین نوع تخمیر تولید میکنن؟
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
بله دقیقا همین ساختار رو به کار میبرن...
Maedeh karami
4 ماه پیش
@امیررضا عباسی ملایی ممنونم
Ayla ....
4 ماه پیش
سلام برای فصل ماهیچه یازدهم تار کند وتند با ویژگی هاشون چطوریاد بگیریم که اصلا نره از ذهنمون مثلا من خودم حفظ که کردم الان. دوباره نیاز به مرور دارم ولی اگه کسی میتونه مثل استاد که برا دوربین و نزدیک بین رمز گذاشته به منم بگه
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
قابل توجه خیلیا که مرور بلد نیستن... برای زیست اینطوریه ک یه روز بعد مطالعه تست مروری بزنی بعد 3 روز یکبار دیگه بعد یه هفته یکبار دیگه و بعد یکماه یکبار دیگه که بهتون قول میدم با این مرور یاتون نمیره هیچی. راجب رمز گزاری.... هرجمله ای که با روحیاتت سازگاره رو بساز... اینطوری نباشه که یه جوری رمزگذاری کنی که بیشتر ازینکه درگیر زیست بشی درگیر جمله ات بشی...
Ayla ....
4 ماه پیش
@امیررضا عباسی ملایی سلام درسته مرسی که راهنمایی کردی
ZAHRA EZAZI
4 ماه پیش
اخه اینجا نوشته ترکیبی که حاوی اکسیژن است... خود O2 که استاد گفتن ترکیب نیست عنصره پس چطور تنفس هوازی رو هم هم شامل میشه؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
میفهمم چی میگید اما اون داستان مربوط به درس شیمی میشه توی زیست نمیتونن به همچین چیزی گیر بدن چون هیچ کجای کتاب زیست فرق ترکیب و عنصر رو نگفته پس به این موضوع گیر نمیدن و نگران نباشید
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
لطفاً از این به بعد هر سوالی که پرسیدید و احیانا بی پاسخ موند، به پشتیبانی بفرستید تا برای بنده ارسال کنند و پاسخ داده بشه
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی اقای رشادی کلا در شیمی به هرچیزی که از یه نوع اتم ساخته شده باشه عنصر میگن حالا چه مولکولی باشه چه یونی چه کووالانسی یا هیدروژنی....
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
اول از همه اینو بگم که O یعنی "اتم اکسیژن" و O2 یعنی "مولکول اکسیژن"... دوما...الکل از گروه هیدروکسیل هاست که توی شیمی یازدهم بهش پرداخته شده و داخل گروه OH طبیعتا اتم اکسیژن داره
ZAHRA EZAZI
4 ماه پیش
@امیررضا عباسی ملایی عنصر و پیوند؟ هیچ ربطی به هم ندارن. اگه ترکیب باشه پیوند کووالانسی یا هیدروژنی رو به کار ببر
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
@ZAHRA EZAZI عنصر بودن یه چیز به "یه نوع بودن"اتم هاش عه.... که به پیوند طبیعتا ربطی نداره چون میتونه هر پیوندی باشه... در ضمن...ما ترکیب یونی نداریم؟....
ZAHRA EZAZI
4 ماه پیش
@امیررضا عباسی ملایی ترکیب با عنصر فرق میکنه عزیز. ترکیب یونی داریم عنصر یونی نداریم!
روژینا حسینی
4 ماه پیش
توی تخمیر الکلی پیرووات یه کربن دی اکسید آزاد میکنه نمیتونیم بگیم PH خون رو کم میکنه ؟
سام اله وردی
4 ماه پیش
در بدن انسان تخمیر الکلی نداریم پس قابل برسی نیست ولی اگه سوال بگه "در صورت وقوع تخمیر الکی در بدن انسان ممکن است PH خون کاهش بیابد" حرف شما درسته
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
تو بدن انسان که تخمیر الکلی نداریم....
روژینا حسینی
4 ماه پیش
توی تخمیر لاکتیکی تولید پیرووات داریم؟ چون گلیکولیز داریم میتونیم بگیم؟
صبا نوروزپور
4 ماه پیش
سلام دوست عزیز در هر دو نوع تنفس سلولی هم هوازی و هم بی هوازی گلیکولیز انجام میشه حالا تخمیراز نوع بی هوازیه پس در طی هر دو نوع تخمیر هم لاکتیکی و هم الکلی که گلیکولیز رو دارن ابتدا پیرووات تولید میشه و بعد در هر نوع فرایند هایی روش انجام میشه
امیررضا عباسی ملایی
4 ماه پیش
بله طبیعتا....
آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 بنده نظر خودم رو گفتم و اینکه بگیم برای تنفس هوازی، اغلب از گلوکز استفاده میشه،،، این قید اغلب رو بنده حضور ذهن ندارم که در کتاب درسی آمده باشه باز خودتون هم اگر خواستید میتونید چک کنید