تست ها

4.9/5
(476 رای)

زیستن مستقل از اکسیژن

تخمیر، تخمیر الکلی و لاکتیکی
تخمیر، تخمیر الکلی و لاکتیکی

`01:02

سلامت بدن و آسیب های مربوط به تنفس یاخته ای
سلامت بدن و آسیب های مربوط به تنفس یاخته ای

`00:31

تست ها
تست ها

`01:21

سوالات دیگران
1339 . | آکادمی امروز

1339 .

4 ماه پیش

سلام. توگزینه چهار مگه اکسیژن و اتانال و پیرووات هم پیرنده الکترون نیستند؟

Par i | آکادمی امروز

Par i

4 ماه پیش

ماده معدنی که رگهای خونی را گشاد میکنه چیه

1339 . | آکادمی امروز

1339 .

4 ماه پیش

کربن دی اکسید.

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

4 ماه پیش

خوبه که تستای غیر مرتبط به یادبگیریم هم تو بعضی یادبگیریم ها هست نمیگم که خیلی از این تستا باشه ولی بعضی موقع ها این تستها باعث مرور سالها وفصل های قبل میشه

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

4 ماه پیش

برای گزینه اول گفته که هر واکنشی که در طی آن مولکول پیروات کربن دی اکسید از دست می‌دهد خب الان چرا فقط اکسایش پیرووات رو در نظر گرفتیم و تخمیر الکلی رو در نظر نگرفتیم و بعد به خاطر اینکه تخمیر الکلی در نوتروفیل اتفاق نمی‌افته پس این گزینه الف هم حذف می‌کردیم

گزینه ج c3 ابتدا می شود استیل بعد استیل اکسایش می یابد

سلام ممنون میشم پاسخم رو بدید

سلام وقت بخیر پاسخ دادم اگر بازم مشکلی بود بگید

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

سلام وقت به خیر درگزینه اول میشه ازاین جهت رد کنیم که حتی در تخمیر الکلی تولید کربن دی اکسید قبل مصرف nadhمثبت است؟

سلام اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم🌷ریپلای نباشه🌷

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

ممکن هست سوال بنده رو پاسخ بدید ممنونم

جواب دادم 🌷

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی خیلی لطف کردید سپاس

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

سلام وقت به خیر برای گزینه ۲در تخمیرالکلی یا لاکتیکی از انرژی حامل الکترون NADH مگر استفاده نمیشود؟خب بالاخره اگر این انرژی الکترون ها به اتانال یا پیروات داده نشود نمیشود NADمثبت تولید کرد که در قندکافت برای تولید انرژی استفاده شود ممکن هست راهنمایی کنید ممنونم

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

سلام وقت به خیر درگزینه ۲خب ترکیب سه کربنه رو در تخمیر لاکتیکی هم داریم چون این مورد رو درهردو داریم نباید کنار میگذاشتیم چون بالاخره دراین مورد مشترک هستند

zsb fall | آکادمی امروز

zsb fall

4 ماه پیش

سلام خب تست گفته دو کربنه و سه کربنه،چون لفظ (و) اومده پس هر دو رو باید داشته باشه اگر میگفت یا در این صورت میتونست درست باشه

عطیه رحمانی | آکادمی امروز

عطیه رحمانی

11 ماه پیش

سلام وقت به خیر درگزینه اول قسمت اولش تولید لاکتات درماهیچه ها خب اگر از اول که قندکافت هم هست درنظر بگیریم خب کاهش NADمثبت رو داریم ولی اگر صرفا تولید لاکتات از پیروات رو در نظر بگیریم اکسایش NADHرو داریم به نظرمن منظور سوال فقط کاهش پیروات وتبدیلش به لاکتات هست ممنون میشم راهنماییم کنید چون اگر از مرحله قندکافت درنظر بگیریم هم کاهش NADمثبت داریم هم اکسایشNADHوگیج کننده میشه که الان طراح کدام رو درنظر داره ؟چون هردو مورد رو داریم ممنونم

سلام وقتتون به خیر درصورت سوال روش تولید انرژی هست باید نوری هم در نظر بگیریم ؟

با سلام وقتتون بخیر تار ماهیچه های اسکلتی قرمز مقدار زیادی انرژی ATPتولید می‌کنند ولی سرعت تجزیه ATPکمتره!؟

سلام وقتتون به خیر برای گزینه ۴منظور رونویسی از دنا برای ساخت رنا هست؟ویک سوالی داشتم برای ترجمه رنا از ابتدای رنا شروع نمیشود درسته؟ چون درگزینه ۲این مطلب بود پس در رونویسی باید از عقب تر از اولین امینواسید رونویسی شود؟چون قرار هست از ابتدای رنا رونویسی نشود ودراین صورت طول پروتئین از رنا کوتاه تر میشود ؟خیلی ممنونم

سلام وقتتون به خیر باکتری نیترات ساز جز شیمیو سنتز هست؟ استاد این طور فرمودند ولی مگر شیمیو سنتز کننده هادر اطراف اتشفشان ها نیستند؟

آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز