مبحث 2 : واکنش های فتوسنتزی

4.8/5
(1416 رای)
سوالات دیگران
Fatima S | آکادمی امروز

Fatima S

1 هفته پیش

سلام وقت بخیر پمپ های H+ توی میتوکندری هم ATP مصرف نمیکردن و انرژی لازمشون برای پمپ کردن پروتون از الکترون های NADH , FADH2 بود ولی توی این قسمت استاد گفتن که پمپ های پروتون میتوکندری ATP مصرف میکنن میشه لطفا رفع ابهام کنید ممنون میشم

دوستان یه سوال انزیم ATPساز توی میتوکندری انرژی مصرف میکرد؟

استاد که گفتن این بخش فتوسنتز در گیاه رو توضیح میدم اما الان اسم باکتری و آغازی رو هم آوردن اونا هم دقیقا به همین شکله ؟ به جز باکتری های گوگردی کلا جانداران فتوسنتز کننده همینطوری فتوسنتز میکنن؟

و اینکه اول الکترون های کم انرژی که از فتوسیستم دو اومدن وارد فتوسیستم یک میشن بعدش الکترون های برانگیخته از فتوسیستم یک خارج میشن درسته؟

نه کلا اشتباه متوجه شدی اول از طریق فتوسیستم دو الکترون پر انرژی ازاد میشه و توسط پمپ کم انرژی میشه بعد الکترون کم انرژی وارد فتوسیستم یک میشه و بعد پر انرژی میشه و از فتوسیستم یک خارج میشه اون الکترون کم انرژی که فتوسیستم 2میگیره از طریق آب هست

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

3 روز پیش

@پریا پشتکوهی می‌دونم سوالم دقیقا همینه که اول الکترون های آب خارج میشن یا الکترون های پر انرژی از فتوسیستم دو

@حسین رضایی این توی کتاب نیومده چیزی ازش نگفتن ولی خب اول باید الکترون مصرف بشه که از یه جا دیگه جور بشه منطقی و درستش اینه اول فتوسیستم دو الکترون بده بعد اب تجزیه بشه و الکترون بده

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر اول مولکول آب تجزیه میشه الکترون میده به فتوسیستم دو بعدش الکترون های برانگیخته از فتوسیستم دو خارج میشن؟ یا برعکس ( اول الکترون های برانگیخته از فتوسیستم دو خارج میشن و بعد آب تجزیه میشه و الکترون های وارد فتوسیستم دو میشن)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ا ا | آکادمی امروز

ا ا

4 هفته پیش

سلام استاد میگه که تمام وقایع فتونستتر ور پروکاریوت ها در ستوپلاسم مایع سیتوپلاسم رخ مبوه مگه زنجیره انتقال الکترون ور غشا باکتری نبود؟

سلام استاد چرا برای مواردی که میگه کدوم ها با بستره تماس دارند و کدوم ها با مایع تیلاکوئید اسم آنزیم ATPساز رو نمیاره؟ آنزیم ATPساز هم تماس با مایع تلاکوئید داره هم بیاره درسته؟

سلام بله با هر دو تماس داره طبق شکل

حدیث محمدی | آکادمی امروز

حدیث محمدی

1 ماه پیش

کجاش مبهم بود

حامد عباسی | آکادمی امروز

حامد عباسی

1 ماه پیش

فتوسیستم یک آنزیم تجزیه کننده آب نداره که کمبود الکترونش رو جبران کنه ؟

Sarina Rostamifar  | آکادمی امروز

Sarina Rostamifar

1 ماه پیش

نه برخلاف فتو۲

هستی Hasti | آکادمی امروز

هستی Hasti

1 ماه پیش

واقعا نمیدونم چی بگم 🥺 بینظیرررررررررررر

یه سوال چجوری الان +H محیط داره کم‌میشه؟ توی متن کتاب که نوشته علاوه بر NADPH که تولید میشه H+ هم تولید میشه که

کدوم قسمت؟ لطفاً مجدد کامنت بذارید و سوالتون بپرسید و همراهش تایم هم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

توی چه قسمتی از کالوین اکسیژن تولید میشه

در کالوین اکسیژن مصرف نمیشه اگر اشتباه نکنم اکسیژن تنها جایی که مصرف میشه در تنفس هوازی یاخته است اونم به عنوان اخرین پذیرنده ی الکترون در زنجیره ی انتقال الکترون است

سودا وسیعی | آکادمی امروز

سودا وسیعی

2 ماه پیش

جنس ریبولوز بیس فسفات چیه

سودا وسیعی | آکادمی امروز

سودا وسیعی

2 ماه پیش

من گزینه یک رو اصلا متوجه نشدم میشه واضح توضیح بدین

گزینه یک چرا درسته؟ طول عمر رنای پیک اتفاقا کم میشه چون بیشتر فعالیت میکنه و زودتر آسیب می بینه و از کار میفته.

آموزش ویدیویی واکنش های فتوسنتزی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز