= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
Fatima S
1 هفته پیش
سلام وقت بخیر پمپ های H+ توی میتوکندری هم ATP مصرف نمیکردن و انرژی لازمشون برای پمپ کردن پروتون از الکترون های NADH , FADH2 بود ولی توی این قسمت استاد گفتن که پمپ های پروتون میتوکندری ATP مصرف میکنن میشه لطفا رفع ابهام کنید ممنون میشم
حسین رضایی
3 هفته پیش
استاد که گفتن این بخش فتوسنتز در گیاه رو توضیح میدم اما الان اسم باکتری و آغازی رو هم آوردن اونا هم دقیقا به همین شکله ؟ به جز باکتری های گوگردی کلا جانداران فتوسنتز کننده همینطوری فتوسنتز میکنن؟
حسین رضایی
3 هفته پیش
و اینکه اول الکترون های کم انرژی که از فتوسیستم دو اومدن وارد فتوسیستم یک میشن بعدش الکترون های برانگیخته از فتوسیستم یک خارج میشن درسته؟
حسین رضایی
3 روز پیش
@پریا پشتکوهی میدونم سوالم دقیقا همینه که اول الکترون های آب خارج میشن یا الکترون های پر انرژی از فتوسیستم دو
پریا پشتکوهی
2 روز پیش
@حسین رضایی این توی کتاب نیومده چیزی ازش نگفتن ولی خب اول باید الکترون مصرف بشه که از یه جا دیگه جور بشه منطقی و درستش اینه اول فتوسیستم دو الکترون بده بعد اب تجزیه بشه و الکترون بده
حسین رضایی
3 هفته پیش
سلام وقت بخیر اول مولکول آب تجزیه میشه الکترون میده به فتوسیستم دو بعدش الکترون های برانگیخته از فتوسیستم دو خارج میشن؟ یا برعکس ( اول الکترون های برانگیخته از فتوسیستم دو خارج میشن و بعد آب تجزیه میشه و الکترون های وارد فتوسیستم دو میشن)
ا ا
4 هفته پیش
سلام استاد میگه که تمام وقایع فتونستتر ور پروکاریوت ها در ستوپلاسم مایع سیتوپلاسم رخ مبوه مگه زنجیره انتقال الکترون ور غشا باکتری نبود؟
محدثه باشتنی
1 ماه پیش
سلام استاد چرا برای مواردی که میگه کدوم ها با بستره تماس دارند و کدوم ها با مایع تیلاکوئید اسم آنزیم ATPساز رو نمیاره؟ آنزیم ATPساز هم تماس با مایع تلاکوئید داره هم بیاره درسته؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام بله با هر دو تماس داره طبق شکل
محدثه باشتنی
1 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممنونم
حامد عباسی
1 ماه پیش
فتوسیستم یک آنزیم تجزیه کننده آب نداره که کمبود الکترونش رو جبران کنه ؟
Sarina Rostamifar
1 ماه پیش
نه برخلاف فتو۲
ستاره بانو
2 ماه پیش
یه سوال چجوری الان +H محیط داره کممیشه؟ توی متن کتاب که نوشته علاوه بر NADPH که تولید میشه H+ هم تولید میشه که
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
کدوم قسمت؟ لطفاً مجدد کامنت بذارید و سوالتون بپرسید و همراهش تایم هم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
مبینا مصطفوی
2 ماه پیش
توی چه قسمتی از کالوین اکسیژن تولید میشه
عسل پور کرمی
2 ماه پیش
در کالوین اکسیژن مصرف نمیشه اگر اشتباه نکنم اکسیژن تنها جایی که مصرف میشه در تنفس هوازی یاخته است اونم به عنوان اخرین پذیرنده ی الکترون در زنجیره ی انتقال الکترون است
حیدر مالداری
3 ماه پیش
گزینه یک چرا درسته؟ طول عمر رنای پیک اتفاقا کم میشه چون بیشتر فعالیت میکنه و زودتر آسیب می بینه و از کار میفته.
آموزش ویدیویی واکنش های فتوسنتزی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
پریا پشتکوهی
1 هفته پیش
نه کلا اشتباه متوجه شدی اول از طریق فتوسیستم دو الکترون پر انرژی ازاد میشه و توسط پمپ کم انرژی میشه بعد الکترون کم انرژی وارد فتوسیستم یک میشه و بعد پر انرژی میشه و از فتوسیستم یک خارج میشه اون الکترون کم انرژی که فتوسیستم 2میگیره از طریق آب هست