اثر محیط بر فتوسنتز، تست ها (بخش اول)

4.9/5
(743 رای)

واکنش های فتوسنتزی

واکنش های فتوسنتزی و نقش فتوسیستم ها، زنجیره های انتقال و تولید NADPH و ATP، نکات زنجیره های انتقال الکترون
واکنش های فتوسنتزی و نقش فتوسیستم ها، زنجیره های انتقال و تولید NADPH و ATP، نکات زنجیره های انتقال الکترون

`01:21

واکنش های تثبیت کربن یا چرخه کالوین و نکات آن
واکنش های تثبیت کربن یا چرخه کالوین و نکات آن

`00:50

اثر محیط بر فتوسنتز، تست ها (بخش اول)
اثر محیط بر فتوسنتز، تست ها (بخش اول)

`00:40

تست ها (بخش دوم)
تست ها (بخش دوم)

`01:23

سوالات دیگران
سودا وسیعی | آکادمی امروز

سودا وسیعی

2 ماه پیش

من گزینه یک رو اصلا متوجه نشدم میشه واضح توضیح بدین

گزینه یک خیلی گنگه مبادله میشود یعنی چی. مثلا اسید بره بیرون فسفات بیاد تپ زنجیره باز فسفات بره بیرون اسید وارد زنجیره بشه!!!! مگه مجبوری همچین گزینه بیاری تو تست.

اصلا کتاب نگفته ماده زمینه ای این دوتا اندامک دقیقا کجاست. چه سوال مزخرفیه این. استاد هم اصلا توضیح نمیده انگار قبلا گفته ماده زمینه ای کجاست

مگه هر فتوسیستم توی بخش آنتن هردو نوع کلروفیل a رو نداره؟؟؟؟ چرا پس فقط p700 رو در نظر گرفتند استاد؟

سینا ندیمی | آکادمی امروز

سینا ندیمی

1 ماه پیش

نخیر تو هر فتوسیستم فقط یه نوع کلروفیل هست یا 680یا ۷۰۰ جفتش هم زمان نمیتونن تو (هر) فتوسیستم باشن

سلام اینجا میتونیم بگیم ممکنه کلروپلاست واسه باکتری باشه و باکتری چرخه یاخته ای براش تعریف نمیشه پس غلطه؟

میتونیم بگیم واکنش های وابسته به نور میشه زمجیره انتفال الکترون و واکنش ها مستقا از نور میشه کالوین ؟

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

4 ماه پیش

چرا این گزینه درست شد خوب اینجا بلافاصله قبلش که این نیست بلافاصله قبلش قند ریبلوز فسفات مصرف شده نه قند سه کربنه

یجورایی میشه بگیم ریبولوز فسفاته استفاده نمیشه فقط ی چیزایی مثلا فسفات بهش اضافه میشه ولی اون قند 3 کربنی استفاده میشه

میتونیم بگیم چون در میتوکندری ریبوزوم داریم پس تو فرایند ترجمه atp مصرف میشه

سلام پاسخ گزینه یکه ؟

بله

ببخشید گزینه دورو نمیشه اینطور رد کرد که در سامانه اوندی علاوه بر آوندهای چوبی فیبر هم هست که کلا شیره خام جابجا نمیکنه؟

سلام وقت بخیر مگه تو گام اول چرخه کالوین ، ریبولوزبیس فسفات که قنده با گرفتن co2 اسید پایدار نمیسازه ؟ پس چرا گزینه 4 غلطه؟

سلام اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام نمی‌تونیم بگیم برای انتقال فعال در میتوکندری هم توسط پمپ ها در غشایش انرژی مصرف میشود که این انرژی می‌تواند ATP باشد

سلام بله حق با شماست ظاهراً استاد به این موضوع توجه نکردند

علی فرهادی | آکادمی امروز

علی فرهادی

1 سال پیش

سلام خسته نباشید من این قسمت افزایش اکسیژن رو متوجه نشدم استاد توی ویدیوی قبلی گفتن کن اگر اکسیژن بیشتر از کربن دی اکسید باشه اکسیژناسیون انجام میشه و کالوین انجام نمیشه خب پس افزایش اکسیژن فتوسنتز رو میتونه صفر کنه دیگه

اره بشرطی می تونه صفر کنه که انقدر اکسیژن زیاد باشه که دیگه اصلا co2 به چشم نیاد

حالت طبیعی همچین چیزی اتفاق نمیفته

مگه همانند سازی ماله مرحلهs نبود؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

بله

ایدین اسدی | آکادمی امروز

ایدین اسدی

1 سال پیش

سلام ببخشید استاد تو یکی از تستها گفتن که تولید اسید از قند برلی گلیکوزید هست ولی مگه تو کالوین ریبولوز بیس فسفات که یک قنده به اسید ناپایدار ۶ کرانه و بعد به اسید ۳ کرانه تبدیل نمیشه ؟

آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز