واکنش های فتوسنتزی و نقش فتوسیستم ها، زنجیره های انتقال و تولید NADPH و ATP، نکات زنجیره های انتقال الکترون

4.9/5
(1143 رای)

واکنش های فتوسنتزی

واکنش های فتوسنتزی و نقش فتوسیستم ها، زنجیره های انتقال و تولید NADPH و ATP، نکات زنجیره های انتقال الکترون
واکنش های فتوسنتزی و نقش فتوسیستم ها، زنجیره های انتقال و تولید NADPH و ATP، نکات زنجیره های انتقال الکترون

`01:21

واکنش های تثبیت کربن یا چرخه کالوین و نکات آن
واکنش های تثبیت کربن یا چرخه کالوین و نکات آن

`00:50

اثر محیط بر فتوسنتز، تست ها (بخش اول)
اثر محیط بر فتوسنتز، تست ها (بخش اول)

`00:40

تست ها (بخش دوم)
تست ها (بخش دوم)

`01:23

سوالات دیگران
Fatima S | آکادمی امروز

Fatima S

1 هفته پیش

سلام وقت بخیر پمپ های H+ توی میتوکندری هم ATP مصرف نمیکردن و انرژی لازمشون برای پمپ کردن پروتون از الکترون های NADH , FADH2 بود ولی توی این قسمت استاد گفتن که پمپ های پروتون میتوکندری ATP مصرف میکنن میشه لطفا رفع ابهام کنید ممنون میشم

دوستان یه سوال انزیم ATPساز توی میتوکندری انرژی مصرف میکرد؟

استاد که گفتن این بخش فتوسنتز در گیاه رو توضیح میدم اما الان اسم باکتری و آغازی رو هم آوردن اونا هم دقیقا به همین شکله ؟ به جز باکتری های گوگردی کلا جانداران فتوسنتز کننده همینطوری فتوسنتز میکنن؟

و اینکه اول الکترون های کم انرژی که از فتوسیستم دو اومدن وارد فتوسیستم یک میشن بعدش الکترون های برانگیخته از فتوسیستم یک خارج میشن درسته؟

نه کلا اشتباه متوجه شدی اول از طریق فتوسیستم دو الکترون پر انرژی ازاد میشه و توسط پمپ کم انرژی میشه بعد الکترون کم انرژی وارد فتوسیستم یک میشه و بعد پر انرژی میشه و از فتوسیستم یک خارج میشه اون الکترون کم انرژی که فتوسیستم 2میگیره از طریق آب هست

حسین رضایی | آکادمی امروز

حسین رضایی

3 روز پیش

@پریا پشتکوهی می‌دونم سوالم دقیقا همینه که اول الکترون های آب خارج میشن یا الکترون های پر انرژی از فتوسیستم دو

@حسین رضایی این توی کتاب نیومده چیزی ازش نگفتن ولی خب اول باید الکترون مصرف بشه که از یه جا دیگه جور بشه منطقی و درستش اینه اول فتوسیستم دو الکترون بده بعد اب تجزیه بشه و الکترون بده

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر اول مولکول آب تجزیه میشه الکترون میده به فتوسیستم دو بعدش الکترون های برانگیخته از فتوسیستم دو خارج میشن؟ یا برعکس ( اول الکترون های برانگیخته از فتوسیستم دو خارج میشن و بعد آب تجزیه میشه و الکترون های وارد فتوسیستم دو میشن)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام استاد چرا برای مواردی که میگه کدوم ها با بستره تماس دارند و کدوم ها با مایع تیلاکوئید اسم آنزیم ATPساز رو نمیاره؟ آنزیم ATPساز هم تماس با مایع تلاکوئید داره هم بیاره درسته؟

سلام بله با هر دو تماس داره طبق شکل

حامد عباسی | آکادمی امروز

حامد عباسی

1 ماه پیش

فتوسیستم یک آنزیم تجزیه کننده آب نداره که کمبود الکترونش رو جبران کنه ؟

Sarina Rostamifar  | آکادمی امروز

Sarina Rostamifar

1 ماه پیش

نه برخلاف فتو۲

هستی Hasti | آکادمی امروز

هستی Hasti

1 ماه پیش

واقعا نمیدونم چی بگم 🥺 بینظیرررررررررررر

یه سوال چجوری الان +H محیط داره کم‌میشه؟ توی متن کتاب که نوشته علاوه بر NADPH که تولید میشه H+ هم تولید میشه که

کدوم قسمت؟ لطفاً مجدد کامنت بذارید و سوالتون بپرسید و همراهش تایم هم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

نمیتونیم بگیم کانال انرژی مصرف نمیکنه!!! درسته انرژی زیستی مصرف نمیکنه ولی انرژی جنبشی پروتون هارو که مصرف میکنه . در کل هیچکدوم بدون صرف انرژی کار نمیکنن درسته؟

ببین در کانال +H برای اینکه پروتون ها عبور کنند خود کانال میاد انرژی مصرف میکنه که این انرژی هم از الکترون های بر انگیحته تامین میشه نه ATP ولی در انزیم ATPساز خود انزیم هیچگونه انرژی مصرف نمی کند بلکه+H با استفاده از انرژی جنبشی خود از این انزیم عبور میکند

: ) | آکادمی امروز

: )

3 ماه پیش

سلام ، جزوه فصل ۶ چرا توی قسمت جزوه ها نبود؟ از کجا باید دانلود کنم؟

به انزیم atp ساز میشه گفت کانال چون در میتوکندری استاد گفت نمیشه گفت ولی اینجا گفت

ایا فتوسیستم ها هم باید جزو زنجیره حساب کنیم ؟؟

اره

نه فتوسیستم ها جزو زنجیره نیستن

y h | آکادمی امروز

y h

4 ماه پیش

کلا این وقایغ انتقال الکترون زمانی اتفاق میوفته که الکترون برانگیخته مرکز واکنش رو یک کلروفیل a دیگه نباشه که بگیره/؟

باکتری +NADP رو از کجا تامین میکنه

آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز