= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
Fatima S
1 هفته پیش
سلام وقت بخیر پمپ های H+ توی میتوکندری هم ATP مصرف نمیکردن و انرژی لازمشون برای پمپ کردن پروتون از الکترون های NADH , FADH2 بود ولی توی این قسمت استاد گفتن که پمپ های پروتون میتوکندری ATP مصرف میکنن میشه لطفا رفع ابهام کنید ممنون میشم
حسین رضایی
3 هفته پیش
استاد که گفتن این بخش فتوسنتز در گیاه رو توضیح میدم اما الان اسم باکتری و آغازی رو هم آوردن اونا هم دقیقا به همین شکله ؟ به جز باکتری های گوگردی کلا جانداران فتوسنتز کننده همینطوری فتوسنتز میکنن؟
حسین رضایی
3 هفته پیش
و اینکه اول الکترون های کم انرژی که از فتوسیستم دو اومدن وارد فتوسیستم یک میشن بعدش الکترون های برانگیخته از فتوسیستم یک خارج میشن درسته؟
حسین رضایی
3 روز پیش
@پریا پشتکوهی میدونم سوالم دقیقا همینه که اول الکترون های آب خارج میشن یا الکترون های پر انرژی از فتوسیستم دو
پریا پشتکوهی
2 روز پیش
@حسین رضایی این توی کتاب نیومده چیزی ازش نگفتن ولی خب اول باید الکترون مصرف بشه که از یه جا دیگه جور بشه منطقی و درستش اینه اول فتوسیستم دو الکترون بده بعد اب تجزیه بشه و الکترون بده
حسین رضایی
3 هفته پیش
سلام وقت بخیر اول مولکول آب تجزیه میشه الکترون میده به فتوسیستم دو بعدش الکترون های برانگیخته از فتوسیستم دو خارج میشن؟ یا برعکس ( اول الکترون های برانگیخته از فتوسیستم دو خارج میشن و بعد آب تجزیه میشه و الکترون های وارد فتوسیستم دو میشن)
محدثه باشتنی
1 ماه پیش
سلام استاد چرا برای مواردی که میگه کدوم ها با بستره تماس دارند و کدوم ها با مایع تیلاکوئید اسم آنزیم ATPساز رو نمیاره؟ آنزیم ATPساز هم تماس با مایع تلاکوئید داره هم بیاره درسته؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام بله با هر دو تماس داره طبق شکل
محدثه باشتنی
1 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممنونم
حامد عباسی
1 ماه پیش
فتوسیستم یک آنزیم تجزیه کننده آب نداره که کمبود الکترونش رو جبران کنه ؟
Sarina Rostamifar
1 ماه پیش
نه برخلاف فتو۲
ستاره بانو
2 ماه پیش
یه سوال چجوری الان +H محیط داره کممیشه؟ توی متن کتاب که نوشته علاوه بر NADPH که تولید میشه H+ هم تولید میشه که
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
کدوم قسمت؟ لطفاً مجدد کامنت بذارید و سوالتون بپرسید و همراهش تایم هم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
حیدر مالداری
3 ماه پیش
نمیتونیم بگیم کانال انرژی مصرف نمیکنه!!! درسته انرژی زیستی مصرف نمیکنه ولی انرژی جنبشی پروتون هارو که مصرف میکنه . در کل هیچکدوم بدون صرف انرژی کار نمیکنن درسته؟
عسل پور کرمی
2 ماه پیش
ببین در کانال +H برای اینکه پروتون ها عبور کنند خود کانال میاد انرژی مصرف میکنه که این انرژی هم از الکترون های بر انگیحته تامین میشه نه ATP ولی در انزیم ATPساز خود انزیم هیچگونه انرژی مصرف نمی کند بلکه+H با استفاده از انرژی جنبشی خود از این انزیم عبور میکند
علی اصغر اسماعیلی
4 ماه پیش
به انزیم atp ساز میشه گفت کانال چون در میتوکندری استاد گفت نمیشه گفت ولی اینجا گفت
امیررضا هاشمی
4 ماه پیش
ایا فتوسیستم ها هم باید جزو زنجیره حساب کنیم ؟؟
هستی قیطاسی
3 ماه پیش
اره
هانیه احمدی
3 ماه پیش
نه فتوسیستم ها جزو زنجیره نیستن
y h
4 ماه پیش
کلا این وقایغ انتقال الکترون زمانی اتفاق میوفته که الکترون برانگیخته مرکز واکنش رو یک کلروفیل a دیگه نباشه که بگیره/؟
آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
پریا پشتکوهی
1 هفته پیش
نه کلا اشتباه متوجه شدی اول از طریق فتوسیستم دو الکترون پر انرژی ازاد میشه و توسط پمپ کم انرژی میشه بعد الکترون کم انرژی وارد فتوسیستم یک میشه و بعد پر انرژی میشه و از فتوسیستم یک خارج میشه اون الکترون کم انرژی که فتوسیستم 2میگیره از طریق آب هست