مبحث 3 : رشد و نمو جنین

4.9/5
(736 رای)
سوالات دیگران

سلام وقت بخیر در گفتار یک شکل کتاب تغییر کرده و در شکل جدید هسته اسپرم بیضی شکل کشیده شده ولی در گفتار سوم هسته اسپرم مخروطی شکل هست در تست ها کدام رو در نظر بگیریم؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آخه تو کتاب امسال ما در دو یاخته ای فقط یک جسم قطبی هست!!!

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام.توی شکلی که استاد کشیدن مگه اون لایه سبز لایه ژله ای نبود؟؟؟پس چرا گفتن پوشش لقاحیه؟!!😭😭

هم زمان با ادغام غشای اسپرم و تخمک لایه ی زله ای شفاف ساختارش تغییر میکنه و به پوشش لقاحی ای تبدیل میشه که دیگه به هیچ اسپرمی اجازه ی ورود نمیده

سلام لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ورود هسته اسپرم و تشکیل پوشش لقاحی طبق متن کتاب چاپ 1404 فک نکنم همزمان باشه مگه نه؟ چون کتاب گفته در ضمن ادغام غشاها پوشش لقاحی صورت میگرد و پس از ادغام غشاه ها هسته وارد میشود

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

مریم علوی | آکادمی امروز

مریم علوی

2 هفته پیش

مگه کنار یاخته تخم جسم قطبی هم حضور نداره؟پس چرا میگه یاخته تخم بطور کامل با پوشش لقاحی در ارتباطه؟ خب اون قسمت که با جسم قطبی در ارتباطه با تخم ارتباط نداره که

چرا هر کدوم از اون یاخته ها تو مرحله دو یاخته ایی ۴۶ تا کروموزوم داره؟؟ مگه هسته اسپرم و هسته تخمک هر کدوم ۲۳ تا کروموزوم تک کروماتیدی نداشتن ؟! پس چجوری این یاخته هر کدوم ۴۶ تا کروموزوم دارن؟؟؟؟!!!!!

مریم علوی | آکادمی امروز

مریم علوی

2 هفته پیش

خب ادغام شدن دیگه

رقیه اسلامی | آکادمی امروز

رقیه اسلامی

1 هفته پیش

@مریم علوی خب اگه ادغام بشن میشه یدونه ۴۶ ولی اینجا دوتا ۴۶ سوالم اینکه چجوری از دوتا ۲۳ دوتا ۴۶ دراومده؟؟

مگه اون مایع اسمش بلاستوسیست نیست پس چرا استاد میگه اون مایع از یاخته های بالاستوسیست ترشح میشه ؟؟؟؟؟

مریم علوی | آکادمی امروز

مریم علوی

2 هفته پیش

نه برای اون مایع اسم خاصی نگفتن

رقیه اسلامی | آکادمی امروز

رقیه اسلامی

1 هفته پیش

@مریم علوی عع پس اسم کل اون یاخته بلاستوسیست ؟؟!

سلام اینجا مرحله دو یاخته ایی اون دوتا یاخته جنینی از همون یاخته لقاح یافته هسته اسپرم و تخمک دیگه درسته؟؟؟؟ و میتوز کرده ب مرحله دو یاخته ایی رسیده درسته؟؟!!

مریم علوی | آکادمی امروز

مریم علوی

2 هفته پیش

نه اون دوتا تشکیل شده اند از تقسیم میتوزی که از ادغام اسپرم و تخمک لقاح یافته تشکیل شده. یعنی اسپرم و تخمک لقاح یافته ادغام میشن میشن یک سلول تخم یعنی همون زیگوت. دیگه از اینجا به بعد اسپرم و تخمک نداریم بعد این یاخته تخم میتوز میکنه میشه ۲ تا که این ۲ تایی که اشاره کردی همینا هستن

دم شما گرم با تدریس بسیار عالیتون

لطفا جواب بدید

سلام فقط هسته ی اسپرم وارد تخمک میشه یا بقیه اجزاش هم همراه اون وارد میشن؟

سلام فقط هسته

سمیه اسدی | آکادمی امروز

سمیه اسدی

1 ماه پیش

ادامه آپدیت کجاست ؟ چون جزوه استاد روی تخته هنوز ادامه داشت

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

دقیقه ۷ منظور از تمایز یافتن چیه؟

دقیقه ۱۷ یاخته های بنیادی چ یاخته هایی هستند ؟

یاخته های تروفوبلاست میتونن سلول های خارج‌جنینی رو بسازن ؟

آموزش ویدیویی رشد و نمو جنین زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز