تست5

4.9/5
(352 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آرایش الکترونی و اعداد کوانتوم

نور
نور

`00:52

1 تمرین

اعداد کوانتومی
اعداد کوانتومی

`00:54

1 تمرین

تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی
تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

`01:24

1 تمرین

50 ساعت تدریس کاملا رایگان زیست برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران

اینجا که نوار II سبز هست پس نوار l چه رنگی میشه؟

چرا تست شماره پنج قسمت (د) اشتباهه؟!! وقتی تفاوت انرژیه اولین قسمت گزینه کمتر از تفاوت انرژی دومین قسمت گزینه هست پس طول موج باید بیشتر باشه و گزینه درسته چرا اینو اشتباه حساب می‌کنه؟.

چرا این تدریسا آپدیت نمیشه؟معلومه که واسه ۳ سال پیشه یا شاید بیستر

(1)

این موارد رو از پشتیبانی پیگیری کنید 🌷

مریم شجاعی | آکادمی امروز

مریم شجاعی

3 ماه پیش

در دقیقه ۲:۳۰که استاد گفت تفاوت انرژی همان تفاوت طول موج است یعنی چی؟مگه انرژی و طول پوج رابطه عکس ندارن؟؟؟

تو چاپ 1402 نوار انتقال الکترون در هیدروژن از لایه 4 به 2 آبی رنگه و اصلا رنگ سبز در بین نوار ها وجود نداره. الان ما کدومو درنظر بگیریم؟

(1)

قطعا چاپ جدید تر

@طهورا عیوضی بعد جالبیش اینه که تو مقاله های مختلف تو یکی آبی ذکر شده تو یکی دیگه سبز

@آمیار نالوسی اره خب. یه سری مباحث واقعا شبه دربارشون زیاده. ولی سعشون بر اینه تست ازشون خیلی مطرح نشه تو سال های اینده . به هر حال یه منبعو باید انتخاب کرد و خوند

@طهورا عیوضی درسته غالبا هرسال تو کنکور سوالات ابهام انگیز و درتناقض با کُتُب درسی میاد و اصلاحیه میخوره و این عجیبه که حتی برخی از مطالب کتب درسی هم با علم مغایرت دارن. و ضمنا با تک منبعی بودن شدیدا موافقم اما وسواس درسی و پارادوکس ذهنی گریبان گیرم شده و نمیزاره.

سلام تست 6 جوابش چیه ؟

سلام لینک ویدیوش خدمت شما https://emrooz.ir/cbgstbc-55973

صادق نجاتی | آکادمی امروز

صادق نجاتی

8 ماه پیش

سلام گرینه د درست است ولی استاد اشتباه گرفته چون اختلاف انرژی لایه 5 و6 کمتره پس اختلاف طول موج بیشتر میشه که درست است

(2)

شش نه 4 منظورم بود

(3)

سلام بله حق با شماست 🌷

ایرادات رو به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷

سلام دوست عزیز . وقتی الکترون از لایه 6 میاد به 2 . بر اساس میزان انحرافش نور بنفش نشر میده . اما طول موج مقوله متفاوتی هست . بنفش کمترین طول موج رو داره و بیشترین انرژی ( یعنی فاصله دو دره یا دو قله اش کمتره ) برعکس قرمز طول موج بلندتری داره و سطح انژیش پایینه . شما فاصله دو لایه رو با طول موج قاطی کردید . گزینه ب اشتباه هست . بلندترین طول موج مربوط به 1 هست و کوتاهترین طول موج مربوط به 6 هست که میشه بنفش

@سید محمد متین رشادی نه دکتر جان استاد درست گفتن و گزینه ب اشتباه هست

سلام دقیقه 2:۴۱گزینه دچرا اشتباه شد مگه هرچه انرژی کمتر باشه طول موج بیشتر نمیشه،

تفاوت فاصله لایه‌ها ۳ و ۴ با توجه به شکل کمتر از ۲ و ۳ هست👈 اختلاف انرژی‌شون کمتره👈 تفاوت طول موجشون هم کمتره

@سجاد اسماعیلی سلام مگه هرچه تفاوت انرژی کمتر باشه طول موج بیشتر نیست

ممنون میشم توضیح بدید در مورد «ب» و «د» ؛ طبق یکی از اصلی ترین نکته های استاد که فرمودند فاصله (هر لایه) تا لایه پایینی بیشتر از فاصله (همان لایه) تا بالاترین لایه است. پس مورد «ب» ایشون گفتند شماره ۱ کمترین انرژی رو داره در صورتی که ۵ کمترین انرژی رو داره . و مورد «د» تفاوت طول موج رو بررسی کرده پس اگه تفاوت انرژی رو باید برعکس کنیم و «د» طبق نکته خودشونجمله درستیه. ممنون میشم اگه اشتباه میکنم به من بگین....

سلام وقت بخیر میشه لطفا گزینه 2 از دومین تمرین رو تحلیل کنید واسم متوجه منظورش نمیشم

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@سید محمد متین رشادی جواب به صورت صوتی می باشد:)

@سید محمد متین رشادی عکس سوالو گذاشتم واستون لطفاً گزینه دو رو واسم تحلیل کنید ممنونم🌹

سلام مگه بلند ترین طول موج نباید واسه ۵ باشه که. فروسرخه. باشه؟ پس چرااستاد گفت واسه یکه؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام استاد یه سوال؟ چرا در شکل انتقال ۵ از ۶ به ۲ بوده یعنی همون مرئی ولی شما گزینه الف رو درست زدید در حالی که گفته فرو سرخ ؟

سلام وقتتون بخیر دقت کنید بالایی n=3 هست و پایینی n=2 😊

توی این شکل منظورمه

سلام مورد د رو میشه توضیح بدید متوجه نمیشم

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@سید محمد متین رشادی خب حرفتون درسته ولی از اونجایی که انرژی با طول موج رابطه عکس داره مگه نباید تفاوت انرژی با تفاوت طول موج هم رابطه عکس داشته باشه ؟؟ وقتی تفاوت انرژی 3و4کمتره از 2و3 هست پس تفاوت طول موج 3و4 بیشر از 2و3 میشه دیگه سوال هم گفته تفاوت طول موج اگه اینجوری باشه که مورد د باید درست در نظر گرفته بشه

@سید محمد متین رشادی سلام وقتی تفاوت انرژی کمتر بشه پس تفاوت ط طول موج بیشتر میشه پس د درسته؟

آخه تو تست 5 سوال نگفته که عنصر هیدروژنه پس استاد چطوری گفتن 6 به 2 بنفش و 5 به 2 آبی و 4 به 2 سبز و 3 به 2 قرمزه؟

حق با شماست باگ سواله باید می‌گفت عنصر هیدروژنه