زهرا سلیمانی
3 سال پیش
سلام اینکه اصطکاک رو کی در نظر نگیرم برام میشه توضیح صوتی بدید ؟؟مثلا اگ این بسته روی شیشه یا داخل کشتی رو آب بود چی؟؟بازم درنظر میگرفتیم یا نه
مبینا نجاتی
3 سال پیش
@فاطمه رحیمی نسب اصطکاک یعنی چی
مبینا نجاتی
3 سال پیش
@فاطمه رحیمی نسب چرا اصطکاک رو یخ ناچیزه؟
غزل رحمانی
2 سال پیش
@مبینا نجاتی اصطکاک نیروی مقاومتی است که در برابر حرکت اجسام از سطح به وجود میآید. این نیرو فقط در خلاف جهت حرکت است و با حرکت اجسام مخالفت میکند. برای ایجاد مالش در اجسام باید نیرویی بزرگتر از نیروی اصطکاک در جهت حرکت اعمال کرد. اگر نیروی اصطکاک نباشد ماشین نمیتواند ترمز کند و راه رفتن روی زمین-حرکت دوچرخه و… غیرممکن است
محدثه زمانی
2 سال پیش
مثلا وقتی که سطح زبره باید نظر بگیری اما وقتی که سطح شیشه، سرامیکه میتونی در نظر نگیری
سا را گلپایگانی
2 سال پیش
@مبینا نجاتی اصطکاک نیروی مقاومتی است که در برابر حرکت اجسام از سطح به وجود میآید. این نیرو فقط در خلاف جهت حرکت است و با حرکت اجسام مخالفت میکند. برای ایجاد مالش در اجسام باید نیرویی بزرگتر از نیروی اصطکاک در جهت حرکت اعمال کرد. اگر نیروی اصطکاک نباشد ماشین نمیتواند ترمز کند و راه رفتن روی زمین-حرکت دوچرخه و… غیرممکن است
جاوید تجلی
1 سال پیش
@مبینا نجاتی به نیرویی که بین دو جسم که روی هم در حال حرکت هستند نیرو وارد می شود که بر خلاف جهت حرکت جسم است و به آن اصطکاک می گویند.
طهورا عیوضی
1 سال پیش
@مبینا نجاتی سلام به این علت که یخ لغزنده است و جسم سریع روی اون لیز میخوره و به سمت پایین میاد.
امیررضا قاسمی راد
1 سال پیش
@مبینا نجاتی یعنی نیروی که در خلاف جهت نیروی ما و حرکت وارد میشود و مانع حرکت اجسام یا کند شدن ان می شود
یگانه محمودزاده
1 سال پیش
@مبینا نجاتی چون یخ سطحش صافه و نیروی مقاومت سطحی وجود ندارد
آیدا رستمی
1 سال پیش
@مبینا نجاتی اصطکاک نیروی مقاومتی است که در برابر حرکت اجسام از سطح به وجود میآید. این نیرو فقط در خلاف جهت حرکت است و با حرکت اجسام مخالفت میکند✨
غزل غضنفری
1 سال پیش
در نظر میگیرم چونکه اصطکاک خیلی مهم در رابطه با حمل کردن یا حول دادن به جلو
سید اشکان موسوی
10 ماه پیش
@مبینا نجاتی سلام مبینا خانم خسته نباشید استحکاک روی یخ ناچیزه ولی استحکاک وجود داره به علت اینکه فقط سطح آن صاف و هیچ زبری و مانع روش وجود نداره و کاملاً صاف و قلیه برای همین و اکثر مواقع ناچیز است و رف نظر میشود از آن
هستی کهنسال
7 ماه پیش
@مبینا نجاتی نیرویی که خلاف حرکت جسم بر جسم وارد میشه و در حرکت اون تاثیر میزاره مثلا دوتا از این بیسکوییت هایی که روی سطحشون شیار هایی دارن رو روی هم حرکت بدیم به کندی حرکت میکنن پس ی نیروی اصطکاکی ین این دو لایه بیسکوییت وجود داره
هستی کهنسال
7 ماه پیش
@مبینا نجاتی اصطکاک نیروی مقاومتی است که در برابر حرکت اجسام از سطح به وجود میآید. این نیرو فقط در خلاف جهت حرکت است و با حرکت اجسام مخالفت میکند. برای ایجاد مالش در اجسام باید نیرویی بزرگتر از نیروی اصطکاک در جهت حرکت اعمال کرد. اگر نیروی اصطکاک نباشد ماشین نمیتواند ترمز کند و راه رفتن روی زمین-حرکت دوچرخه و… غیرممکن است
فاطمه عباسی
3 هفته پیش
سلام. چرا ابعاد و اندازه مهم نیست و میتونیم کمد رو به ذره تبدیل کنیم ولی وزنِ بسته مهمه؟ خب اگر ما ابعاد رو لحاظ نکنیم و اون رو تبدیل به ذره کنیم پس ناچار از وزنش هم صرف نظر کردیم دیگه درسته؟ یعنی بالاخره وزن ذره با کمد یکسان نیست و ما چشم پوشی کردیم
فاطمه عباسی
3 هفته پیش
سلام من درست متوجه نشدم این نکته رو که استاد در تدریس و همچنین مثال سومی که برای بحث مدل سازی زدن، فرمودن گزینه دو غلطه چون در حد مطالب کتاب ما میگیم تغییر ارتفاع تاثیر چندانی تو نیروی گرانش زمین نداره ولی خب دقیقا تو کتاب ص ۵ زیر توپ بسکتبال نوشته نیروی گرانش به ارتفاع بستگی دارد. ممنون میشم توضیح بدید
MMA ...
2 هفته پیش
توی همین تدریسم زیر عکس نوشته بود نیروی گرانش به ارتفاع بستگی داره وبله به خاطر افزایش ارتفاع تاثیر گرانش کم میشه امااااا خب تاثر گرانش زمین حداکثر 9.8 و حداقل 0 هست و نکته اینه که باید این مقدار تا رسیدن به 500 کیلومتری زمین صفر بشه و وقتی تو حالت ارمانی بخوای از 0 تا 500 کیلومتر رو تقسیم بر 9.8 بکنی مقدار تغییر نیروی گرانش در فواصل بسیاااار زیادی میشه پس میفهمیم که برای تغییر به اندازه مثلا 2 واحد نیروی گرانش باید کیلومتر ها بالا بریم و برای همین برای راحتی در حد کتاب ما این تغییرات نیروی گرانش رواعمال نمیکنیم ولی کتاب گفته که بدونیم چنین چیزی هست
فهیمه فلاحتی
1 ماه پیش
سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن . به صورت تکی یا همگانی میتونید خریداری کنید در صورت تمایل به این آیدی @Aidan090 در ایتا یا روبیکا پیام بزارید
فهیمه فلاحتی
1 ماه پیش
سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن . به صورت تکی یا همگانی میتونید خریداری کنید در صورت تمایل به این آیدی @Aidan090 در ایتا یا روبیکا پیام بزارید
فهیمه فلاحتی
1 ماه پیش
سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن . به صورت تکی یا همگانی میتونید خریداری کنید در صورت تمایل به این آیدی @Aidan090 در ایتا یا روبیکا پیام بزارید
فهیمه فلاحتی
1 ماه پیش
سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن . به صورت تکی یا همگانی میتونید خریداری کنید در صورت تمایل به این آیدی @Aidan090 در ایتا یا روبیکا پیام بزارید
فهیمه فلاحتی
1 ماه پیش
سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن . به صورت تکی یا همگانی میتونید خریداری کنید در صورت تمایل به این آیدی @Aidan090 در ایتا یا روبیکا پیام بزارید
فهیمه فلاحتی
1 ماه پیش
سلام دوستان من جزوه های پزشکیتو رو پرینت سیاه و سفید گرفتم دیگه به کارم نمیاد و کاملا نو هستن . الان اگر بخواین برین بخرید میشه 13 میلیون ولی من به قیمت خیلی کمتر میفروشم. جزوه های دهم و یازدهم سیمی هستن حدود سه تا رو نوشتم ولی بقیه نو هستن جزوه های دوازدهم نو و سیمی نشده هستن . به صورت تکی یا همگانی میتونید خریداری کنید در صورت تمایل به این آیدی @Aidan090 در ایتا یا روبیکا پیام بزارید
محمد مهدی احمدزاده
1 ماه پیش
گزینه ۴ چون هیچ وقت نمیتونیم جاذبه رو کنار بزاریم و باید در نظر بگیریم
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
در ویس توضیح دادم
آموزش ویدیویی آشنایی با فیزیک فیزیک دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
فاطمه رحیمی نسب
3 سال پیش
پاسخ به صورت صوتی می باشد:)