گوارش در جانداران

4.9/5
(623 رای)

گوارش در جانوران

لوله گوارش ( قسمت 1)
لوله گوارش ( قسمت 1)

`00:49

1 تمرین

لوله گوارش (قسمت 2)
لوله گوارش (قسمت 2)

`01:28

1 تمرین

سوالات دیگران

مگه ‌‌‌بیمهره ها نبودند اسفنج ها کیسه تنان کرم ها نرم تنان بند پایان و خارپوستان پس چرا استاد ی چیی دیگه گفت

لفظ شبکه های عصبی برای هیدر درسته یا شبکه ی عصبی؟

منظور استاد از انتشار ، انتشار ساده هست یا تسهیل شده؟

مهم نیست در کتاب اشاره نشده بهش

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

6 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر 🌼 یه سوال دارم:« وقتی لیزوزوم ها به واکوئل غذایی بچسبند تو اون لحظه واکوئل گوارشی ایجاد میشه؟ یا بعد از اینکه لیزوزوم آنزیم هاش رو رها کرد ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

6 ماه پیش

در پاسخ به وویستون: مثلاً آب و یون مواد مغذی هستند؟

زیست دهم ،فصل ۷، صفحه ۱

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

6 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر 🌼 واکوئول اندامکی برای سلول های جانوریه؟ اگه آره چرا برای پارامسی از واژه ی واکوئل برای پارامسی ها که یک نوع آغازیان هست استفاده شده؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم

جواب به صورت صوتی می باشد:)

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

6 ماه پیش

فرعی=فرقی

فاطمه طیبی | آکادمی امروز

فاطمه طیبی

6 ماه پیش

مواد مغذی چه فرعی با مواد غذایی داره؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جواب این سوالم درسته یا نه؟ممنون میشم جواب بدید آیا فقط پلاناریا که در دسته ی کرم های پهن قرار میگیرد آزاد زی است؟

اگه بگه« جانداری که جمجمه و ستون مهره داشته باشد مهره دار است» درسته؟ یا حتماً باید بگه «هر جانوری که جمجمه و ستون مهره داشته باشه جزو مهره داران هست.» میشه از دو کلمه ی جاندار و جانور برای تعریف مهره داران استفاده کرد؟

سلام اونجا که استاد میگن« هر جانوری یک دسته از جانداران هست» اگه بگه «هر جانوری جاندار هست » درسته؟

خیلی سبز میگه در واکوئول غذایی هم مقداری کمی گوارش انجام میشود اما استاد گفت گوارش فقط در واکوئول گوارشی هست حالا کدوم درسته ؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ببخشید یعنی لیزوزم ها در واکول دفعی هم هستشون

سلام دوست عزیز غشای لیزوزوم‌ها در واکوئل دفعی وجود داره اما آنزیم‌هاش دیگه مصرف شده و مواد تجزیه شده توسط این آنزیم‌ها در واکوئل قبلی خارج شده و الان که واکوئل دفعی است به قول استاد دیگه آت و آشغال داخل واکوئل مونده

سلام ببخشید طبق گفته استاد که اگزوسیتوز یک یاخته یا موجود تک یاخته ای مثل پارامسی از آندوسیتوزش بزرگتره میشه گفت که سطح یاخته پارامسی همواره درحال افزایش یا بزرگ شدنه؟

سلام بخاطر افزوده شدن غشای لیزوزوم، بله میشه گفت

@سید محمد متین رشادی خیلی ممنون بابت پاسخگویی🙏

این کرمه سرش کدوم طرفه ؟

از نظر علمی، سمت راست سرش هست

آموزش ویدیویی گوارش در جانداران زیست شناسی دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز