الینا علی زاده
4 هفته پیش
سلام خسته نباشید اینجا چرا چگالی ها رو یکسان درنظر گرفتیم؟ اخه تو خود سوال نگفته بود
فاطمه کاظم نادی
2 ماه پیش
مگه نیرو ها با سطح مقطع رابطه مستقیم ندارن پس باید نیروی f1=4f2 ولی استاد چیز دیگه ای گفتن
BTMN
6 ماه پیش
توی سوال"ابعاد" گفتنی باید هم ارتفاع و هم شعاع رو در نظر بگیریم؟؟؟؟!؟ من سطح مقطع درنظر گرفتم جواب درست در نیومد
طهورا عیوضی
4 ماه پیش
سلام اره دیگه.وقتی میگه ابعاد تغیر میکنن یعنی هم شعاع هم ارتفاعش. تمام ابعاد! اوکیه؟
BTMN
3 ماه پیش
@طهورا عیوضی اوکیه
BTMN
6 ماه پیش
والا من اینطوری استدلال کردم؛ چون جنس هردو مایع آب هستن(چگالی ها یکسان) و روی سوال گفته حجم ها هم یکی هستن طبق فرمول چگالی پس وقتی چگالی و حجم باهم برابر باشن پس جرم مایع هم برابر هستن پس نتیجه میگیرم F¹=F² میشه اینو گفت یا نه؟
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
درسته
فاطمه کاظم نادی
2 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی مگه نیرو ها با سطح مقطع رابطه مستقیم ندارن پس باید نیروی f1=4f2 ولی استاد چیز دیگه ای گفتن
حیدر مالداری
6 ماه پیش
چه موقع توی فرمول می تونیم از اختلاف حجم استفاده کنیم و این همه فرمول نریم؟ اگه ظرف یکنواخت باشه می تونیم بگیم اختلاف نیرو میشه رو جی دلتا وی؟؟؟؟
حیدر مالداری
6 ماه پیش
هرجا توی سوال نیروی وارد بر سطح مقطع رو خواستن مساحت کف همه طرف هارو باهم مقایسه نمی کنیم و برابر می گیریم؟؟؟
خدا بزرگه :)
7 ماه پیش
درود. مگه وقتی قراره عدد 144 رو به 1.44 تبدیل کنیم ، ممیز دو تا به عقب نمیره؟ برای اینکه بره به عقب باید ضربدر 10 به توان 2- بشه. انگاری که اومدیم 144 رو تقسیم بر 100 کردیم . خب وقتی 1.44 ضربدر 10 به توان 2- ضربدر 10 به توان 3 بشه ، فقط یک 10 میمونه که پاسخ باید بشه گزینه ی 2 . ولی استاد 3رو انتخاب کردن . متوجه نمیشم چرا ؟
Fatemeh Zand
8 ماه پیش
سلام وقت بخیر ، اینجا گفته سطح قاعده کف ظرف ها باهم یکسانه ، ما برای مقایسه ملاکمون سطح قاعده کف ظرفه ؟؟ سطح مقطع بالای ظرف و اصلا اصلا در نظر نمیگیریم ؟
dina basereh
9 ماه پیش
سلام من از رابطه F=PA سوال رو حل کردم و جواب رو تقسیم بر 2 کردم و جوابم درست در اومد این راه حل برای همه سوال ها جواب میده؟
آریا کرمی
5 ماه پیش
چون نیروی متوسط خواسته بنظرم کل نیرو رو خساب کنیم بعد تقسیم بر دو کنیم اوکی میشه ؛ این در صورتیه که نیرو بر روی ظرف 0 باشه :}
هستی درویش
5 ماه پیش
اره منم از همین روش رفته بودم فکر کنم فقط تو این مبحث جواب بده
z z
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر من بااین روش بدست آوردم ولی نمی دونم جوابم درسته یا نه ولی من این سوال رو در تست ۲ در یاد بگیریم ۴ یک سوال بود که به نظرم تجربی داخل بود با اون روش حل کردم
1339 .
10 ماه پیش
سلام. من حساب نکردم اینی که گفتی رو ولی اگر اینجوری باشه دیگه لازم نیست بیایم حجم هرکدوم رو جداگانه حساب کنیم چون یه مایعه و حجم کلش رو هم به ما داده و اگر حساب کنیم اینو میشه ۳۲ که اشتباه درمیاد. و اینم بگم که ما تو فرمول f=pa سطح مقطع پایینی رو درنظر میگیریم ولی تو فرمول v=ah برای هر کدوم یه سطح مقطع جداگانه باید در نظر بگیریم و این جور در نمیاد.
الینا علی زاده
4 هفته پیش
سلام برای روشی که شما میگین ما دوبار چگالی و حساب میکنیم درصورتی که یه مایع هستش و نیروی وارد بر کف ظرف خواسته شده پس باید سطح مقطع و کف ظرف درنظر بگیریم علاوه براین اگر یادتون باشه طبق گفته استاد در یاد بگیریم زمانی میتونستیم v رو توی فرمول رو جی اچ بزاریم که سطح مقطع سرتاسر ظرف یکی باشه که اینجا نیست
روژان کنگرانی فراهانی
10 ماه پیش
سلام بنده نیروی اصلی بدست وردم و اخرش نصف کردم و جواب درست دراومد
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سلام منظورت از نیروی اصلی کدومه؟ عکس راه حلتون رو بفرستید چک کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷
معصومه سرچمی
10 ماه پیش
با سلام نیرو به سطح مقطع هم وابسته است اگر دو لیوان آب با سطح مقطع متفاوت داشته باشیم نیرو یکسان است؟
آتنا کریمی
9 ماه پیش
نیروی وارد بر کف ظرفبه سطح مقطع وابستست نه نیروی وارد بر سطح افقی
فاطمه کاظم نادی
2 ماه پیش
@آتنا کریمی چه فرقی میکنن
آتنا کریمی
2 ماه پیش
@فاطمه کاظم نادی سطح وارده فرق داره
آموزش ویدیویی تست نیروی شاره فیزیک پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
الینا علی زاده
4 هفته پیش
سلام اینجا گفته نیرویی که ظرف به سطح افقی وارد میکنه ( نه نیرویی که مایع به کف ظرف وارد میکنه ) که میشه وزن مایع+وزن خود ظرف که چون جرم ظرفا باهم برابره وزنشونم باهم برابره و وزن مایع هم تو هردو باهم برابره پس f1=f2