خدا بزرگه :)
7 ماه پیش
درود. مگه وقتی قراره عدد 144 رو به 1.44 تبدیل کنیم ، ممیز دو تا به عقب نمیره؟ برای اینکه بره به عقب باید ضربدر 10 به توان 2- بشه. انگاری که اومدیم 144 رو تقسیم بر 100 کردیم . خب وقتی 1.44 ضربدر 10 به توان 2- ضربدر 10 به توان 3 بشه ، فقط یک 10 میمونه که پاسخ باید بشه گزینه ی 2 . ولی استاد 3رو انتخاب کردن . متوجه نمیشم چرا ؟
مرجان البوعلی
1 سال پیش
سلام ببخشید حالا این سوال در چ سطحیه سخت یا متوسط
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام از نظر کنکوری تقریبا متوسط رو به پایینه
کاردو نصری
2 سال پیش
چرا باید برای به دست آوردن A از رابطه πR² استفاده کنیم؟؟ صورت سوال که شکل رو به ما نگفته بود!!
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
وقتی میگه (پنجره ای به شعاع فلان....) یعنی شکل دایره هست که شعاع داره
کاردو نصری
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی بله متوجه شدم . ممنون 🌹❤️
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
@مبینا روحانی بله وقتی یکی از یکا ها در اس آی هست،بقیه هم باید اس آی باشه اگر یکیش اس آی نبود،بقیه هم نباید اس آی باشه
(1)
محمد عسگری
3 سال پیش
گزینه 2 نمیشه؟ 144با یه توان 3 نمادگزاری بشه یه توان منفی 2 میگیره که با توان 3 باهم میشن توان یک یعنی گزینه 2
(3)
امیرعباس درویش یزدی
3 سال پیش
سلام دوست عزیز>< پاسخ به صورت تصویر میباشد. اگر باز ابهامی هست بپرسید.💜
(1)
هانیه بختیاری
3 سال پیش
ممیز بره چپ ، 10 توان مثبت میگیره . ممیز بره راست ، 10 توان منفی میگیره . برعکس انجام دادی !!!!
(1)
محمدرضا نعمتی
2 سال پیش
@هانیه بختیاری درست انجام دادند.
متین معزی
3 سال پیش
سلام داخل صورت تست ننوشته متر مربع فقط نوشته ثانتی متر از کجا فهمیدیم متر مربع هست
(1)
فاطمه رحیمی نسب
3 سال پیش
سلام وقتتون بخیر:) ما سانتی متر رو به متر تبدیل کردیم و مساحت رو بدست آوردیم به همین دلیل واحد متر مربع شد.
معصومه جعفری ثانی
3 سال پیش
سلام من قسمت اخرش رو متوجه نشدم ک چجوری ممیز از بین رفت و چرا گزینه ۳رو استاد انتخاب کرد گزینه ۴ک نزدیکتر بود ب جواب؟
(2)
(1)
آیدا راحمی
3 سال پیش
سلام وقت بخير. از کجا استاد پیR²نوشتن. شکل سطح مقطع رو که دقیق نگفته
(1)
زهرا فرهنگ
3 سال پیش
سلام خب وقتی شعاع به ما داده داره راجب دایره صحبت می کنه البته در کنارش عدد پی رو هم داده...
(1)
Mehrshad Arya
3 سال پیش
@زهرا فرهنگ چرا دایره یا همون کرهی توپر نوشته چهارسومه پی آر به توان ۳ که خودم میدونم چهارسوم رو حذف میکنیم ولی بعدش میشه پی×آر بهتوان۳ ولی اینجا هست توان۲
(1)
مریم یاری
3 سال پیش
@Mehrshad Arya مساحت دایره پی r به توان 2 میشه
(3)
فاطمه رحیمی نسب
3 سال پیش
سلام عزیزم:) از شعاع صحبت کرده پس پنجره به شکل دایره هست.
(2)
فاطمه رحیمی نسب
3 سال پیش
@Mehrshad Arya سلام وقتتون بخیر:) این فرمول برای حجم کره هست. اما ما به دنبال مساحت هستیم و پنجره به حالت دایره هست
(2)
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
چون مساحت پنجره بصورت یک دایره هست مساحت دایره هم هست شعاع به توان دو ضربدر عدد پی