تست درس 2

4.8/5
(1092 رای)

گستره حیات

ویژگی های جانداران (قسمت1)
ویژگی های جانداران (قسمت1)

`00:56

ویژگی های جانداران (قسمت 2)
ویژگی های جانداران (قسمت 2)

`00:43

1 تمرین

مولکول های زیستی ( قسمت 1)
مولکول های زیستی ( قسمت 1)

`01:19

مولکول  های زیستی ( قسمت 2)
مولکول های زیستی ( قسمت 2)

`00:56

تست درس 2
تست درس 2

`00:46

50 ساعت تدریس کاملا رایگان زیست برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران
. . | آکادمی امروز

. .

3 سال پیش

سلام میشه گزینه دو را بیشتر برای من توضیح بدید که چطور رد شد؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

سلام. ببینین عزیز، گزینه 2 میخاد بگه قطعا اون مولکول زیستیه پلیمره که غلطه میتونه مثلا مونومر باشه.مثلا میتونه هم ساکارز باشه هم نشاسته هم گلوکز. که اگر گلوکز باشه دیگه از اتصال چند تا مونومر به وجود نیومده که. خودش مونومره.

.... ..... | آکادمی امروز

.... .....

3 سال پیش

@نرگس مهدوی سلام وقتتتون بخیر. ببخشید ولی ادبیات سوال انگار چیز دیگه‌ای مد نظر داره، میگه آیا فقط یک گروه از مولکول های زیستی هستن که از تعدادی زیر واحد کم و بیش مشابه تشکیل میشن؟ خب این جوابش نه هست چون، پروتئین ها اینطور هستن به دلیل اینکه آمینو اسید هاشون فرق داره. کربوهیدرات ها لزوما همشون اینطور نیستن. لیپید ها رو خود استاد گفتن مثل پلیمر در نظر نمیگیریم که زیر واحد ساختاری داشته باشه، نوکلئیک اسید ها هم هر کدوم از زیر واحد های کم و بیش مشابه ساخته میشن چون مثلا در DNA نوکلئوتید های آدنین دار، تیمین دار، سیتوزین دار و گوانین دار داریم. پس میشه گفت دو گروه از مولکول های زیستی هستن که از زیرواحد های کم و بیش مشابه ساخته میشن؟ ( پروتئین ها و نوکلئیک اسیدها)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

@.... ..... سلام عزیز. ادبیات سوال داره میگه کدوم یک از گزینه ها فقط راجع به یکی از اون 4 نوع مولکول های زیستی درسته . اگر ابهامی هست پیشنهاد میکنم باز هم ویدیو و تحلیل استاد رو گوش کنین تا خوب براتون جا بیفته. تحلیلی که انجام دادین درسته . در کنارش یه چیزی اضافه میکنم براتون: بعضی کربوهیدرات ها مثل نشاسته یا سلولز هم میتونن تو این دسته باشن . چون از تعداد زیادی گلوکز ساخته شدن.

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

2 سال پیش

@نرگس مهدوی ولی خود استاد هم تو تست های قبلی گفتن که برای نشسته یا سلولز چون فقط از گلوکز ساخته شدن و گلوکز ها عین هم هستن اگه بگه کم و بیش غلطه پس نمیتونیم اینارم در نظر بگیریم که البته در جواب نهایی تست تفاوتی ایجاد نمیکرد

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

@K .Sh اره این تعبیر هم درسته.

morena .. | آکادمی امروز

morena ..

3 ماه پیش

گزینه 2 احتمالا همون گزینه یونانی نیست؟

منظورتون رو متوجه نشدم بیشتر توضیح بدید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

morena .. | آکادمی امروز

morena ..

3 ماه پیش

ببخشید تو گزینه 2 گفته که هر کربوهیدراتی تو ذخیره انرژی نقش مهمی داره درسته کربوهیدرات ها تو ذخیره انرژی نقش مهمی دارن ولی! درست نیست چون استاد گفت سلولز نقش ساختاری داره پس هر کربوهیدراتی در دخیره انرژی نقش نداره مثال نقض همین سلولز پس چوم راجب کربوهیدرات ها هر انداخته درکل درست نیست

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام

morena .. | آکادمی امروز

morena ..

4 ماه پیش

یعنی چی دقیقا ما میتونیم راجب به چیزی که اصلا نمیدونیم قطعی بگیم اره درسته ؟!

کدوم قسمت لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

مریم حشمت | آکادمی امروز

مریم حشمت

3 ماه پیش

وقتی در مورد اون یکی ها اطلاعات داری میدونی که غلط هستن یا درست هستن میتونی درباره اونی که ازش اطلاعاتی نداری قطعی بگی درسته یا نه

morena .. | آکادمی امروز

morena ..

4 ماه پیش

خب الان لازمه که راجب چیزی که هنوز نمیدونیم{گوارش مکانیکی} تست بزنیم؟

بله قبول دارم که ترکیبی از فصل جلوتر هست و اگر هنوز بهش نرسیدید، لزومی ندارد بلد باشید اما برای کنکور زیاد سوال ترکیبی اینجوری میدن

سلام تست ۱۸ جواب گزینه ۲ میشه با حذف گزینه؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

سلام بله

تست 18 رو نداریم اینجا؟

https://emrooz.ir/cbgstbc-60802 بفرمایید

کلاس رو کامل دیدم ولی استاد تا اینجا نگفتن که گلیکوژن از گلوکز ساخته میشه

اوکیه حالا شما بدونید اگر هم احیانا استاد نگفتن 🌷 در کتاب هم هست 🌷

محمد گنجی | آکادمی امروز

محمد گنجی

3 ماه پیش

توی جزوه هست که نوشته پلی ساکارید های که می‌خونیم همگی از گلوکز اند بعد میاد میگه نشاسته گلیکوژن اینا

سلام جواب تست ۱۸ جزوه چی میشه چرا کلیپش نیست؟

سلام بفرمایید https://emrooz.ir/cbgstbc-60802

مگه اون قسمت برخلاف همانند رو نباید توی جا خالی اول بزاریم؟ چرا استاد اون قسمت دوم گزینه ها رو توی جا خالی اول می‌زاره!

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

sepide R | آکادمی امروز

sepide R

4 ماه پیش

گزینه دو فکر کنم داره میگه در ساختار غشای یاخته چربی،مشاهده نمیشه یعنی داره اشاره میکنه به خود یاخته چربی که غلط میشه چون فسفولیپید سازنده غشا است و وجود داره

کاملا موافقم 👌👌👌

sepide R | آکادمی امروز

sepide R

4 ماه پیش

گذینه 4 از این نظر هم میتونست غلط باشه که یکی از انواع کربوهیدرات ها یعنی سلولز در طبیعت یافت میشه

نه چون توی طبیعت یا همون دنیای غیر زنده یعنی خارج بدن جاندار یافت نمیشه و گیاهان جاندار حساب میشن و سلولز فقط توی گیاهان مشاهده میشه پس یعنی داخل بدن جانداره و نمیشه گفت تو طبیعت به طور طبیعی یافت میشه و ایتکه کلا هیچ مولکول زیستی وجود نداره ک ب طور طبیعی توی طبیعت یافت بشه این نکته بارها تاکید شده روش

توضیحی که راجب گزینه 3دادن رو نفهمیدم

گزینه چهارشنبه فسفولیپید نمیشه!؟

خیر در غشای پایه فسفولیپید نداریم

آموزش ویدیویی تست درس 2 زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز