امیرحسین بهرامی
3 سال پیش
مگه چهار لایه نبود؟؟؟؟؟؟؟؟/
وحید فرامرزی
3 سال پیش
@نرگس مهدوی به نظرم چون لفظ پوشش رو به کار برده ی دلیل دیگه میتونه باشع ک بگیم درسته..متونه این باشه؟
نرگس مهدوی
3 سال پیش
@وحید فرامرزی نه خیلی تعبیر خوبی نیست. تست ازمونای ازمایشیه دیگ :/
K .Sh
3 سال پیش
خود کتاب درسی هم گفته پوششی دو لایه
نازنین امامی
3 سال پیش
@وحید فرامرزی نه خب ببین اگر گفته بود یه پوشش غلط بود اما گفته دو لایه پوشش که درسته
فاطمه امینی
3 سال پیش
@K .Sh بلی درسته آمده است در کتاب درسی
فاطمه امینی
3 سال پیش
@نرگس مهدوی چقدر توضیح خوبی دادی خانم مهدوی ❤❤🌹🌹
نگار آقامحمدیان
3 سال پیش
سلام .دررابطه با گزینه دال شبکه اندو زبر در سراسر سیتوپلاسم گسترش یافته است درست است؟
نرگس مهدوی
3 سال پیش
سلام. اصطلاحیه که در تست ها به کار میبرن خیلی. هر چند خیلی درست نیست.
سلام دوستم. این متن خود کتاب درسیه. زیرنویس شکل صفحه 11 (یاخته جانوری)، توضیحات شبکه آندوپلاسمی رو نگاه کن.
زهرا کامل نواب
3 سال پیش
سلام رفیق تست 4 گزینه 4 براساس شکلی که استاد که کشیدن باید اندوپلاسمی صاف به غشا یاخته چسبیده باشه صورت سوال نگفته که فقط شبکه اندوپلاسمی گفته شبکه اندو پلاسمی زبر ؟ فکر کنم به دلیل اینکه بعد زبر شبکه اندوپلاسمی صاف قرار دارد فاصله اخرین لایه زبر تا غشا بیشتر باشد تا به پوشش هسته
نرگس مهدوی
3 سال پیش
سلام عزیزم. شبکه اندوپلاسمی زبر نزدیک تر هست نسبت به هسته و شبکه اندوپلاسمی صاف کمی دورتر. خب در مورد گزینه 4 :به تصویری براتون ارسال میکنم توجه کنین. بخش( 1 )از شبکه اندوپلاسمی زبر به غشا میتونه نزدیکتر باشه تا هسته. شکلی که استاد کشیدن هم مشکلی نداره. توجه کنین این شکل دقیق نیست صرفا برای جا انداختن مفهوم برای شماست.
سید محمد مهدی حسینی
1 هفته پیش
سلام الان یک جفت استوانه عمود بر هم در سیتوپلاسم رو سانتریول قرار بدهیم یا هر کدام از آنها را به صورت تکی
مبینا رضایی
1 ماه پیش
سلام برای گزینه ۲ در کتاب یازدهم گفته بودند که دو جفت سانتریول وجود داره یک جفت اینطرف یاخته یک جفت هم اونطرفش پس گزینه ۲ غلطه
عایشه دلوشی
7 ماه پیش
انواعی از مولکول های منشعب یعنی چی؟
Yasin Aryani
4 ماه پیش
مثل کربو هیدرات ها که مثل درخت شاخه دارند و مثل فسفولیپید ها که اسید چرب دارند
شروین نظری
9 ماه پیش
برای پاسخ گزینه ج ایا باید فقط ریبوزوم رو بگیریم ( مثل استاد ) یا اندوپلاسمی زبر روهم باید در نظر بگیریم ؟
ثنا حیدری
10 ماه پیش
سلام استاد میشه گزینه ۲ رو بگید چرا ما علمش رو نداریم یعنی چرا این طوری که گیج میشیم؟
مریم حشمت
10 ماه پیش
سلام چون در کتاب در این مورد چیزی نگفته شده پس ما هم نمیتونیم بگیم درسته یا غلط
فاطمه سلطانی
11 ماه پیش
من اصلا این سوالو متوجه نمیشم
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 گزینه یک همونطور که در ویس هم گفتم، توضیحش داره به تریگلیسیرید اشاره میکنه
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
اگر بازم نیاز به توضیح بیشتر بود بهم بگید در کامنت مجزا 🌷
دینا نوروزی
11 ماه پیش
مورد ج غلطه؟ آخه ب جز هسته بقیه اندامک ها هم در تنظیم نقش دارن
یگانه کشاورز
8 ماه پیش
سلام.راستش استاد هم گفتن تقریبا تمام ساختار های سلولی در تنظیم فعالیت نقش دارند که البته با عقل هم جور در میاد ولی منظور مستقیم طراح سوال هسته هستش ولی اگه هر سلول جانوری میگفت ممکن بود منظور هسته نباشه !
He!ya
11 ماه پیش
خب آندوپلاسمی صاف هم رناتن نداره مگه؟ رناتن روی زبر عه ولی استاد گفته بودن داخل صاف هم ممکنه باشه ینی صاف دارای رناتن هست ولی روش نیست
آموزش ویدیویی تست بخش اول درس 3 زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
نرگس مهدوی
3 سال پیش
ببینین عزیز ، غشای هسته دولایه ای هست. و 4 لایه فسفولیپیدی . بهتر بود همونطور که شما میگین 4 لایه می نوشت ، اما تستیه که طراحی شده و باید براش جوابی پیدا کنیم. درست ترین جواب میتونه همین گزینه باشه. اما از دید دیگه ای نگاه کنیم، بخایم منفذ دار بودن رو در نظر بگیریم ،میدونیم این ویژگی غشا هست نه لایه های فسفولیپیدی و این غشا هسته هم دولایه هست.