تست بخش اول درس 3

4.8/5
(764 رای)

یاخته ها و بافت در بدن انسان

انواع یاخته ها
انواع یاخته ها

`01:24

اندامک های سلول
اندامک های سلول

`01:09

1 تمرین

تست بخش اول درس 3
تست بخش اول درس 3

`00:29

ورود و خروج مواد از یاخته (قسمت1)
ورود و خروج مواد از یاخته (قسمت1)

`01:15

ورود وخروج مواد از یاخته(قسمت2)+تست
ورود وخروج مواد از یاخته(قسمت2)+تست

`01:27

1 تمرین

بافت های بدن انسان (قسمت 1)
بافت های بدن انسان (قسمت 1)

`01:07

بافت های بدن انسان(قسمت 2)+تست
بافت های بدن انسان(قسمت 2)+تست

`01:04

1 تمرین

سوالات دیگران

مگه چهار لایه نبود؟؟؟؟؟؟؟؟/

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

ببینین عزیز ، غشای هسته دولایه ای هست. و 4 لایه فسفولیپیدی . بهتر بود همونطور که شما میگین 4 لایه می نوشت ، اما تستیه که طراحی شده و باید براش جوابی پیدا کنیم. درست ترین جواب میتونه همین گزینه باشه. اما از دید دیگه ای نگاه کنیم، بخایم منفذ دار بودن رو در نظر بگیریم ،میدونیم این ویژگی غشا هست نه لایه های فسفولیپیدی و این غشا هسته هم دولایه هست.

@نرگس مهدوی به نظرم چون لفظ پوشش رو به کار برده ی دلیل دیگه میتونه باشع ک بگیم درسته..متونه این باشه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

@وحید فرامرزی نه خیلی تعبیر خوبی نیست. تست ازمونای ازمایشیه دیگ :/

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

3 سال پیش

خود کتاب درسی هم گفته پوششی دو لایه

@وحید فرامرزی نه خب ببین اگر گفته بود یه پوشش غلط بود اما گفته دو لایه پوشش که درسته

@K .Sh بلی درسته آمده است در کتاب درسی

@نرگس مهدوی چقدر توضیح خوبی دادی خانم مهدوی ❤❤🌹🌹

سلام .دررابطه با گزینه دال شبکه اندو زبر در سراسر سیتوپلاسم گسترش یافته است درست است؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

سلام. اصطلاحیه که در تست ها به کار میبرن خیلی. هر چند خیلی درست نیست.

سلام دوستم. این متن خود کتاب درسیه. زیرنویس شکل صفحه 11 (یاخته جانوری)، توضیحات شبکه آندوپلاسمی رو نگاه کن.

سلام رفیق تست 4 گزینه 4 براساس شکلی که استاد که کشیدن باید اندوپلاسمی صاف به غشا یاخته چسبیده باشه صورت سوال نگفته که فقط شبکه اندوپلاسمی گفته شبکه اندو پلاسمی زبر ؟ فکر کنم به دلیل اینکه بعد زبر شبکه اندوپلاسمی صاف قرار دارد فاصله اخرین لایه زبر تا غشا بیشتر باشد تا به پوشش هسته

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

سلام عزیزم. شبکه اندوپلاسمی زبر نزدیک تر هست نسبت به هسته و شبکه اندوپلاسمی صاف کمی دورتر. خب در مورد گزینه 4 :به تصویری براتون ارسال میکنم توجه کنین. بخش( 1 )از شبکه اندوپلاسمی زبر به غشا میتونه نزدیکتر باشه تا هسته. شکلی که استاد کشیدن هم مشکلی نداره. توجه کنین این شکل دقیق نیست صرفا برای جا انداختن مفهوم برای شماست.

سلام الان یک جفت استوانه عمود بر هم در سیتوپلاسم رو سانتریول قرار بدهیم یا هر کدام از آنها را به صورت تکی

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام برای گزینه ۲ در کتاب یازدهم گفته بودند که دو جفت سانتریول وجود داره یک جفت اینطرف یاخته یک جفت هم اونطرفش پس گزینه ۲ غلطه

عالی بود . 🙏

دوستان منافذ هسته اندامک هساب میشود یا نه؟

انواعی از مولکول های منشعب یعنی چی؟

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

4 ماه پیش

مثل کربو هیدرات ها که مثل درخت شاخه دارند و مثل فسفولیپید ها که اسید چرب دارند

مرسی اقای بام رفیع دمتون گرم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

8 ماه پیش

خوشحالیم راضی بودی

شروین نظری | آکادمی امروز

شروین نظری

9 ماه پیش

برای پاسخ گزینه ج ایا باید فقط ریبوزوم رو بگیریم ( مثل استاد ) یا اندوپلاسمی زبر روهم باید در نظر بگیریم ؟

ثنا حیدری | آکادمی امروز

ثنا حیدری

10 ماه پیش

سلام استاد میشه گزینه ۲ رو بگید چرا ما علمش رو نداریم یعنی چرا این طوری که گیج میشیم؟

مریم حشمت | آکادمی امروز

مریم حشمت

10 ماه پیش

سلام چون در کتاب در این مورد چیزی نگفته شده پس ما هم نمیتونیم بگیم درسته یا غلط

من اصلا این سوالو متوجه نمیشم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 گزینه یک همون‌طور که در ویس هم گفتم، توضیحش داره به تری‌گلیسیرید اشاره می‌کنه

اگر بازم نیاز به توضیح بیشتر بود بهم بگید در کامنت مجزا 🌷

چه تست با حالی 😅😂

مورد ج غلطه؟ آخه ب جز هسته بقیه اندامک ها هم در تنظیم نقش دارن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام.راستش استاد هم گفتن تقریبا تمام ساختار های سلولی در تنظیم فعالیت نقش دارند که البته با عقل هم جور در میاد ولی منظور مستقیم طراح سوال هسته هستش ولی اگه هر سلول جانوری میگفت ممکن بود منظور هسته نباشه !

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

11 ماه پیش

خب آندوپلاسمی صاف هم رناتن نداره مگه؟ رناتن روی زبر عه ولی استاد گفته بودن داخل صاف هم ممکنه باشه ینی صاف دارای رناتن هست ولی روش نیست

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

11 ماه پیش

بعد فسفولیپید خب توی صاف تولید میشه

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

11 ماه پیش

@He!ya ‌ بعدشم گفته همانند کلسترول توی صاف تولید نمیشه خب اشتباه میشه گزینه دیگه فسفولیپید تو صاف تولید میشه ولی کلسترول که نه الان این استدلالم اشتباهه؟

آموزش ویدیویی تست بخش اول درس 3 زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز