ساختار دستگاه گوارش + تست

4.8/5
(1288 رای)

ساختار و عملکرد لوله گوارش

مقدمات دستگاه گوارش
مقدمات دستگاه گوارش

`01:07

 موقعیت قرارگیری اندام های شکمی نسبت به یکدیگر
موقعیت قرارگیری اندام های شکمی نسبت به یکدیگر

`00:28

 حرکات لوله گوارش
حرکات لوله گوارش

`01:02

 گوارش غذا در دهان
گوارش غذا در دهان

`00:58

 بلع انسان
بلع انسان

`00:57

1 تمرین

 معده و شیره معده
معده و شیره معده

`00:44

 نکات حفرات و غدد معده
نکات حفرات و غدد معده

`00:42

تست درس 2 (قسمت 1)
تست درس 2 (قسمت 1)

`01:52

نکات لوله گوارش در روده باریک
نکات لوله گوارش در روده باریک

`01:13

1 تمرین

تست درس 2 (قسمت 2)
تست درس 2 (قسمت 2)

`00:52

سوالات دیگران

سلام میشه گفت قسمت غیر ارادی حلق و ابتدای مرسی تحت اثر اعصاب خود مختار تحریک میشن!؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جواب چی یاد گرفتی میشه ص غ ص

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

لایه زیر مخاط در سمت چپ داخل ماهیچه حلقوی قرار داره؟؟؟؟؟

متوجه منظور سوالت نشدم که میگی سمت چپ لطفاً دوباره سوالتون رو واضحتر بپرسید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

عه استاد چرا استایل عوض کردین؟؟

اگه وسط فیلم یدفعه عوض میشه، بخاطر آپدیته

در هر چهار لایه ذخیره یون کلسیم داره ؟

منظور سوال از رشته های متشکل از آمینو اسید ها چیه؟

یعنی رشته پلی پپتید و هر جا پروتئین ببینیم، رشته پلی پپتید هم میبینیم (البته اینکه پروتئین ها از رشته یا رشته های آمینواسیدی تشکیل شدن رو فصل ۱ خوندید و همین براتون کشفیات می‌کنه فعلا ) زیست دوازدهم دقیقتر می‌خونید

لایه زیر مخاط در سمت داخل ماهیچه حلقوی قرار داره؟ چرا استاد اشاره ای ب این موضوع نکرد

یه قسمت از متن تو جزوه نیست

به پشتیبانی بگید

amir ali | آکادمی امروز

amir ali

3 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی خب پشتیبانی خودشمایید دیگه

سلام خدمت شما استاد تو قسمت های قبلی گفتن محیط داخلی جایی که خون و لنف داشته باشه پس میشه گفت که لوله گوارش هم محیط داخلی بدن محسوب میشه؟

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

سلام خیر فضای درون لوله گوارش جزوی از محیط داخلی نیست

در هر ۴ لایه مخاطی و زیر مخاطی و ماهیچه ای و بیرونی یون کلسیم هم وجود داره یا فقط گلیکوژن وجود داره؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

پوریا سیدی | آکادمی امروز

پوریا سیدی

7 ماه پیش

اگر در دهان و حلق لایه ی بیرونی وجود نداره پس چرا تو همون نمودار بعدش نوشتن دهان حلق مری معده و روده؟

اگر در دهان و حلق لایه ی بیرونی وجود نداره پس چرا تو همون نمودار بعدش نوشتن دهان حلق مری معده و روده؟

این سوال قسمت تمرین رو میشه توضیح بدین که چرا غلطه ؟.... در هر فرد سالم، با افزایش فعالیت شبکه عصبی بین دو لایه ماهیچهای لوله گوارش، قطعاً ترشح بزاق نیز افزایش می یابد.

حتی اگر در گزینه سه بگه فقط لایه مخاطی بازهم غلطه چون در دهان و حلق شبکه عصبی نداریم

اینجا دقیق مشخص نکردن که بنداره خارجی شبکه عصبی هم داره یا فقط بافت عصبی داره . اگه میشه توضیح بدین

آموزش ویدیویی ساختار دستگاه گوارش + تست زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز