تست3

4.9/5
(278 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

ساختار و عملکرد لوله گوارش

 موقعیت قرارگیری اندام های شکمی نسبت به یکدیگر
موقعیت قرارگیری اندام های شکمی نسبت به یکدیگر

`00:28

 حرکات لوله گوارش
حرکات لوله گوارش

`01:02

 گوارش غذا در دهان
گوارش غذا در دهان

`00:58

 بلع انسان
بلع انسان

`00:54

1 تمرین

 معده و شیره معده
معده و شیره معده

`00:44

 نکات حفرات و غدد معده
نکات حفرات و غدد معده

`00:42

تست درس 2 (قسمت 1)
تست درس 2 (قسمت 1)

`01:41

تست درس 2 (قسمت 2)
تست درس 2 (قسمت 2)

`00:52

50 ساعت تدریس رایگان زیست کنکور برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران

سلام بله حق با شماست اگر زیرمخاط رو در نظر بگیریم،از نظر ماهیچه اوکیه اما بازم مشکل اینجاست که دهان اون شبکه یاخته های عصبی رو نداره...

(1)

درجه سختی این سوال چی؟ چرا برای من مبهم هست بین گزینه 2و4 درگیر میمونم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 ماه پیش

سلام دقیقا مشکل از کجاست؟

يك موردي در گزينه 2 كه استاد بهش اشاره نكردن اينكه ممكن نيست اين ماهيچه ماهيچه صاف رگهاي خوني منظورش باشه؟ بازم اين مورد رد ميشه ولي بازم تحليلش متفاوته خبب...

نه ببخشيد استاد مييگن اين گزينه درست هستش ولي اگر اون موردي كه گفتم باشه ديه كلا گزينه رد ميشه...:I

بله حرفتون درسته اما با این استدلال بازم روی رد شدنش تردید داریم چون نگفته (قطعا) شبکه ای از یاخته های عصبی دارد یا نگفته(هر) لایه در دهان و مخرج ...

@سید محمد متین رشادی اصن خيلي ابهام داره اين گزينه فكر ميكنم خود اون طراح تست كه گفتن مال آزمون هاي آزمايشي هست توجهي نداشته به اينكه رگها رو هم درنظر بگيريم

@علیرضا خزائی برادر خزایی متخصص طراحی سوال ررررممم

@سید حسام اعتصامی طبق صحبت های آقای رشیدی گفتم

@علیرضا خزائی آقای رشادی...

ایا لایه زیر مخاط به داخل فضای مخاط چیزی ترشح میکنه؟ یا اصلا چیزی ترشح میکنه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام گزینه ۴ رو میتونیم درست بگیریم چون تاثیر لایه ماهیچه ای روی ملکول ها فقط انتقاله کار دیگه ای نمیکنه( هر کار انجام بده ملکول ها تا گوارش شیمیایی تغییر نمی کنن و فقط حرکت می کنن) اگر بجای ملکول از توده غذایی استفاده شده بود غلط میشد چون کار های مختلفی روی توده انجام میده درست میگم؟

سلام حرکات لوله گوارش وقتی به بنداره میرسه غذا رو له میکنه برا همین فقط انتقال غذا نیست

(2)

@حنانه امام دادی سلام بحث درباره ملکول غذاست نه غذا مثلا یه ملکول لاکتوز دقیقا با حرکات لایه ماهیچه ای چه تغییری میکنه؟

@مجتبی قاسمی سرچشمه ئی سلام بنظرم اینجا باید از لفظ توده غذا در تست استفاده بشه چون غذا به ملکول تبدیل نمیشه فقط نشاسته غذا و گلوکز و.. به مولکول تجزیه میشن در معده و دوازدهه تا در روده باریک جذب بشن 🙏

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. طراح اونقدر تمرکز نکرده رو کلمه مولکول و منظورش همون مواد غذایی کامل گوارش نیافته یا توده غذا هست.

سلام.میتونیم علاوه بر لفظ(تنها)با لفظ (مولکول) گزینه 4 رو حذف کنیم؟ آخه حرکات لوله گوارش باعث حرکت توده غذایی میشن ن مولکول های غذا

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. میشه ، اما تحیلیلی که استاد داشتن خیلی بهتره .

(1)

سلام علت درستی گزینه دو رو من متوجه نشدم اخه ما که توی دهان و حلق شبکه عصبی نداریم اما لایه ماهیچه ای داریم

(2)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. گزینه 2 درسته چون سوال خواسته کلا در مورد لایه ماهیچه صحبت کنه نه لایه ماهیچه ای دهان و مخرج . گفته به طور کلی این لایه ماهیچه ای میتونه شبکه عصبی داشته باشه .

(2)

آیدا ♡ | آکادمی امروز

آیدا ♡

1 سال پیش

@نرگس مهدوی سلام، ولی آخه نگفته (میتونه) داشته باشه، کلا گفته داره

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

@آیدا ♡ سلام. ببین عزیز ، سوال گفته لایه ای از لوله گوارش که بافت ماهیچه ایش مثل دهان و بنداره خارجی مخرجه یعنی بافت ماهیچه ای اسکلتی داره . واضحا داره به مری اشاره میکنه که مری شبکه عصبی هم داره .

(1)

آیدا ♡ | آکادمی امروز

آیدا ♡

1 سال پیش

@نرگس مهدوی اهان اره منطقیه مرسی

سلام تو گزینه3 ایا زیر مخاط نقش غیراصلی تو ترشح داره؟ یعنی اگه اصلی نمبگفت ممیتونستیم درست بگیریم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. زیرمخاط در ترشح نقش اصلی نداره. شاید میشد اگر میگفت نقش غیر مستقیم درست در نظر گرفت . چون خود زیرمخاط باعث چین خوردن مخاط روی لایه ماهیچه ای میشه.

(1)