نرگس مهدوی
2 سال پیش
دوستان توجه کنن پاسخ سوال ۱ چی یادگرفتی در جوابیه زده غلط که اشتباهه. جواب سوال ۱ چی یادگرفتی: صحیح
فاطمه اکبری
2 سال پیش
@فاطمه حیدری بله.کلا جواب ها جا به جا شدن
جمیله شهنوازی
2 سال پیش
دوستان چی یاد گرفتی کجا هست تو جزوه من نیست کجا میتونم ببینم ؟
الینا لطیفی
2 سال پیش
@جمیله شهنوازی قسمت جوابیه
کانی آخجسته
1 سال پیش
بله جواب را غلط زدند
امیر محمد خورسندان
6 ماه پیش
میگم منم تعجب کردم چون جواب همه سوالا ر وغلط زدم
سمیه جعفری
3 ماه پیش
بالاخره ک مواد چربی باید از ی سرخرگ سیاهرگ عبورکنن تا ب رگ لنفی برسن چون بین اون دوتاس مگ ن؟
فاطمه طیبی
6 ماه پیش
برای سوال ۲ چی یاد گرفتیم یه شبکه ی مویرگی پرز یه شبکه ی مویرگی کبدی الان این که من توی تصویر دورش خط کشیدم شبکه ی مویرگی حساب نمیشه؟
فاطمه طیبی
6 ماه پیش
سلام ماده ی مغذی همون ماده غذاییه؟ الان آب و یون ماده ی مغذی محسوب میشن یا نه؟
H. M
5 ماه پیش
با سلام مواد مغذی به ۲ دسته ی آلی و معدنی تقسیم میشن ( البته هر ماده ی آلی یا هر ماده ی معدنی ، لزوما ماده مغذی نیست !!) مواد مغذی آلی : کربوهیدرات ها ، لیپیدها ، پروتئین ها و ویتامین ها مواد مغذی معدنی : آب و یون ها
فاطمه غفاری
7 ماه پیش
اینجا در قسمت کبد میتونیم بگیم بعضی ها هم به هدف دفع وارد میشن؟، چون کلسترول های اضافی از کبد وارد کیسه صفرا میشه و از اونجا در نهایت با عبور از روده ها تخلیه میشه
سید دانیال ابارشی
8 ماه پیش
خسته نباشید یک چیز رو متوجه نشدم. الان LDL باعث رسوب و یا سخت شدن دیواره رگ ها میشود یا نه کلسترول مثلا زیادی داخل رگ در حرکته و این LDL بر اثر اون باعث این اتفاق میشود. و در رابطه با HDL الان این باعث جلوگیری از رسوب و سخت شدن دیواره رگ ها میشود یا نه خودش هم میتونه باعث رسوب و سخت شدن بشه اما با احتمال خیلی کمتر
سید دانیال ابارشی
8 ماه پیش
@زینب مقدم ممنونم از توضیح کاملی که دادی
مهتاب مهرآبادی
10 ماه پیش
شکل و توضیحات مربوط به فصل چهارنیست احیانا؟؟
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
اره استاد ترکیبی درس دادن اینجا رو
کوثر حسومی
10 ماه پیش
الان لایه بیرونی توی روده باریک صفاقه یا اینکه لایه بیرونی جداست صفاق هم میاد روش قرار میگیره؟ بعد ما توی روده باریک دیگه شبکه عصبی نداریم ؟ جنس لایه بیرونی با لایه زیر مخاط یکسانه؟ یک لایه روی یاخته های روده باریک کشیده شدهاون چیه؟
کوثر حسومی
9 ماه پیش
1.الان صفاق = لایه بیرونی(اگر بله پس چرا دو اسم متفاوت براش گذاشتن؟)؟ ۳.برچه اساس این رو میگید که جنسشون یکسان نیست؟ 4. روی یاخته های درونی ترین بخش یاخته مدنظرمه
کوثر حسومی
9 ماه پیش
ممنون از توضیحاتتون
کوثر حسومی
10 ماه پیش
سلام این یاخته های ابی رنگ که توی کتاب ۱۴۰۳ یاخته های ترشح کننده ماده مخاطیه اینا همونان که ریز پرز ندارن الان عملکردشون چیه شد من متوجه نشدم ؟ بعد الان کدوم یکی از این یاخته ها هرمون سکرتین ترشح میکنن؟
دانیال نی زن حسینی
10 ماه پیش
سلام توی این قسمت که استاد داره توضیح میده مواد بین ریزپرزها و ماده مخاطی روده قرار میگیره؟
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
عکس پاسخنامش هم بفرستید که توضیحاتم با اون مطابق باشه 🌷 ریپلای نباشه 🌷
آیلار ایمانپور
10 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی فرستاده ام
آیلار ایمانپور
10 ماه پیش
اونجایی ک استاد میگه مواد محلول در چربی نمی تونه وارد مویرگ خونی سرخرگ و سیاهرگ بشع فقط میتونه وارد مویرگ لنفی بشه بس از کجا وارد لنف میشه مگ لنف بین سرخرگ و سیلهرگ نیس یعنی از سرخرگ عبور میکنه بعد میره لنف///////////
آموزش ویدیویی جذب مواد زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
فاطمه حیدری
2 سال پیش
جمله ی چهارم هم زدن درست در حالی که جمله غلطه درست میگم؟