فاطمه عسگری
2 هفته پیش
مگر مرحله اول چرخه رو کتاب نگفته استراحت عمومی پس چرا چرا Tخرین موج ثبت شده چرخه هست مثلا بگه اولین مرحله چرخه باید بگیم استراحت بگه اولین موج چرخه P،،چرا؟؟؟؟؟؟
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
هر سه تاش میشه غلط
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
شیرین مهندس سامان
3 ماه پیش
مثلا چند تا نمودار من از کجا بدونم الان مثلا منظور سوال دومین نموداره هست لطفا پاسخگو باشید
سروش مظفری
2 ماه پیش
شما ی نمودار مربوط به ورود و خروج خون از قلب دارید ی نمودار حجم خونی که وارد میشه ی نمودار مربوط به زمان باز و بسته شدن دریچه ها و ی نمودار نوار قلب دارید که همه این نمودار ها روی اون تطابق میدید سوال مربوط به یکی از این ها باشه باید نمودار خودش رو بکشی
شیرین مهندس سامان
3 ماه پیش
سلام وقت بخیر یه سوال این نمودار که استاد فرمودند یاد بگیریم چطوری باید با سوال مورد نظر تطبیق داد و تست مورد نظر را زد
سروش مظفری
2 ماه پیش
اون نموداری که استاد گفتن برای نوار قلب و زمان باز و بسته شدن دریچه ها و... وقتی سوالی مربوط به این ها بود ی گوشه نمودار رو میکشی و از روی نمودار حل میکنی مثلا سوال مربوط به دریچه های دهلیزی بطنی نمودار زمان باز و بسته شدن دریچه ها رو میکشی یا سوال مربوط به وارد یا خروج خون به حفرات قلب نمودار مربوط به ورود و خروج خون با قلب رو میکشی امیدوارم سوالت رو درست متوجه شده باشم که جواب دادم
H .star
3 ماه پیش
انقباض قلب از کجاش شروع میشه؟؟؟ از بطن یا دهلیز؟؟ یجا شنیدم از بطن ولی تو نوار قلب از دهلیزه؟؟؟ خیلی گیج شدمم یکی کمکم کنههه😥😥🤔
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
مثل یه چرخه یا سیکله نمیشه نقطه شروع براش تعیین کرد مهم ترتیب وقایعه مثلا انقباض بطن، بعد از دهلیزه
H .star
3 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی اهاا مرسیی🤍😊
فاطمه طهماسبی
5 ماه پیش
سلام وقت بخیر در متن کتاب گفته شده که انقباض بطن اندکی بعد از موج QRS شروع میشه و موج T اندکی پیش از شروع استراحت بطن ثبت میشه اما استاد در شکل شروع انقباض بطن رو تقریبا در انتهای موج QRS و شروع استراحت بطن رو در انتهای موج T رسم کردند علتش چیه؟
کاویان غفاری
5 ماه پیش
دلیلش اینکه وقتی که موج QRS ایجاد در همان زمان باعث انقباض بطن نمی شود و بلکه اندکی بعد از ان باعث انقباض می شود و همچنین در مورد موجT هم این مطلب صدق می کنه بخاطر همینه که استاد انقباض بطن رو در انتهای موج QRS رسم کرده است
نرگس یاراحمدی
5 ماه پیش
سلام انقباض بطن ۳ دهم ثانیه اس ولی خروج پیام الکتریکی گره دوم ۱ دهم ثانیه اس مگه زمانش بیشتر نیست میشه توضیح بدید
سروش مظفری
2 ماه پیش
نظر من اینه که میگه طول یاخته های ماهیچهای قلب (( میوکارد همون ماهیچه قلب)) منظور سارکومر درون یاخته های ماهیچه قلب
زهرا اعتمادی
6 ماه پیش
ص غ ص ص
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
زهرا اعتمادی
6 ماه پیش
غ غ غ
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
صدیقه بهمنی
7 ماه پیش
سلام وقت بخیر دراین دقیقه سوال پیش اومده ،مگه بزرگترین حفرات قلب بطن ها نیستن مگه موج pبرای سیستول دهلیز نیس؟پس چرا صحیح شده ؟
مائده علمی
7 ماه پیش
حتی یه سری هم تو مبحث شش گفتند در تنفس آرام و طبیعی دیافراگم نقش اصلی رو داره برای هر دو دم عادی و عمیق هست ولی من تموم تستایی که حل کردم نقش اصلی دیافراگم رو فقط برای دم عادی گرفته بود این سوالم تو همون مبحث پرسیدم جواب ندادید ممنون میشم پاسخ بدید
مائده علمی
7 ماه پیش
سلام وقت بخیر استاد تو آموزش گفتند دریچه ۲ لختی بزرگترین دریچه قلب هست ولی الان تو تست ۳ لختی رو گرفتند بزرگترین دریچه درسته جواب تست واضح بود ولی الان ما کدوم رو بزرگ بگیریم؟
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
سلام توضیح دادم
آموزش ویدیویی برون ده و نوار قلب زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
2 هفته پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷