برون ده و نوار قلب

4.8/5
(778 رای)

قلب

ساختار قلب
ساختار قلب

`01:24

نکات رگ ها و دریچه های قلب
نکات رگ ها و دریچه های قلب

`01:16

1 تمرین

ساختار بافتی قلب
ساختار بافتی قلب

`01:05

شبکه هادی قلب
شبکه هادی قلب

`01:25

1 تمرین

چرخه کار قلب
چرخه کار قلب

`01:28

برون ده و نوار قلب
برون ده و نوار قلب

`01:12

1 تمرین

سوالات دیگران

مگر مرحله اول چرخه رو کتاب نگفته استراحت عمومی پس چرا چرا Tخرین موج ثبت شده چرخه هست مثلا بگه اولین مرحله چرخه باید بگیم استراحت بگه اولین موج چرخه P،،چرا؟؟؟؟؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

هر سه تاش میشه غلط

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

مثلا چند تا نمودار من از کجا بدونم الان مثلا منظور سوال دومین نموداره هست لطفا پاسخگو باشید

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

2 ماه پیش

شما ی نمودار مربوط به ورود و خروج خون از قلب دارید ی نمودار حجم خونی که وارد میشه ی نمودار مربوط به زمان باز و بسته شدن دریچه ها و ی نمودار نوار قلب دارید که همه این نمودار ها روی اون تطابق میدید سوال مربوط به یکی از این ها باشه باید نمودار خودش رو بکشی

سلام وقت بخیر یه سوال این نمودار که استاد فرمودند یاد بگیریم چطوری باید با سوال مورد نظر تطبیق داد و تست مورد نظر را زد

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

2 ماه پیش

اون نموداری که استاد گفتن برای نوار قلب و زمان باز و بسته شدن دریچه ها و... وقتی سوالی مربوط به این ها بود ی گوشه نمودار رو میکشی و از روی نمودار حل میکنی مثلا سوال مربوط به دریچه های دهلیزی بطنی نمودار زمان باز و بسته شدن دریچه ها رو میکشی یا سوال مربوط به وارد یا خروج خون به حفرات قلب نمودار مربوط به ورود و خروج خون با قلب رو میکشی امیدوارم سوالت رو درست متوجه شده باشم که جواب دادم

H .star | آکادمی امروز

H .star

3 ماه پیش

انقباض قلب از کجاش شروع میشه؟؟؟ از بطن یا دهلیز؟؟ یجا شنیدم از بطن ولی تو نوار قلب از دهلیزه؟؟؟ خیلی گیج شدمم یکی کمکم کنههه😥😥🤔

مثل یه چرخه یا سیکله نمیشه نقطه شروع براش تعیین کرد مهم ترتیب وقایعه مثلا انقباض بطن، بعد از دهلیزه

H .star | آکادمی امروز

H .star

3 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی اهاا مرسیی🤍😊

قسمت چی یادگرفتیم ص غ غ ص

جواب سوال 3 ص میشه یا غ؟

سلام وقت بخیر در متن کتاب گفته شده که انقباض بطن اندکی بعد از موج QRS شروع میشه و موج T اندکی پیش از شروع استراحت بطن ثبت میشه اما استاد در شکل شروع انقباض بطن رو تقریبا در انتهای موج QRS و شروع استراحت بطن رو در انتهای موج T رسم کردند علتش چیه؟

دلیلش اینکه وقتی که موج QRS ایجاد در همان زمان باعث انقباض بطن نمی شود و بلکه اندکی بعد از ان باعث انقباض می شود و همچنین در مورد موجT هم این مطلب صدق می کنه بخاطر همینه که استاد انقباض بطن رو در انتهای موج QRS رسم کرده است

سلام انقباض بطن ۳ دهم ثانیه اس ولی خروج پیام الکتریکی گره دوم ۱ دهم ثانیه اس مگه زمانش بیشتر نیست میشه توضیح بدید

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

منظورت همین بود؟

سروش مظفری | آکادمی امروز

سروش مظفری

2 ماه پیش

نظر من اینه که میگه طول یاخته های ماهیچه‌ای قلب (( میوکارد همون ماهیچه قلب)) منظور سارکومر درون یاخته های ماهیچه قلب

ص غ ص ص

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

غ غ غ

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام مگه بلند ترین موج نباید T باشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر دراین دقیقه سوال پیش اومده ،مگه بزرگترین حفرات قلب بطن ها نیستن مگه موج pبرای سیستول دهلیز نیس؟پس چرا صحیح شده ؟

مائده علمی | آکادمی امروز

مائده علمی

7 ماه پیش

حتی یه سری هم تو مبحث شش گفتند در تنفس آرام و طبیعی دیافراگم نقش اصلی رو داره برای هر دو دم عادی و عمیق هست ولی من تموم تستایی که حل کردم نقش اصلی دیافراگم رو فقط برای دم عادی گرفته بود این سوالم تو همون مبحث پرسیدم جواب ندادید ممنون میشم پاسخ بدید

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر استاد تو آموزش گفتند دریچه ۲ لختی بزرگترین دریچه قلب هست ولی الان تو تست ۳ لختی رو گرفتند بزرگترین دریچه درسته جواب تست واضح بود ولی الان ما کدوم رو بزرگ بگیریم؟

سلام توضیح دادم

آموزش ویدیویی برون ده و نوار قلب زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز