یادبگیریم11:نوار قلب

4.9/5
(464 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

قلب

شبکه هادی قلب
شبکه هادی قلب

`01:25

1 تمرین

چرخه کار قلب
چرخه کار قلب

`01:28

برون ده و نوار قلب
برون ده و نوار قلب

`01:12

1 تمرین

سوالات دیگران

مگر مرحله اول چرخه رو کتاب نگفته استراحت عمومی پس چرا چرا Tخرین موج ثبت شده چرخه هست مثلا بگه اولین مرحله چرخه باید بگیم استراحت بگه اولین موج چرخه P،،چرا؟؟؟؟؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

H .star | آکادمی امروز

H .star

3 ماه پیش

انقباض قلب از کجاش شروع میشه؟؟؟ از بطن یا دهلیز؟؟ یجا شنیدم از بطن ولی تو نوار قلب از دهلیزه؟؟؟ خیلی گیج شدمم یکی کمکم کنههه😥😥🤔

مثل یه چرخه یا سیکله نمیشه نقطه شروع براش تعیین کرد مهم ترتیب وقایعه مثلا انقباض بطن، بعد از دهلیزه

(1)

H .star | آکادمی امروز

H .star

3 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی اهاا مرسیی🤍😊

قسمت چی یادگرفتیم ص غ غ ص

جواب سوال 3 ص میشه یا غ؟

سلام وقت بخیر در متن کتاب گفته شده که انقباض بطن اندکی بعد از موج QRS شروع میشه و موج T اندکی پیش از شروع استراحت بطن ثبت میشه اما استاد در شکل شروع انقباض بطن رو تقریبا در انتهای موج QRS و شروع استراحت بطن رو در انتهای موج T رسم کردند علتش چیه؟

دلیلش اینکه وقتی که موج QRS ایجاد در همان زمان باعث انقباض بطن نمی شود و بلکه اندکی بعد از ان باعث انقباض می شود و همچنین در مورد موجT هم این مطلب صدق می کنه بخاطر همینه که استاد انقباض بطن رو در انتهای موج QRS رسم کرده است

ص غ ص ص

(2)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام مگه بلند ترین موج نباید T باشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقت بخیر دراین دقیقه سوال پیش اومده ،مگه بزرگترین حفرات قلب بطن ها نیستن مگه موج pبرای سیستول دهلیز نیس؟پس چرا صحیح شده ؟

یلدا محمدی | آکادمی امروز

یلدا محمدی

7 ماه پیش

ما توی قلب پیام الکتریکی استراحت داریم که بین سلول ها پخش بشه ؟ برخلاف ماهیچه ها؟ و برای ماهیچه های صاف و غدد مثلا بزاقی هم میشه گفت پیام استراحت داریم؟

یلدا محمدی | آکادمی امروز

یلدا محمدی

7 ماه پیش

ببخشید من متوجه نمیشیم چرا درون شامه رو هم در تماس با بافت پیوندی در نظر گرفته این جمله درسته؟اگر منطور دریچه هاست که دریچه ها جزو بافت پوششی هستن ولی جزو درون شامه نه چون کتاب گفته زیر بافت درون شامه پیوندی هست و طبق فصل ۱ پیوندی سست زیر بافت پوششیه

یلدا محمدی | آکادمی امروز

یلدا محمدی

7 ماه پیش

سلام وقت بخیر ببخشید سرخرگ های کرونر زیر برون شامه هستند یا پیراشامه؟ طبق شکل صفحه ۴۸ میگم یا کلا روی پیراشامه؟ طبق شکل های صفحه ۴۹ و اینکه با مایع بین پیراشامه و برون شامه در تماسند؟

سلام اینجا تو سوال اخر چی یادگرفتی مگه دریچه دهلیزی بطنی باعث جلوگیری از خروج خون از بطن نمیشه؟ یعنی دریچه د.ب منقبض میشه تا جلوی برگشت خون از بطن رو بگیره ولی اینجا میگه از ورود خون دهلیزها به بطن ها جلوگیری میکنند. چرا استاد درست گرفتن؟

ص غ غ ص

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

10 ماه پیش

بزرگ ترین و پر نکته دار ترین و طولانی ترین و له کننده ترین گفتار سال :/

(2)

واقعا چالشی و مهمه 👌

ص غ ص ص ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

ص غ غ ص چی یادگرفتی 11

رقیه باویه | آکادمی امروز

رقیه باویه

10 ماه پیش

@زینب مقدم چرا یازدهم؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

@رقیه باویه جواب به صورت صوتی می باشد:)