سمیه جعفری
1 ماه پیش
منظور از تراوش همون خون روشن ک ب بافت میره و منظور از بازجذب همون خونه تیره شده اکسیژن رسانی کرده و برگشته ک ب سیاهرگ بره لطفا دست و دلباز و بخشنده باشیم و بهن کمک کنیم🌱💚
کیمیا سادات کاتبی
3 ماه پیش
سلام سوال من به اینجا ارتباط چندانی نداره برای فشار اسمزی و فشار تراوشی در مویرگ استاد فرمودن شکل کتاب به اشتباه فشار اسمزی رو ثابت نشون داده اما فشار اسمزی در انتها بیشتر میشود در تحلیل آزمون آزمایشی گفته بود طبق شکل کتاب فشار اسمزی در طول مویرگ ثابت هست . کدوم راباید در نظر گرفت؟
امیرمهدی رضایی واحد
3 ماه پیش
عامل اصلی تنظیم جریان خون داخل کتاب نوشه مویرگ ولی آقا میگه تنگ و گشاد شدن سرخرگ کوچک قبل از مویرگ یکی این رو به من بگه که کدوم است
زهرا اعتمادی
4 ماه پیش
ص غ غ
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
منظور از محدود کردن در عبارت پایین یعنی کم کردن؟ یا اصلا اجازه ی عبور به مولکول های درشت نمیده؟؟؟؟؟؟؟ <غشای پایه ای که سطح بیرونی مویرگ های خونی رو احاطه کرده نوعی صافی برای محدود کردن عبور مولکول های درشت است .>
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
اگر به جای ( ابتدای مویرگ های خونی ) بگه در عرض مویرگ های خونی بنداره ی مویرگی وجود داره اشتباهه؟؟ یا برعکس به جای بنداره ی مویرگی بگه بنداره های مویرگی ( منظورم اینه که جمع ببنده و بگه بنداره ها )چطور؟؟؟؟
سروش مظفری
3 ماه پیش
بنداره کمک میکنه به جریان خون در مویرگ ها و میشه گفت در بین انتهای سرخرگ کوچیک و ابتدای مویرگ خونی وجود دارد پس میشه نتیجه گرفت که در عرض مویرگ وجود ندارع جمع بستن بنده های مویرگی هم به سوال بستگی داره
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
می تونیم بگیم :<<به مویرگ های خونی می تواند خون تیره وارد و خون تیره هم خارج بشه؟ طبق یکی از شبکه های مویرگی نا پیوسته در کبد که به سیاهرگ باب و سیاهرگ های فوق کبدی کبد متصل هست ؟؟؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
بله
فاطمه طیبی
4 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر :( در کل مویرگ ها ( جه مویرگ های خونی و چه مویرگ های لنفی )کوچکترین رگ در بدن هستن یا فقط مویرگ های خونی؟؟؟؟
مائده علمی
7 ماه پیش
منظور استاد از این جمله چیه همه سرخرگ های کوچک و برخی سیاهرگ های کوچک به مویرگ های خونی منتهی میشوند؟
جواد سرابی
6 ماه پیش
این که سرخ رگهای کوچیک به مویرگ ختم میشوند ذات این رگه ولی تو کبد میشه مویرگهایی دید که از سیاهرک باب نشأت گرفته اند و فقط اینجا استثنا هست
فاطمه داودآبادی
7 ماه پیش
بازجذب مگه مال کلیه نبود و جذب برای دیگر بافت ها؟ باز جذب و جذب فرق دارن که
ایوری بدون همکاران
8 ماه پیش
اگه برابر باشن چی ؟ 8:28
کاویان غفاری
5 ماه پیش
هیچ تبادلی انجام نمی شود
هانیه احمدی
8 ماه پیش
این شکلو استاد تو این دقیقه کشیدن ولی من دلیل اینکه فشار اسمزی از تراوشی بالاتره و نقطه برخورد ندارنو نفهمیدم برای همین خودم تو تصویر رسم کردن یکیش اونیه که خودم نظرمه و رسم کردم اون خط ابی. و سبزه اونیه که استاد رسم کرده چرا اینطوری شدن؟
جواد سرابی
6 ماه پیش
البته باید یه جایی برابر میشدن ولی طبق چیزی که استاد گفتن من احساس میکنم قشار خون و فشار اسمزی خون تو بعد کلافک و قبل رسیدن به لوله پیچ خورده نزدیک برابر میشن.یعنی تو کلافک همسشه فشار خون بیشتره و تو دور لوله پیچ خورده برعکس.
مریم نصرالله زاده مقدم
9 ماه پیش
تو متن هم چون گفته فشار اسمزی نسبت به فشار تراوشی افزایش می یابد یعنی میتونیم فشار اسمزی رو ثابت بگیریم و تراویس رو کاهشی
مریم نصرالله زاده مقدم
9 ماه پیش
پس چرا توی کتاب صفحه 58 فشار اسمزی مویرگ هارو روی نمودار ثابت رسم کرده
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
توضیح دادم 🌷
آموزش ویدیویی رگ ها ( مویرگ) زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
غزل اسماعیل زاده
3 ماه پیش
صفحه 56 کتاب همون 2 خط اول رو بخونی نوشته تنگ و گشاد شدن سرخرگ های کوچک...