تنظیم دستگاه گردش مواد

4.8/5
(450 رای)

رگ ها

رگ ها ( سرخرگ)
رگ ها ( سرخرگ)

`01:17

1 تمرین

رگ ها ( مویرگ)
رگ ها ( مویرگ)

`01:23

1 تمرین

رگ ها ( سیاهرگ)
رگ ها ( سیاهرگ)

`01:19

1 تمرین

دستگاه لنفی
دستگاه لنفی

`01:14

1 تمرین

تنظیم دستگاه گردش مواد
تنظیم دستگاه گردش مواد

`00:42

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام بالاترین اندام لنفی چیست؟

لوزه ها

زهرا راد | آکادمی امروز

زهرا راد

3 ماه پیش

چرا وقتی که استرس میگیریم و....باید فشار خون افزایش پیدا کنه؟؟دلیلش چیه ؟

عسل بیگی | آکادمی امروز

عسل بیگی

2 ماه پیش

درود🤍 بدلیل ترشح هورمون های اپی نفرین و نوراپی نفرین (در استرس های آنی) ویا ترشح هورمون کورتیزول (در تنش و استرس های بلند مدت)

محدثه فیضی | آکادمی امروز

محدثه فیضی

4 ماه پیش

دستگاه لنفی در حرکت خون سیاهرگ به سمت قلب نقش داره یانه

الهه پیران | آکادمی امروز

الهه پیران

5 ماه پیش

میتونیم بگیم ترشح زیاد هورمون اریتروپویتین باعث افزایش فشارخون میشه ؟؟

خیر چونکه اگر بخواهیم فشار خون رو افزایش بدیم باید مثلا حجم ان را زیاد کینم که اگر بخواهیم همچنین کاری بکنیم هم باید تعداد یاخته ها را افزایش دهیم هم میزان پلاسما و چون اریتروپویتین فقط بر تعداد یاخته ها تاثیر دارد پس خیر نمی توان باعث افزایش فشار خون شود

همین متن گزینه یک رو چند تست قبل استاد اشتباه گرفتن و گفتن همه سرخرگ های کوچک به مویرگ متصل نیست. اینجا درست گرفتن !!!!!!!!!

کبد ناپیوسته کلیه منفذ دار درسته؟؟

پردازش یعنی چی؟

MA Pgh | آکادمی امروز

MA Pgh

6 ماه پیش

پردازش اطلاعات یعنی اصلاعات و بفهمه و پیامی در پاسخ به او اطلاعات بفرسته

غ ص ص

یازدهم فصل 4 دوره شد !:/

چقدرررر این قسمت ترکیبیه :/

کورتیزول باعث افزایش ضربان قلب نمیشه ؟ پس چطور فشارخون زیاد میشه ؟

z z | آکادمی امروز

z z

10 ماه پیش

سلام ببخشید گیرنده های حساس به کاهش اکسیژن فقط در ائورت است؟ وگیرنده های حساس به کربن دی اکسید کلا در کجای بدن وجود دارد ؟

z z | آکادمی امروز

z z

9 ماه پیش

سلام ممنون

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

11 ماه پیش

دستگاه گردش مواد همون دستگاه گردش خون عه؟ یا دستگاه لنفی هم جزو دستگاه گردش مواد گرفته میشه؟ یا نه بگیم گردش مواد معادل‌همون گردش خون است

سمیه جعفری | آکادمی امروز

سمیه جعفری

1 ماه پیش

سلام دستگاه گردش مواد شامل گردش خون و گردش لنفه

مریم مرادی | آکادمی امروز

مریم مرادی

11 ماه پیش

سلام وقت بخیر ببخشید برای قسمت الف حتی اگر گلومرول هم فاکتور بگیریم باز هم میشه گفت غلط هست چون ما از ابتدا که بازجذب رو نداریم باز جذب تقریبا از بعد از وسط مویرگ شروع میشه و بعد افزایش پیدا میکنه ولی توی گزینه گفته هر چه از "ابتدای" یک شبکه مویرگی به انتهای آن نزدیگ می‌شویم...

. . | آکادمی امروز

. .

11 ماه پیش

یه سوال آقا مگه ما نمیگیم غلظت یا حجم خون بره بالا فشار خون هم می‌ره بالا الان تو بحث تبادل مویرگ های غیر کلیوی ما تراوش انجام میدیم غلظت خون (فشار اسمزی) می‌ره بالا حالا که غلظت رفته بالا مگه فشار خون هم نباید زیاد بشه ؟ خب اون موقع دیگه فشار خون بدتر می‌ره بالا و دیگه فشار اسمزی نمیزنه بالاتر ازش که بخواد باز جذب کنه اصلا خیلی پیچیده شد

آموزش ویدیویی تنظیم دستگاه گردش مواد زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز