یادبگیریم9:تنظیم دستگاه گردش مواد

4.8/5
(358 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

رگ ها

رگ ها ( سیاهرگ)
رگ ها ( سیاهرگ)

`01:19

1 تمرین

دستگاه لنفی
دستگاه لنفی

`01:14

1 تمرین

تنظیم دستگاه گردش مواد
تنظیم دستگاه گردش مواد

`00:42

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام بالاترین اندام لنفی چیست؟

لوزه ها

زهرا راد | آکادمی امروز

زهرا راد

3 ماه پیش

چرا وقتی که استرس میگیریم و....باید فشار خون افزایش پیدا کنه؟؟دلیلش چیه ؟

عسل بیگی | آکادمی امروز

عسل بیگی

2 ماه پیش

درود🤍 بدلیل ترشح هورمون های اپی نفرین و نوراپی نفرین (در استرس های آنی) ویا ترشح هورمون کورتیزول (در تنش و استرس های بلند مدت)

محدثه فیضی | آکادمی امروز

محدثه فیضی

4 ماه پیش

دستگاه لنفی در حرکت خون سیاهرگ به سمت قلب نقش داره یانه

(1)

الهه پیران | آکادمی امروز

الهه پیران

5 ماه پیش

میتونیم بگیم ترشح زیاد هورمون اریتروپویتین باعث افزایش فشارخون میشه ؟؟

خیر چونکه اگر بخواهیم فشار خون رو افزایش بدیم باید مثلا حجم ان را زیاد کینم که اگر بخواهیم همچنین کاری بکنیم هم باید تعداد یاخته ها را افزایش دهیم هم میزان پلاسما و چون اریتروپویتین فقط بر تعداد یاخته ها تاثیر دارد پس خیر نمی توان باعث افزایش فشار خون شود

پردازش یعنی چی؟

MA Pgh | آکادمی امروز

MA Pgh

6 ماه پیش

پردازش اطلاعات یعنی اصلاعات و بفهمه و پیامی در پاسخ به او اطلاعات بفرسته

غ ص ص

یازدهم فصل 4 دوره شد !:/

چقدرررر این قسمت ترکیبیه :/

کورتیزول باعث افزایش ضربان قلب نمیشه ؟ پس چطور فشارخون زیاد میشه ؟

z z | آکادمی امروز

z z

10 ماه پیش

سلام ببخشید گیرنده های حساس به کاهش اکسیژن فقط در ائورت است؟ وگیرنده های حساس به کربن دی اکسید کلا در کجای بدن وجود دارد ؟

z z | آکادمی امروز

z z

9 ماه پیش

سلام ممنون

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

11 ماه پیش

دستگاه گردش مواد همون دستگاه گردش خون عه؟ یا دستگاه لنفی هم جزو دستگاه گردش مواد گرفته میشه؟ یا نه بگیم گردش مواد معادل‌همون گردش خون است

سمیه جعفری | آکادمی امروز

سمیه جعفری

1 ماه پیش

سلام دستگاه گردش مواد شامل گردش خون و گردش لنفه

. . | آکادمی امروز

. .

11 ماه پیش

یه سوال آقا مگه ما نمیگیم غلظت یا حجم خون بره بالا فشار خون هم می‌ره بالا الان تو بحث تبادل مویرگ های غیر کلیوی ما تراوش انجام میدیم غلظت خون (فشار اسمزی) می‌ره بالا حالا که غلظت رفته بالا مگه فشار خون هم نباید زیاد بشه ؟ خب اون موقع دیگه فشار خون بدتر می‌ره بالا و دیگه فشار اسمزی نمیزنه بالاتر ازش که بخواد باز جذب کنه اصلا خیلی پیچیده شد

(1)

1:ص 2:ص 3:ص

کلا هیچی نفهمیدم...

(6)

دقیقا خیلی خیلی نامفهوم بود

(5)

سلام اینها مطالب فصل ۴ سال یازدهم هستن که استاد چون ترکیبی درس میده میخواد جزوه کامل باشه اگر دهمید از این موارد سوال در امتحانات نمیاد اما یاد بگیرید که بعدا موقع تست های ترکیبی بلد باشید هر چند سال یازدهم کامل یاد میگیرد

(2)

این بحث در این یاد بگیریم کاملا برای من نافهموم بود و استاد در این یاد بگیریم بیشتر به مبحث های سال آینده اشاره می‌کند و من شخصا این درس را درس یاد نگرفتم اما ممنون از زحماتی که شما ها و استاد گرامی برای ما دانش آموزان می‌کشید ❤️

(3)