عنصرها در طبیعت + واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی

4.8/5
(767 رای)

روندهای تناوبی،بازده درصدی و درصد خلوص

 روند فلزی و نافلزی
روند فلزی و نافلزی

`00:26

 قانون دوره‌ای و روند شعاع
قانون دوره‌ای و روند شعاع

`01:22

1 تمرین

 عنصرها در طبیعت + واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی
عنصرها در طبیعت + واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی

`01:10

 تست های واکنش ها در دنیای واقعی
تست های واکنش ها در دنیای واقعی

`00:43

 تست های واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی
تست های واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی

`01:16

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام. استاد سوالارو تا وسطاش حل کردن. میشه بگید مرحله اخرش برای جواب دقیق باید چیکار کنیم؟

سلام کدوم سوال ؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

میشه لطفا به روش مدرسه برای امتحان نهایی یاد بدید

جواب به صورت صوتی می باشد:)

میتونیم بگیم که در هر دوره ای شبه فلز هستش کمترین واکنش پذیری برای شبه فلز هاست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی منظـورم اینه که مثلا در دوره ی 3 کدام دسته از عناصر ((فلزها یا نافلزها و یا شبه فلزها)) کمترین واکنـش پذیـری رو دارند؟

@سید محمد متین رشادی منظـورم اینه که مثلا در دوره ی 3 کدام دسته از عناصر ((فلزها یا نافلزها و یا شبه فلزها)) کمترین واکنـش پذیـری رو دارند؟

@محمد چاوش سلطانی اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

توضیحشو کسی بلده

چرا یک غلطه ؟ گغته برخی دیگه چرا چهار صحیح نیست؟

دقیقه ۲:۳۸

Xچطور بدست اومد تناسب بست

سلام در تست اول چطوری شد در آخرای جواب ۱۵۷اومد بالای کسر ۴ پایین کسر

سلام کاش به روش استوکیومتری زنجیری مینوشتید

من با روش استوکیومتری باید یاد بگیرم که اونم بلد نیستم نمیشه با همون روش کسر نویسی یاد بده که سر جلسه به همون. روش بنویسم

قرار بوده ضبط بشه از پشتیبانی پیگیری کنید

پس اون خونه ی خالی پایین ژرمانیم چی چرا اونو به جای نافلز در نظر نمی‌گیریم

منظورم استاد اینحا واکنش پذیریش هست؟

سلام خب توو اینجا هم طبق چیزی ک گفتن آهن واکنشش بیشتر از سدیم من متوجه نشدم چرا نباید به طور طبیعی انجام شه

الان امتحانا شروع شدن ما این روش و نمیتونیم تو امتحان استفاده کنیم باید چیکار کنیم؟!

Hos _ | آکادمی امروز

Hos _

5 ماه پیش

خود استاد میگویند شعاع گاز های نجیب کوچکتر هست ولی عدد نداریم خوب پس با این حساب گزینه ب غلط میشه چون ممکنه عنصرX گاز نجیب باشد!!!!!!!!!

مهشید نبوی | آکادمی امروز

مهشید نبوی

4 ماه پیش

متاسفانه اگر پاسخنامه کنکورو ببینی ب رو درست گرفته و دلیلش با عقل جور نمیاد اما حرفی که زده اینه که میگه حتی اگر Xرو گاز نجیب بگیریم چون فعالیت گاز نجیب کمتر از هالوژنه پس شعاعش بیشتره!اما خب از لحاظ شیمی واقعی اینجوری نیست و شعاع گاز نجیب کوچیک تره و خب نمیدونم الان با چه استنباطی و از کدوم نقطه کتاب درسی طراح درست گرفته اینو🤷‍♀️

آموزش ویدیویی عنصرها در طبیعت + واکنش ها در دنیای واقعی + حرفهایی درباره فلز و زندگی شیمی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز